Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg sliter stadig med at jeg får øyeinfeksjon og må ha helt vanlige øyedråper hos legen. Nå har jeg altså fått dette igjen. Er det virkelig nødvendig at jeg må inn til legen og betale for en hel time for å skrive ut en resept på et så vanlig problem??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter stadig med at jeg får øyeinfeksjon og må ha helt vanlige øyedråper hos legen. Nå har jeg altså fått dette igjen. Er det virkelig nødvendig at jeg må inn til legen og betale for en hel time for å skrive ut en resept på et så vanlig problem??

Det er vel ikke helt vanlige øyedråper du får? :lure:

Helt vanlig øyedråper kan du få hos apoteket uten resept, det du får hos legen er vel øyedråper med antibiotika. Og ja, du må inn til legen hver gang for å få dette, dessverre! Du kan jo nesten gang spørre legen om du ikke kan få resept på 2 stk, siden du har det ofte og du dermed kan kjenne igjen tegnene.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke helt bra å hele tiden bruke antibiotikadråper i øyenene, det er vel derfor legene skal ha kontroll på dette. Du kan jo til slutt utvikle resistens mot antibiotikaen.

Det må være en grunn til at du stadig får øyebetennelse? Har du byttet ut all sminken feks? Jeg hadde stadige øyebetennelser helt til jeg kastet all sminken, gikk uten en uke og kjøpte ny.

Skrevet

Det er vel ikke helt bra å hele tiden bruke antibiotikadråper i øyenene, det er vel derfor legene skal ha kontroll på dette. Du kan jo til slutt utvikle resistens mot antibiotikaen.

Det må være en grunn til at du stadig får øyebetennelse? Har du byttet ut all sminken feks? Jeg hadde stadige øyebetennelser helt til jeg kastet all sminken, gikk uten en uke og kjøpte ny.

Ja, det glemte jeg å nevne, vask ALLE sminkekostene dine og kast mascara, øyenskygger ol kan du vaske slik at det du har berørt forsvinner, om du skjønner. Men mascara: KAST! Ikke smink deg med sminken før øynene er HELT fine igjen, ellers er poenget borte.

Skrevet

Spør legen om du kan være allergisk mot noe. Jeg hadde også stadig tilbakevendende problemer med øynene, men nå får jeg allergimedisin i øyedråper og har det under kontroll.

Skrevet (endret)

jeg bruker viscotears gel 4-5 ganger daglig.

1 tube koster 108 kroner på apotek uten resept, med resept koster 3 tuber 47 kroner.

Mitt regnestykke sier at det lønner seg godt gå til øyelegen 1 gang i året for å fornye 1 års resept :gjeiper:

Endret av Perrin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...