Gå til innhold

Norsk


Ayesh

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er født og oppvokst i Norge. snakker bra norsk. Har alltid bodd i Oslo.

For 1 år siden flyttet jeg til Aust Agder. Her er det mange som mener at jeg snakker dårlig norsk. De kan ikke tro at jeg er født og oppvokst i Norge. Noe slikt har jeg aldri hørt i Oslo, ingen har sagt noe sånt til meg før. Men ja jeg er ikke så veldig pratsom. Snakker bare når jeg må med de personene jeg ikke er så godt kjent med.

Har bare gått rundt og tenkt mye på det :( hvorfor er det så mange som tror at jeg ikke er født her

Endret av Ayesh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Herr Heftig

Hvis du snakker kebabnorsk, eller med et arabisk(?) tonefall, kan det kanskje være det som er problemet. Eller kansje sørlendingene faktisk inbiller seg at det er det de snakker som er norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det når du kommer fra øchlandet og chnakker norsk, walla min fetter, yoyoyo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det når du kommer fra øchlandet og chnakker norsk, walla min fetter, yoyoyo!

HAHAHA nei da jeg klarer å uttale alt helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du snakker kebabnorsk, eller med et arabisk(?) tonefall, kan det kanskje være det som er problemet. Eller kansje sørlendingene faktisk inbiller seg at det er det de snakker som er norsk.

Nei jeg snakker ikke kebabnorsk og bruker heller ikke "sleng"

ja, jeg snakker ikke som de andre i sørlandet, de har jo alltid bodd her mens jeg har østlandsdialekt..

Arabisk tonefall? Hva vil det si? Jeg klarer å uttale alt helt fint, noen har problemer med æ,ø,å,u. det har ikke jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Har bare gått rundt og tenkt mye på det :( hvorfor er det så mange som tror at jeg ikke er født her

Er du mørkhudet eller skiller du deg ut på annen måte ettersom det er så mange som tror at du ikke er født i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...