Gjest Mayamor Skrevet 4. februar 2004 #1 Skrevet 4. februar 2004 Vi har ingen konkrete planer for et bryllup. Men jeg lurte likevell på om noen av dere vet om en kan bli viet av en dommer el. ute i det fri en lørdag...? Evt. hva det koster...? Vi bor i Bergen. Jeg vil ikke til byfogden en fredag eller annen dag. Dersom jeg skal gifte meg - ser jeg for meg kjole, pynting, gjester, mat og hele pakken - men uten kirken. Samboer har vært gift og har 3 barn fra før. Jeg har vært samboer og har 1 barn fra før. Vi har også 1 barn sammen. Blir feil for min del å stå foran en prest da føler jeg... :oops: Samboer er den som er mest ivrig på å gifte seg - men jeg vet ikke om jeg har like lyst dersom det kun blir hos en byfogd inne på et kontor... Har selv vært forlover i et slikt bryllup... Passer sikkert for enkelte - men ikke for meg... :oops: Ps. er ikke humanetiker heller... På forhånd tusen takk for innspill... Klem fra Mayamor :blomst_opp:
magnhild Skrevet 4. februar 2004 #2 Skrevet 4. februar 2004 Hva med Ulriken, Lysekloster, Alvøen, Håkonshella? Sikkert mange fine steder utover på Sotra også...
Ninach Skrevet 4. februar 2004 #3 Skrevet 4. februar 2004 Hva med Føyen ( restauranten ),Lyseklosterruinene eller i hagen til Solstrand Fjordhotel ( med nydelige Bjørnefjorden og fjell/Folgefonna i bakrunnen?? ) Evt. Har jeg hørt at det går an å leie Ole Bull's Lysøyen til slike formål. Om du ønsker dommer, vet jeg at skifteretten i Bergen til tider har folk som tar på seg slike oppdrag - prisen ligger da på ca. kr. 2500,- Klem Ninach
Gjest Mayamor Skrevet 4. februar 2004 #4 Skrevet 4. februar 2004 Stedet ser jeg for meg faktisk...: Vi har kjøpt oss hus på Gåssand. Forbi huset vårt er det et kjempstort telt som blir utleid til blåturer etc. Få sjefen min til å lage til et helstekt lam el. samt grillmat-tilbehør... Kollegar til å servere og rydde/styre bar... Det ligger ved vannet... Levende musikk. Høres litt romantisk ut... *må visst undersøke litt mer jeg* :oops: Men det er altså mulig å få en dommer fra skifteretten til å foreta en vielse - selv på en lørdag...? 2500,- betaler jeg mer enn gjerne... Noen som har erfaring med det? Tusen takk for innspill, jenter... :kysse: Klem fra Mayamor :blomst_opp:
Saeria Skrevet 4. februar 2004 #5 Skrevet 4. februar 2004 Når jeg skal gifte meg kommer jeg til å gjøre det på Kronstad Hovedgård i Bergen. 1. etg. av bygget har stått siden 1100tallet og det er en utrolig flott bygning. Jeg kommer heller ikke til å gifte meg i kirken, men i hagen på Kronstad. Hvis du vil se et bilde så gå på www.fnveteran.no og klikk på Kronstad hovedgård på venstre side av skjermen. :D Kronstad kan også ordne med catering. Du kan leie en etasje eller to, alt etter hva du selv ønsker. Første etasje er den fineste, synes jeg. Der er det fine dansemuligheter og god plass til gjestene. En liten bar er det også der, som dere kan styre selv. :D
Gjest Mayamor Skrevet 4. februar 2004 #6 Skrevet 4. februar 2004 *sukk* Kronstad hovedgård er kjempefin. Er oppvokst rett ved. Barndomsdrømmen var: * Bli gift i Årstad Kirke * Hest og kjerre til Kronstad Hovedgård * Bryllupsbilder i hagen der * Leie HELE huset Nå er den drømmen blitt litt annerledes... Med mine/dine/våre barn etc... :-? Lykke til med deres bryllup da... Kusinen min hadde bryllupet sitt der i 1990. Da hadde vi 1.etage. Middagen begyndte kl. 16.00. Midt under middagen kom gjestene til bryllupet i 2.etage. De startet middagen sin kl.18.00. Under middagen deres - startet dansen i vårt bryllup. Ikke særlig lydtett mellom etagene for å si det sånn... Derfor ville jeg leid hele huset - ikke bare en etage... Mayamor
Gjest Mayamor Skrevet 4. februar 2004 #7 Skrevet 4. februar 2004 Forresten - er det noen som har erfaring med å leie inn en dommer el. ? Takker og bukker for svar... Mayamor :blomst_opp:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå