Gå til innhold

Glemte visst horndeigen....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg ble så opptatt å glemte helt horndeigen som nå har hevet i ca to og en halv time. Nå lukter den veldig surt!!! Ingen av ingrediensene var gått ut på dato. Vil det smake surt også? Æsj er jo redd for at alt er ødelagt :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kn jeg fortsatt bruke deigen, egentlig? Lukter vondt :( vil jo ikke at de skal smake vondt heller.

AnonymBruker
Skrevet

Gjæren lukter.

Bare bak horn av deigen du =)

• Liker 4
Skrevet

Ja, men det lukter ikke sånn som det pleier, liksom!! Merkelig. Menmen, får evt bare smake litt surt da...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de smaker godt =) Men gi gjerne en oppdatering =)

Gjest navnelapp
Skrevet

berre elt den saman, kjevle ut og bak i veg. Det gjer ingenting, sjølve deigen er ikkje øydelagd, det er gjæringa du kjenner lukta av. Det luktar ikkje spesielt godt, men all gjær døyr ved ca. 40 grader, så lukta vil bli borte.

• Liker 3
Skrevet

Tja, det smakte litt annerledes enn vanlig. Men ikke noe rart. Men shit au la gå - jeg blir vel ikke akkurat syk av det heller!

Skrevet

To og en halv time er jo ingenting! Jeg lar alltid brøddeiger heve minst to timer, syns resultatet blir bedre jo lenger deigen hever. Når jeg lager eltefritt brød lar jeg det gjerne stå oppimot et døgn. Jeg hever riktignok ikke deiger med meieriprodukter like lenge, men to-tre timer blir det fort :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...