billelille Skrevet 5. juni 2012 #1 Del Skrevet 5. juni 2012 Om to dager har jeg oppkjøring, og jeg gruer meg noe helt sykt! Jeg kjører veldig bra når jeg kjører med noen hjemme, men med kjørelæreren blir jeg så nervøs og stressa at jeg gjør fullt av småfeil jeg vanligvis ikke gjør.! Så er veldig sikker på at jeg kommer til å stryke! Noen som har noen tips og råd og komme med? Hvordan gikk din oppkjøring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muttra Skrevet 5. juni 2012 #2 Del Skrevet 5. juni 2012 kjørelærer bruker vanligvis ikke å vere med ved oppkjøring noen sensorer er snakkesalige , enten så spør de om du vil snakke og du svarer bare er for nervøs til å snakke, si bare hvor vi skal eller si at du er for nervøs til å snakke om sensor snakker i vei og ikke stiller sørsmål om hvorfor du gjør sånn eller slik min oppkjøring fikk jeg bestått på fordi jeg reagerte raskere enn sensor, hadde en feil men den kunne jeg strøket på om sensor måtte ha bråbremset for at jeg ikke skulle kjørt på den syklisten som plutselig fant ut at han skulle krysse gata i "110" foran meg sto på bremsen da bilen sto nesten stille så full cluth for ikke å kvele motoren, et langt innpust og utpust men jeg giret om og startet å kjøre igjen - da pustet sensor og jeg spør bare hvor var det jeg skulle kjøre hen sa du svaret var kjør til biltilsynet, så jeg hadde egentlig bare halv oppkjøring tips slapp av, ikke snakk om du ikke vil, ha 4 øyne et på trafikken foran deg , et på det som er bak deg og på sida av deg,et halvt på det som er på gang og sykkelvei på motsatt side av gata og et og ethalvt på samme side som du er på (er der ikke gang og sykkelvei så er det veikantene du skal ha et ekstra øye med) syklister med og uten motor og de på to og fire bein er veldig ukontrollerbare det kommer til å gå så bra så , og stryker du denne gangen så går det bra neste gang lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silkepote Skrevet 5. juni 2012 #3 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) Jeg hadde oppkjøring idag. Jeg besto. Ble utrolig glad og overrasket. Gråt i går, og var kvalm idag fordi jeg gruet meg sånn. Hadde oppvarmingstime først. Når jeg først satt i bilen med sensor, ble bare alle sansene skjerpet. Full konsentrasjon. Det blir litt annerledes når du sitter der med sensor, og vet at det er en prøve. Mine tips må være: speil, speil, speil. Er du usikker på om du må bruke blinklys akkurat der, så bruk det. Bedre å blinke en gang for mye, enn en for lite. Ta deg god tid, og kjør rolig. Selvfølgelig kjør etter forholdene, og ikke kjør FOR sakte heller. Er det smågater, små grusveier osv. Er det bedre å kjøre for sakte enn for fort. Det forklarer du etterpå, at du synes veien var veldig smal/svingete/uoversiktlig/kunne løpe barn ut mellom bilene. Lykke til! Dette klarer du Endret 5. juni 2012 av Silkepote Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå