Gå til innhold

Utsette mensen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 17 år som går på p-piller. Nå denne uken er det en festival her i byen jeg bor i som er en gang i året. For oss ungdommer er dette årets høgdepunkt med tanken på hvor lite som skjer her vi bor. Jeg er nå på de siste pillene på brettet og har begynt på tre av de men har enda ikke fått mensen. Jeg har veldig lite lyst å må drive å bytte tampunger hele tiden når jeg sikkert kommer til å vere ute hele dagen og langt utover natten. Ikke er her skikkelige do heller, kan godt være at jeg ender opp med å må gå på do i skogen. Derfor vurderer jeg å begynne på nytt brett slik jeg slepper å få mensen. Men neste måne er jeg på ferie, så da vil jeg heller ikke ha det. Så det jeg lurer på er om det går ann å hoppe over mensen to måner på rad, og er det farlig? Er det såfall noe jeg kan gjøre slik det slutter å blø før på lørdagen dersom jeg ikke hopper over denne mådenen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å hoppe over sukkerpiller og starte rett på et nytt brett.Det er ikke farlig.

Selv har jeg ikke hatt mens på flere år,hopper over.Går på diane og har endometriose.Anbefalt av legen om å hoppe over mens.

AnonymBruker
Skrevet

Bare å hoppe over sukkerpiller og starte rett på et nytt brett.Det er ikke farlig.

Selv har jeg ikke hatt mens på flere år,hopper over.Går på diane og har endometriose.Anbefalt av legen om å hoppe over mens.

Så jeg kommer ikke til å bare få mensen når jeg hopper over to måneder på rad? har aldri gjort dette før.

Gjest badeand1
Skrevet

Du kan få en blødning når du hopper over tre mnd men det er vanlig og ikke farlig. =)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få en blødning når du hopper over tre mnd men det er vanlig og ikke farlig. =)

om jeg hopper over to da?

Skrevet

Trolig vil du ikke få noe blødning om du bare fortsetter med pillen. Kan skje at kroppen allikevel "presser" igjennom noe,men er ofte da ikke like mye som vanlig mens. Hopp over og ha på deg ett innlegg i tilfelle det skulle bli litt uansett. God festival! :)

Gjest badeand1
Skrevet

om jeg hopper over to da?

Det skal gå bra. =)

Skrevet

Jeg pleide å utsette mensen før, men da jeg startet å få laaaange mellomblødninger innså jeg at da var det faktik bedre å bare ha mensen i 5 dager og bli ferdig med det, enn å ha mellomblødninger i 14 dager.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser ikke til syden før noen dager etter jeg begynner på sukkerpillene neste gang, varer mensen lenger da siden jeg hopper over denne?

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at mensen blir kraftigere eller lengre i de tilfeller jeg har utsatt den. Men som flere andre påpeker kan du oppleve mellomblødninger ved utsettelse. Sjansen for dette er større jo mindre hormoner p-pillene inneholder. Men det er liten sjanse for å oppleve mellomblødninger den første "utsettelsesuken".

Jeg har selv også opplevd at kroppen, ved utsettelse, har noen av de samme symptomene som ved mensturasjon, det vil si ubehag i mage, slapphet o.l. Legen min sier at dette også kan spores tilbake til hormoninnholdet i pillene. Det er rett og slett så lavt (Yasminelle) at de ikke 100% klarer å holde tilbake mensen. Nevner det bare for å opplyse om at dette kan skje og at det ikke er ferdig.

Jeg reiser ikke til syden før noen dager etter jeg begynner på sukkerpillene neste gang, varer mensen lenger da siden jeg hopper over denne?

Er du TS? Uansett, som flere her påpeker så kan du utsette menstrasjon flere ganger. Det er ikke farlig, for ettersom du ikke har eggløsning (p-pillene forhindrer dette), så har mensturasjonen din ikke samme effekt som uten bruk av p-piller. Det vil si, kroppen har ikke behov for å kvitte seg med noe slik som den normalt har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...