Gå til innhold

Venninne blir presset til abort

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min beste venninne fant nylig ut at hun er gravid. Nå blir hun presset fra både familie og barnefar til å ta abort. De mener det er det "eneste riktige" for henne.

Jeg blir så provosert, frustrert og trist på hennes vegne! Da hun fikk positiv test ble hun kjempeglad og klarte ikke å slutte å smile. Hun tok abort for mange år siden og har i ettertid sagt (utallige ganger) at hun angrer veldig og skulle gjerne hatt det ugjort.

Saken er den at jeg er 100% sikker på at en eventuell abort vil ødelegge henne psykisk! Jeg VET at hun kan klare dette, men jeg kan jo ikke være en av dem som presser henne heller!

Så er det noen som har noen gode råd? Det eneste jeg vil for henne akkurat nå er at hun skal klare å tenke klart og ta et valg basert på egne tanker og følelser.

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er hun 15-16 så kan jeg forstå familien... Hvis hun derimot er voksen og har oversikt over livet og fremtiden. Så er det vel bare å lukke ørene til uke 12 er passert..

Om hun faktisk LAR seg presse så er det ikke sikkert at hun er klar for å bli mor, med alle de tingene det medfører. Da er det faktisk slik at HUN er den voksne som må stå i stormen, uansett hva som skjer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er hun 15-16 så kan jeg forstå familien... Hvis hun derimot er voksen og har oversikt over livet og fremtiden. Så er det vel bare å lukke ørene til uke 12 er passert..

Om hun faktisk LAR seg presse så er det ikke sikkert at hun er klar for å bli mor, med alle de tingene det medfører. Da er det faktisk slik at HUN er den voksne som må stå i stormen, uansett hva som skjer.

Hun er i slutten av 20-årene. Omstendighetene kunne helt klart vært bedre, det er vel alle enige om. Men jeg kjenner henne bedre enn noen og jeg vet at en abort vil ødelegge mer. Så uendelig mye mer! Det er en lang bakgrunnshistorie som jeg ikke vil gå inn på, men jeg vil gjerne ha konkrete råd til hva jeg kan si til henne for å få henne til å forstå hvor viktig det er at hun hører på sin egen stemme...?

Føler meg maktesløs.

Skrevet

Dette velger hun jo selv, men jeg skjønner det jo om hun blir i tvil om barnefar ikke vil. Selv om han også var med på å lage barn burde hun ta han med i regningen når hun tar avgjørelsen.

Gjest Gjest
Skrevet

Det høres jo ut som om hun blir utsatt for et så sterkt press at det grenser til tvang.

Familien hennes mishandler henne rett og slett. Kan hun ikke bo hos deg til barnet er født? Eventuelt kan du kanskje hjelpe henne med å få seg en leilighet langt vekk eller få henne til å dra på et krisesenter? Disse menneskene høres jo helt forferdelige ut!

Gjest Gjest
Skrevet

La henne følge SITT hjerte, da skal hun IKKE ta abort. Hun er da vitterlig myndig om hun er i slutten av tjueårene, da gjør hun d som hun mener er rett for seg selv.

Om du er en god venn står du på hennes side og støtter henne fullt ut :klem:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er fars barn også. Ikke bare hennes.

AnonymBruker
Skrevet

Min beste venninne

Hva er vitsen med å ta en "min venninne" når du er anonym likevel?

Gjest Gjest
Skrevet

Det er fars barn også. Ikke bare hennes.

Faren har ikke noe han skulle sagt så lenge det er jentas kropp. Dessuten finnes d gode støtteordninger om hun gjennomfører dette alene!

• Liker 1
Skrevet

Heldig ho er som har deg da, da er ho ikke helt ensom i verden.

Kunne ikke du "tatt vare "på henne til uke 12 i det minste?

AnonymBruker
Skrevet

Er omtrent i samme situasjon selv og det er helt forferdelig! Det er vel ikke så veldig mange råd og komme med, annet at hun MÅ følge hjerte sitt og bare det! Fikk en veldig godt kommentar for en stund siden selv: En mann kan du bytte ut, men deg selv skal du leve med! den kan man tolke som man vil ;)

Forferdelig å se at familien ikke støtter henne, desto bedre og se at hun har deg! Dette er et valg hun og ingen andre kan ta og uansett hva hun velger vil hun trenge deg!

Føler virkelig med henne og håper alt ordner seg til det beste! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...