Gå til innhold

Hvor lang oppsigelsestid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang oppsigelsestid har man når det ikke er spesifisert i kontrakten? Noen sier en måned, mens andre sier tre måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvor lenge du har vært ansatt. Har du vært ansatt under fem år, er oppsigelsesfristen på 1 måned. Mellom 5 og 10 år er den på 2 måneder, og har du vært ansatt over ti år er den på tre måneder. Og er du bare i prøvetiden er det kun 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer også litt fra arbeidsplass til arbeidsplass.

Alle de stedene jeg har vært ansatt de siste ti åra, har hatt 2 uker før man har jobbet der i 6 måneder, 1 måned mellom 6mnd og 6 år, og 3 måneder etter 6 år som standard oppsigelsestider.

Mens der jeg er nå, fikk jeg tre måneder oppsatt i kontrakten fra første stund, utenom de obligatoriske 6 månedene med "prøvetid".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer også litt fra arbeidsplass til arbeidsplass.

Alle de stedene jeg har vært ansatt de siste ti åra, har hatt 2 uker før man har jobbet der i 6 måneder, 1 måned mellom 6mnd og 6 år, og 3 måneder etter 6 år som standard oppsigelsestider.

Mens der jeg er nå, fikk jeg tre måneder oppsatt i kontrakten fra første stund, utenom de obligatoriske 6 månedene med "prøvetid".

Men da er det i så fall skriftlig avtalt. Det jeg skrev over gjelder dersom det ikke skriftlig er avtalt noen oppsigelsestid i kontrakten. Som var det trådstarter lurte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...