retina Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Jeg vil så gjerne ha brystreduksjon. Jeg har alltid hatt plager i skuldre og rygg og er dritt lei! Jeg tør ikke vise meg foran kjæresten min helt naken og dekker alltid puppene til. Jeg hater bikinisesongen fordi jeg finner aldri passende eller fin bikini. Jeg var på konsultasjon på Colosseum klinikken i Stavanger idag og jeg gikk derfra gråtende! Det var kun enveis-kommunikasjon, hele situasjonen virket stressende og dårlig pasientbehandling! Jeg hadde forventet meg 45 minutter, først en samtale mellom pasient og lege og deretter en kikk på brystene mine. Det tok meg 20 minutter der jeg først ble spurt om jeg hadde barn, røyket og trente og sånn, deretter sa han at jeg skulle kle av meg. Jeg tok først av meg genseren og satt i singlet, deretter sa han at jeg måtte kle av mer, så tok jeg av meg singletten. Så sa han at jeg måtte kle av meg mer og så måtte jeg stå oppreist uten BH. Han kunne vel bare sagt at jeg måtte kle av meg alt. Jeg hadde jo nettopp kommet og jeg regnet ikke med at jeg måtte kle av meg alt med en gang. Deretter tok han mål av meg og kjente litt på brystene og ba meg om å kle på meg igjen. Han sa det at jeg ikke fikk reduksjonen støttet og pushet stadig på med det at jeg ikke burde ta operasjonen hvis jeg skulle ha barn snart. Snakket sikkert om barn i 5 minutter. Jeg er nettopp fylt 21 år, jeg skal ikke ha barn før jeg nærmer meg 26-27! Jeg fikk kjenne på en protese som veiet 500 gram og der fikk jeg se hvor mye som måtte tas og det var mye. I slutten sa han ordrett: Du har ikke fine pupper, så jeg forstår at du vil dette. Hvem er det som sier noe slik til en ung jente?? Vi jenter har komplekser nok! Sier til meg at jeg ikke har fine pupper! Det er mine pupper som jeg har blitt født med og er naturlige og sier at disse er stygge. Fy faen så frekt å si! Han sendte med meg en henvisning til mammografi for han syntes jeg hadde så stor kjerne i brystene, deretter betalte jeg og gikk.Jeg brast ut i gråt med en gang jeg gikk ut døra... Jeg er 177-178 cm høy og veier 80 kg. Jeg bruker 65 J i bh størrelse og jeg fikk ikke dette støttet! Jeg har store groper i skuldrene etter BH og har de stiveste skuldrene du får ta i. Jeg går rundt med bh stroppene på skuldrene når jeg er hjemme for å avbelaste. Jeg har alltid hatt store pupper, selv når jeg var noen kilo lettere. At jeg måtte ut med 500 kr for en forferdelig konsultasjon der han ødela selvfølelsen min, er utrolig, for de pengene fortjente han ikke! Jeg var så sikker på at jeg fikk dette dekket og dette knuste meg litt. Men det som var verst, var måten legen behandlet meg på. Utrolig dårlig samarbeidsvillig og lite medfølende! .. han ville liksom ikke høre hva jeg hadde å si! Nå tenker jeg at jeg skal gå via legen min og få konsultasjon et annet sted enn Colossseum..Uansett om jeg må vente mye lengre. Vi må jo via legen vår for å få det dekket, men dette visste jeg ikke da jeg bestilte time privat til klinikken, og jeg tenkte at det kunne være lurt å gå for å høre hva de hadde å si. Hvorfor er det aldri KVINNELIGE leger på slike steder? Mannlige leger er så kyniske og kalde og forstår seg ikke på psyken vår. Hva synes dere? Noen som har opplevd lignende? Håper virkelig jeg får det dekket hvis jeg prøver noen andre..Jeg vil helst ikke ta på meg et lån. 1
Gjest GetOverIt Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 (endret) Uff, føler virkelig med deg. Har vært igjennom noe av det samme og møtt på en del idiotiske leger. Få henvisning via fastlege og ta det derfra :-) Håper virkelig at du treffer på en som behandler deg bra. Synes du burde få det dekket når du har såpass store. Masse lykke til :-) Endret 6. juni 2012 av GetOverIt
Pialill Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 For en forferdelig lege! Syns virkelig du bør klage og spørre fastlegen din om du kan få henvisning til en annen klinikk.
G_25 Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 Er det mulig? Ikke bra, ikke bra. Jeg hadde sendt en klage til Colosseum. Kanskje han legen kan få seg smekk! 1
Lura Lotta Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 huff.. fikk virkelig vondt inni meg nå.. Det er helt utrolig hvordan han kunne behandle deg på den måten! Jeg har ingen peiling på dette, men ville bare sende mange klemmer og støttende tanker din vei
Birgitta Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 Off, for en lege. Tror du gjør lurt i å gå via egen fastlege og offentlig sykehus, selvom det sikkert tar lenger tid. Aner ikke hva som er retningslinjene for å få det dekket, men de privat tjener uansett mer penger på egen, kosmetiske operasjoner. Det eneste jeg ber deg tenke over e om dette er noe du bør vente med til etter at du har fått barn.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #7 Skrevet 6. juni 2012 Men du skal vel gå gjennom fastlegen når du skal søke om å få det dekket gjennom nav?
retina Skrevet 6. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 6. juni 2012 Tusen takk for støtten dere! ja jeg skal prøve videre.. Nei jeg er ikke interessert i å vente til jeg får barn.. Jeg studerer nå og både meg og min kjæreste vil vente en god stund til vi eventuellt skulle få barn. Jeg føler meg ikke klar for dette og vil leve livet først og reise og slikt før det kommer barn i bildet. Og om dette skulle skje uønskelig så får det bare skje. Jeg vil ha mindre, finere bryster nå som ikke ødelegger skuldrene mine og lager hodeverk, nå som jeg er ung og bryr meg om slike ting, enn senere i livet der jeg bare "visner" bort alikevel
Amber Skrevet 7. juni 2012 #9 Skrevet 7. juni 2012 Gå til fastlegen og få henvisning et annet sted. Det høres absolutt ut som om du har krav på å få det dekket. De vil anbefale alle å vente til etter man har fått barn; men dette er noe du bestemmer; ikke de! Stå på ditt, og klag på den idiotiske legen. Det ville jeg gjort!
Gjest operert :-) Skrevet 9. juni 2012 #10 Skrevet 9. juni 2012 Jeg synes også du skal gå til fastlegen din. Jeg hadde 70jj, og omtrent samme høyde og vekt som deg, og jeg fikk det dekket uten problem. Hadde også store problemer med nakke og skuldre, og det har løst seg veldig. Og jeg har også tatt operasjon nå før jeg har fått barn. Anbefaler deg Aleris, med flinke og hyggelige kvinnelige leger. Lykke til!
kills Skrevet 9. juni 2012 #11 Skrevet 9. juni 2012 Jeg synes det hørtes veldig rart ut at du ikke skulle få det dekt, prøv å dra til fastlegen din og få vedkommende til å henvise deg videre. Legen hørtes også meget uprofesjonell ut og jeg håper ikke at du er redd for å prøve på nytt da dette slettes ikke er vanlig praksis blant leger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå