Gå til innhold

HJELP! Trenger det virkelig!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger råd om jeg skal si fra til sjefene mine eller ikke vedr. menn på jobben som kommer med kommentarer o.l til meg ila en arbeidsdag.

Førts vil jeg si at det kan nok hende jeg "legger opp til det" selv.. Men samtidig så sier jeg aldri noe tilbake i samme "kaliber".

Jeg jobber på et kontor med greit blanda menn/kvinner. Jeg er 30+ og ser godt ut og har masse humor og selvtillit. Kan fort "ta igjen" så hatten passer, og folk skjønner min måte å være på. Ler lett og er godt likt.

MEN (here it goes).

Hvis jeg oppsummerer arbeidsdagene så er det egentlig blitt litt slitsomt og hele tiden få "tilbud" om sex både her og der, bli tatt på rompa, bli massert (!), løfta (!!), blunka til, få kommentarer om puppene (!!!!) og kroppen min generelt... Samt kalt søta og annet.

Det verste er at egentlg gjør ikke dette meg noe som helst. For de som gjør dette er sååå snille (faktisk), de er ikke slibrige og ekle som man kanskje skulle trodd.

Men går jeg med dette til sjefen min (som også har gitt meg både en og to laaaange klemmer *kremt*), ja så kunne en og annen fått sparken (og det hadde nok ikke blitt meg for å si det sånn).

Jeg kommer nok ALDRI i verden til å si dette til sjefen min, men bare lurer; dette er da litt snodig oppførsel? Men then again, jeg legger kanskje opp til det selv, jeg svinser og svanser og er ei livsglad jente som man lett kan like.

PS: jeg har mann og barn ja. ALLE vet det. ALLE.

Hjelp. Hjelp. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Mildrid
Skrevet

Slik jeg ser det har du et valg, la de fortsette eller be de slutte. Det er faktisk bare å begynne å stille opp for seg selv: -helst ikke ta meg på rumpa, er du snill.

Det har mye med måten vi selv er på. Viser du litt avstand så tar de nok hintet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du liker det, skjønner jeg ikke hvorfor du tar det opp engang?!?!?

Vi har ei sånn dame på jobben her, å hu blir snakket stygt om bak ryggen hennes for at hu er så "billig" av de guttene som holder på sånn med hu........

Gjest Gjest
Skrevet

Hva ber du om hjelp til? Forstår ikke helt hvor du vil hen når det ikke plager deg? Jeg er på samme måte sammen med mine kollegaer, og stortrives med det.

Sett de på plass selv om det er noe du føler du "må", men å få folk sparket er drøyt.

Skrevet

Hvis du liker det, skjønner jeg ikke hvorfor du tar det opp engang?!?!?

Vi har ei sånn dame på jobben her, å hu blir snakket stygt om bak ryggen hennes for at hu er så "billig" av de guttene som holder på sånn med hu........

Ok, jeg VET jeg ikke blir snakket stygt om. Har nettopp hatt medarbeidersamtale hvor alle skryter av meg, faglig og sosialt.

Dessuten er jeg ikke billig, jeg har jo ikke gjort noe som tilsier det.

AnonymBruker
Skrevet

Første bud er jo å si ifra til de det gjelder om at det ikke er OK.

Skrevet

Hva ber du om hjelp til? Forstår ikke helt hvor du vil hen når det ikke plager deg? Jeg er på samme måte sammen med mine kollegaer, og stortrives med det.

Sett de på plass selv om det er noe du føler du "må", men å få folk sparket er drøyt.

Vil på INGEN måte gi noen sparken. Det var jævlig dårlig skrevet (tenkt) av meg. M

Gjest Gjest
Skrevet

Vil på INGEN måte gi noen sparken. Det var jævlig dårlig skrevet (tenkt) av meg. M

Men hva er det du vil da? :)

Om det plager deg, så fleip litt med det, og ton det ned. Tar litt tid, men det roer seg etter en stund.

AnonymBruker
Skrevet

Du spør om du skal gå til sjefen, men så sier du at du aldri kommer til å gå til sjefen? Det forstår jeg ikke.

Dersom du synes det er greit at de tafser og flørter lar du de fortsette. Dersom du synes det er ugreit sier du i fra til de på en ordentlig måte. Dersom de ikke hører etter når du sier i fra tar du det opp med sjefen. Det er seksuell trakassering og det er faktisk ikke ok.

Hva synes de andre kvinnelige ansatte? Blir de utsatt for det samme?

Hva synes mannen din om dette? Synes han at det er greit eller at du skal si i fra og be de om å slutte? Hadde du evt. synes det var ok om mannen din ble utsatt for det samme?

Jeg hadde aldri godtatt tafsing og den typen sex-spøker på jobb, uansett hvor hyggelige og snille de som gjorde det var. Jeg hadde verdens hyggeligste og ordentlige sjef, men han var "ute etter" ei av jentene jeg jobbet med. Hun flørtet lett tilbake og holdt en nokså anstendig tone, men da han tafset henne på puppene foran hele kantina fikk han jaggu meg sparken. Etter min - og de fleste andres på jobb - sin mening med rette.

Skrevet

takk for alle svar.

Tror jeg bare trengte meninger rundt dette. Ser jeg sier mot meg selv her ja.. Er vel først og fremst et spørsmål om dere der ute ville sagt fra til sjefen hvorpå jeg svarer mitt eget syn.

Uansett. Takk for svar. Det hjalp faktisk ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke plutselig gått rett til sjefen med det, når du tydeligvis er/har vært med på leken lenge. Men om du er lei av det er det jo bare å si at fra nå av ser jeg helst at du/dere ikke gjør ditt og datt.

Gjest mann32
Skrevet

Stakkars mannen din!! Er han klar over hva han er sammrn med? Du vrikker og flørter deg rundt på jobb,og ser mildt sagt ut til å elske oppmerksomheten du får med denne oppførselen. Hadde min samboer oppført seg slik som deg, så hadde jeg vært direkte flau over å være mannen hennes. En ting er å være blid og hyggelig, men du går langt over trofast-streken når du lar de tafse,kose og invitere til sex UTEN at du sier klart ifra! Tipper du er "felles-hølet" på alle sosiale treff. Du høres billig og ekkel ut! Ikke rart mannfolka sier de liker deg både faglig og sosialt,når de får tafse på deg i arbeidstida!-det er jo en bonus litt utenom det vanlige.

• Liker 1
Gjest ¤ Pikekyss ¤
Skrevet

Jeg hadde aldri tilatt at mine arbeidskollegaer kunne gå rundt å tafse på meg, det er under min verdighet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...