Gjest Donna Skrevet 4. februar 2004 #1 Skrevet 4. februar 2004 Huff det er så utrolig mange håpløse våtter og lurer til barn *sukk fra ei som jobber i barnehage* Votter som er store og klumpete- så småbarna ikke kan bruke hendene, eller som er så stive at vi ikke får de på hendene en gang. Våtter som faller av, og som er for store ........osv .... Luer er like ille. De som man ikke kan knytte - finnes i mange pene varianter - men når de er i bruk så skilr de opp så ørene er bare - eller de sklir ned i ansiktet når man prøver å dra de ned. Og så er det noen med knytting - men som er for store sånn at det blåser rett inn på ørene. Andre går ned i øynene slik at barnet ikke ser og går rundt med ansiktet mot himmelen for å greie å kikke under kanten. Noen har hals på - men den er for kort så de blir ikke tette i nakken - andre fungerer som skylapper siden de stikker langt frem på siden av øynene og hindrer sikten. Jeg synes det er håpløst med de som produserer disse tingene som er så lite laget på barns primisser. og det er håpløst med de som kjøper dem også - og lar barna bruke dem. Det som passer fint på et barn behøver ikke passe liks bra på alle. Fassong på hender og hode har litt og si. Samt at tingene er passelige og ikke flere nummer for store. Det er vi som frustrerte plukker opp våtter, drar i luer, og sukker når vi ber om en bedre lue, som kan knyttes - men isteden får en håpløs men fin disney lue ..... Skal barna ha det kjekt ute - og ikke fryse - så må de ha rett tilbehør. På de aller minste er ikke tommel nødvendig en gang - de greier ikke å få den inni. Det holder med gode bevegelige og mye strikkevanter. Og er de med snor så jubler vi - da vet vi at vi slipper å snu halves på hjemveien for å lete etter en som har fallt av. Stive polvåtter gjør det umulig å holde i håndtaket på vognen- eller i en spade. Vi vil ha glede barn ute - som ikke fryser, eller har ubehagelige klær .... Tror kanskje vi som jobber så tett med mange barn rundt oss - ser annerledes på mye av det praktiske - enn de som har ett eller to barn å ta seg av. For de har det kansje ikke så mye å si om vottene må tas på 4 ganger i timen - men , om man har 10 barn - som skal ha hjelpt til dette like mange ganger + luer som må rettes på - tårer og snørr og skosnøringer som går opp - da sier det seg selv at det blir liten tid til lek og kos og hygge ute. Hvor vil jeg med dette tro? Er ikke sikker. Ikke nødvendigvis å lage en debatt - men kanskje å åpne noen øyner. Fint om det får flere til å prøve tingene på ungen i butikken neste gang iallefall
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #2 Skrevet 4. februar 2004 Du får anbefale alle mammaene å kjøpe "finlandshetter" og strikkede votter...
Gjest Madley Skrevet 4. februar 2004 #3 Skrevet 4. februar 2004 Du får anbefale alle mammaene å kjøpe "finlandshetter" og strikkede votter... Det er pokker meg ikke noe å le av.. Jobber i bhg selv og vet at noe av det viktigste et barn har er godt utstyr...
Lille Rosin Skrevet 5. februar 2004 #4 Skrevet 5. februar 2004 Jeg skjønner så godt frustrasjonen til dere som jobber i barnehage ang. utetøyet. . Datteren min blir veldig uttidig hvis luer og votter hindrer henne i bevegelse. Kan tenke meg det er slitsomt med 10 unger med lue og votte problemer. Vi foreldre burde så absolutt bli flinkere til å lytte til barnehagepersonellet når det gjelder uteklær til all slags vær. De har tross alt mange års erfaring. Klart det er mye tøfft og søtt ute på markedet, men vi får vel ta oss selv ett tak i nakken. Velvære for ungen bør gå forand jåleriet.
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #5 Skrevet 5. februar 2004 Det er pokker meg ikke noe å le av.. Jobber i bhg selv og vet at noe av det viktigste et barn har er godt utstyr... Det var faktisk seriøst ment. Finlandshetten sitter kjempefint på hodet til barnet og strikka votter er noe en 1-2 åring faktisk godtar ( selvfølgelig ikke så praktisk når det er vått ute da). Jeg har selv en 1 1/2 åring i bhg og måtte le av utbroderingen til Virgo, som jeg har all forståelse for, men som jeg faktisk ikke har tenkt over før. Jeg prøver alltid å tenke praktisk påkledning til bhg, alle de mindre praktiske plaggene bruker vi på fritiden. Heretter skal jeg være enda mer bevisst på dette av hensyn til dere som jobber i bhg. Beklager om jeg fornærmet noen det var ikke meningen.
Gjest Madley Skrevet 5. februar 2004 #6 Skrevet 5. februar 2004 Beklager om jeg fornærmet noen det var ikke meningen. Var ikke meningen å være hårsår heller..Ikke lett å få med seg nyansene alltid :D
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #8 Skrevet 5. februar 2004 Datteren min er 17 mnd. I heeele vinter har jeg lett etter lue til henne,det er UMULIG!! prøver den på i butikken,og den passer bra der,men etter noen dager så er den faktisk blitt strekt sånn at den blir helt umulig... I skuffen ligger et tyvetalls luer som ikke er brukbare.... Men NÅ har jeg funnet den perfekte luen.. den er kanskje ikke så pen,stiilig eller fancy,men den fungerer som den skal. Det er rett og slett en finnlandshette i ull!!!!! Fungerer PERFEKT!!!! Votteproblemet har jeg heldigvis ikke hatt. Jeg har selv jobbet i barnehage så jeg vet hvor frustrerende det kan være med dette lue og vottestyret!
Gjest Starya Skrevet 5. februar 2004 #9 Skrevet 5. februar 2004 Da guttungen var så liten hadde han bevernylonlue med rem under haka. Satt som et skudd, den. Er ikke de populære lenger?
-ida- Skrevet 7. februar 2004 #10 Skrevet 7. februar 2004 Her har vi finlanshette, men votter nekter lillemann å ha. Har dere noen tips til noen gode votter til en 15mnd vilter krabat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå