Gå til innhold

Lære å sy


Ninnin86

Anbefalte innlegg

Hei hei :)

Jeg fikk symaskin i bryllupsgave, og da får man jo press på seg til å begynne å sy :gjeiper: Har jo alltid hatt lyst til å lære meg det, så nå har jeg ikke lenger noen unnskyldning! Har lyst til å sy gardiner og bord rundt sprinkelsengen til babyen som kommer i november! Kanskje noen lift-gardiner til soverommet også! Har hørt at dette ikke skal være så vanskelig :jepp:

Jeg har ikke brukt symaskin siden ungdomsskolen (10 år siden jeg gikk ut av 10.klasse i år..), så jeg kan mer andre ord si at jeg er BLANK på området :fnise:

Er det noen som har noen bok-tips eller andre tips til hvor jeg kan begynne?

På forhånd takk :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på et symaskinkurs i Oslo :) Vi sydde et skjørt og lærte ganske mye på kort tid. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut sykroken.net, mange flinke damer der som sikkert kan svare på spørsmålene dine!

Ville begynt med noe helt enkelt, bare så du lærer deg de enkle tingene som sikksakk og rettsøm, samt blir kjent med maskina di. Det er ikke så vanskelig å sy, man må bare være veldig nøyaktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Skal ta til meg alle tipsene og virkelig lære meg å sy!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips om sted å kjøpe stoff som har helt grei kvalitet og ikke koster så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stoff og stil har mye salg på forskjellig stoff. Du får sjekke restekroken der hos de! :)

Ellers vil jeg tipse om freeneedle.com. Veldig bra side. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...