Gjest Huhui Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Blir litt bekymret. Datteren min på 15 har blitt tynnere bare dette siste året. Man ser det på både kroppen og ansiktet. Hun ser absolutt ikke noe syk ut, men det bekymrer meg litt. Hun spiser normal kost hver dag. Er det normalt å gå ned i vekt i femtenårsalderen? Trodde det var motsatt, jeg...
Gjest _La Femme Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Man kan gå ned i vekt, og man kan legge på seg i den alderen. Jeg gikk opp, venninna mi gikk ned. Sånn er det. Så lenge hun spiser normal kost og er frisk psykisk og fysisk, har det ingenting å si!
Gjest Huhui Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Man kan gå ned i vekt, og man kan legge på seg i den alderen. Jeg gikk opp, venninna mi gikk ned. Sånn er det. Så lenge hun spiser normal kost og er frisk psykisk og fysisk, har det ingenting å si! Takk - nå ble jeg lettet
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 For at du skal slippe å tenke mer over dette framover, kan du følge litt ekstra med den neste uken. Er det noen forandring i aktivitetsnivået? Går hun på toalettet rett etter måltidene? Spiser hun like mye som før etc. Hvis du ikke ser noe alarmerende, er hun av den typen som mister vekt i puberteten, og ikke det motsatte:-) 3
Papirbit Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 Leste akkurat et tråd hvor du skriver at du selv har angst for å legge på deg. Kan det være sånn at den angsten har smittet litt over på datteren din? Man må være forsiktig med jenter i den alderen, de suger alt til seg og hvis du går rundt og klager på din egen vekt, hvor mye du vil gå ned,hvordan du skal gjøre det,hvor redd du er for å legge på deg, hvor tynn du har blitt - ja,da kan dette smitte over på henne.. Men nå gjetter jeg bare Men så lenge ho spiser normalt og ikke er undervektig har du ingen grunn til bekymring! 4
Gjest Huhui Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 Takk for svar - jeg får følge med ekstra Du skriver at kanskje angsten min har smittet over på henne. Men jeg har aldri pratet høyt om min angst, så om hun skulle vært redd for å gå opp, så måtte det vært noe annet. Det som er merkelig er at hun spiser mye og går ikke på do etterpå. I tillegg trener hun sjeldent. Kanskje hun bare er den typen som går ned i vekt i tenårene, som dere har foreslått. Får håpe det, istedenfor at det er noe alvorlig.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #8 Skrevet 6. juni 2012 Jeg var lubben som barn, men "vokste inn vekten min" som tenåring. Dette er ikke noe unormalt. Om hun spiser normal, sunn mat, og ikke trener fanatisk eller du ser tegn på at hun kaster opp måltidene, ikke bekymre deg. Om hun heller ikke ser syk ut, enda bedre.
Gjest Huhui Skrevet 6. juni 2012 #10 Skrevet 6. juni 2012 Jeg var lubben som barn, men "vokste inn vekten min" som tenåring. Dette er ikke noe unormalt. Om hun spiser normal, sunn mat, og ikke trener fanatisk eller du ser tegn på at hun kaster opp måltidene, ikke bekymre deg. Om hun heller ikke ser syk ut, enda bedre. Hei! skjedde dette rundt 15 årene? Nei, da skal jeg ikke bekymre meg mer. Virker som det er ganske normalt.
Gjest NozMonster Skrevet 6. juni 2012 #11 Skrevet 6. juni 2012 jenters kropp "reagerer" veldig ulikt når en kommer i puberteten ts, men jeg forstår veldig godt at du blir bekymret. som du sier, så får du følge litt ekstra nøye med- jeg vil råde deg til om det er spesifike matvarer hun styrer unna, og om du merker at hun veier seg og/eller speiler seg mer enn hun har pleid! Jeg håper ikke det er noe galt med datteren din.. hun har tydeligvis en god og omsorgsfull mor
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #12 Skrevet 6. juni 2012 Hei! skjedde dette rundt 15 årene? Nei, da skal jeg ikke bekymre meg mer. Virker som det er ganske normalt. Det skjedde vel gradvis da jeg kom i puberteten. Var det samme med min søster, vi ble kvitt hvalpefettet sånn nærmest av oss selv i tenårene. Jeg slanket meg aldri, og la egentlig ikke merke til selv at jeg ble slankere.
Sugerøret Skrevet 6. juni 2012 #13 Skrevet 6. juni 2012 Jeg håper det er noe alvorlig... Den der kunne du spart deg! En mor som er bekymret og spør om råd.Og så håper en AB at barnet er sykt? Til Mor, jeg skjønner din bekymring og følg med som de andre har nevnt.Ikke lag styr ut av det,vær litt diskre.
Gjest NozMonster Skrevet 6. juni 2012 #14 Skrevet 6. juni 2012 Jeg håper det er noe alvorlig... ååååå så tøff i tynet!! ....eller, nei- vent a! ååå så tøff når du slipper å stå for det du skriver
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå