Gå til innhold

Hvordan hjelpe en med ADHD

Fremhevede innlegg

Gjest lillian-
Skrevet

Jeg har lest litt om ADHD fordi jeg har en venn som har det.

Han er ofte glad, men så hender det at han blir veldig trist noen ganger. Og når han blir det blir han så nedfor og har mindre kontakt.

Hvordan kan jeg hjelpe ham når han blir så nedfor?

Videoannonse
Annonse
Gjest kittycat
Skrevet

Går han på meds? I hvilke situasjoner blir han lei seg eller skifter humør? Er det noe spesielt som tærer? Fint du vil hjelpe btw, men veldig individuelt hvordan folk med ADHD er..

Anyway, folk med ADHD trenger struktur. Typisk at de mister ting, glemmer ting, ikke får med seg ting som blir sagt, utolmodig, impulsiv, humørskifte og kan klikke når de ikke henger helt med. Når jeg selv er down, da er det vanskelig å komme meg opp igjen. Struktur er viktig der for å unngå slike situasjoner. Altså situasjoner som kan risikere at han blir nedfor.

Medisinen min er tydligvis gått ut, ja, stoppet litt opp når jeg skrev dette. Og det er helt vanlig for folk med ADHD/ADD. Good luck :)

Gjest lillian-
Skrevet (endret)

Han går ikke på medisiner, er voksen og vil ikke gå på medisiner. Han fungerer ellers greit i hverdagen, jobb, barn osv...., men blir veldig nedfor når han blir det.

Er ting som skjer i privat sammenheng som får ham ned akkurat nå. Mistenker at han tenker veldig mye på hvorfor ting var som de var og er som de er osv...vet ikke.

Er det ingen ting jeg kan gjøre for å løfte ham opp litt?

Føler folk med ADHD det som en plage når noen prøver å hjelpe?

Er det bedre å la de være?

Endret av lillian-
Gjest lillian-
Skrevet (endret)
:) Endret av lillian-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...