Gå til innhold

vondt hals

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har så ekstremt vondt i halsen, greier ikke å svelge.

Noen tips som er godt å spise når man har vondt? Vet at is hjelper isåfall..

Og er det normalt å ha litt stiv nakke, når man er hoven / vondt i halsen?

Jeg har vært hos legen. Men jeg tenker på hjernehinnebetennelse, men legen hadde vell tenkt på det da? Greier jo å ta haken ned på brystet da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har så ekstremt vondt i halsen, greier ikke å svelge.

Noen tips som er godt å spise når man har vondt? Vet at is hjelper isåfall..

Og er det normalt å ha litt stiv nakke, når man er hoven / vondt i halsen?

Jeg har vært hos legen. Men jeg tenker på hjernehinnebetennelse, men legen hadde vell tenkt på det da? Greier jo å ta haken ned på brystet da..

Dette høres ut som halsbetennelse min venn. Da må du ha antibiotika. Jo før jo heller.

Skrevet

isbiter lindrer

Skrevet

Kom deg til legen, du har halsbetennelse og det er DRITvondt. Kun antibiotika hjelper

Skrevet

Legen har nok sjekket henne for halsbetennelse når hun var der.

Så er sikkert bare en kraftig forkjølelse av noe slag. Varm te med honning smører halsen. Is kan hjelpe, gjerne is med lite sukker og lite melk, da det skaper slim i halsen.

Om du er veldig sår kan det hjelpe å spise en liten cm eller to med fuktighetskrem faktisk, selvom det høres litt rart ut. Eller en krem med aloe vera. Det smører halsen innvendig, og de fleste uparfyrmerte kremene, eller kremer for barn er helt ufarlige å innta i små mengder:)

God bedring.

Skrevet

Ikke alle leger er veldig grundige,det har jeg fått erfare. Gikk to uker med halsbetennelse fordi legen trodde det var "ett virus" ble veldig syk frem til jeg byttet lege

Gjest Gjest
Skrevet

Legen har nok sjekket henne for halsbetennelse når hun var der.

Så er sikkert bare en kraftig forkjølelse av noe slag. Varm te med honning smører halsen. Is kan hjelpe, gjerne is med lite sukker og lite melk, da det skaper slim i halsen.

Om du er veldig sår kan det hjelpe å spise en liten cm eller to med fuktighetskrem faktisk, selvom det høres litt rart ut. Eller en krem med aloe vera. Det smører halsen innvendig, og de fleste uparfyrmerte kremene, eller kremer for barn er helt ufarlige å innta i små mengder:)

God bedring.

Ja, hun så i halsen, men var ingenting. så er vell ikke halsebetennelse. det var derfor jeg gikk, for å se om det var det jeg hadde. Da mange av vennene mine har hatt det nå. Men går halsebetennelse over av seg selv?

Takk for tips:) Tviler på jeg kommer til å spise fuktighetskrem. uff. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke alle leger er veldig grundige,det har jeg fått erfare. Gikk to uker med halsbetennelse fordi legen trodde det var "ett virus" ble veldig syk frem til jeg byttet lege

Uff da! Legene må greie å se og finne ut om det er det jeg har ! Tok crp, og den var på 27, noe som ikke er gale.

Gjest Gjest
Skrevet

men isåfall; Hva er best å spise da du har sykt vondt? Jeg er så sulten, men kan ikke spise is hele tiden:p

Skrevet

Det skal ikke være så vondt kjære deg. Halsbetennelse har jeg hatt mange ganger og det har kun gått bort ved hjelp av antibiotika. Jeg kunne også kun spise is, kanskje yogurt, kald suppe etc..stakkars deg, føler med deg. :klemmer:

Skrevet

Har du hovne mandler?

Gjest Gjest
Skrevet

Har du hovne mandler?

Legen sa jeg ikke hadde det, men hovne lymfekjertler:s

Jeg har ingen hvite prikker på mandlene eller noe, og hun sa det så helt fint ut. Rart da jeg ikke greier å spise eller svelge : /

Gjest Gjest
Skrevet

Det skal ikke være så vondt kjære deg. Halsbetennelse har jeg hatt mange ganger og det har kun gått bort ved hjelp av antibiotika. Jeg kunne også kun spise is, kanskje yogurt, kald suppe etc..stakkars deg, føler med deg. :klemmer:

Uff. Hvor lenge synst du jeg skal vente før jeg skal ringe legen igjen da?:)Men jeg tok jo crp og det var kun virus, og da er det vell ikke vits med antibiotika.

Skrevet

Uff. Hvor lenge synst du jeg skal vente før jeg skal ringe legen igjen da?:)Men jeg tok jo crp og det var kun virus, og da er det vell ikke vits med antibiotika.

Jeg synes bare det høres rart ut. Jeg ville oppsøkt lege igjen, better safe than sorry eller hva?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes bare det høres rart ut. Jeg ville oppsøkt lege igjen, better safe than sorry eller hva?

Mhm:) Men halsebetennelse er vell ikke farlig?så gjør vell ingenting om jeg venter litt

Skrevet

Mhm:) Men halsebetennelse er vell ikke farlig?så gjør vell ingenting om jeg venter litt

Ikke farlig, bare vondt

Skrevet

Tips til å lindre/forbedre sår hals;

-drikk te eller varm melk med honning

-knask Fisherman's Friend (hvit eller med blå striper, inneholder cayennepepper som kan hjelpe mot bakterievekst)

-ha på deg en sånn tynn hals-skjerfgreie når du sover, til du ikke lenger kjenner frosken i halsen om morgenen.

God bedring!

Gjest Gjest
Skrevet

Tips til å lindre/forbedre sår hals;

-drikk te eller varm melk med honning

-knask Fisherman's Friend (hvit eller med blå striper, inneholder cayennepepper som kan hjelpe mot bakterievekst)

-ha på deg en sånn tynn hals-skjerfgreie når du sover, til du ikke lenger kjenner frosken i halsen om morgenen.

God bedring!

Tusen takk:)

Gjest Gjest
Skrevet

er blitt litt bedre i halsen etter jeg tok paracet og ibux. Da er det vell ikke halsebetennelse?

kan du ha hjernehinnebetennelse uten stiv nakke osv? Jeg har vondt i nakken og oppover, men greier å ta haka ned på brystet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...