BMUL Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Hei! Om en liten stund skal jeg til Side, og har funnet ut at det er da jeg har mensen, så jeg lurte på om det er mulig å bade med tampong? har aldri brukt tampong før så hvordan er det å bruke det i det hele tatt? hvor ofte må man bytte tampong etter man har badet? Jeg blør jævlig mye, er det mulig det blir "Lekkasje" selv om jeg bruker tampong når jeg bader?
kjole100 Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Jeg bruker alltid tampong når jeg skal bade, funger alltid Det er nok lurt å øve litt på å få den inn da, for det kan være litt uvant i begynnelsen. Man skal ikke kjenne tampongen i det hele tatt. Jeg pleier å bytte tampong ca hver 4 time, men dette må man nesten se selv mtp mengde. Om du googler det, så får du opp masse informasjon om tamponger
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 Kan det renne vann inn og fylle tampongen med vann hvis man spriker med bena når man svømmer? ?
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 Å bade med tampong skal ikke være noe problem. Jeg anbefaler deg derfor å ta med noen forskjellige størrelser (gul er det minste, så kommer blå, rosa og grønn er den største), slik at du kan finne ut hvilke(n) som passer best for deg! Det er også lurt å bytte tampong etter at du har badet, siden den kan fylle seg opp litt med vann Om du da har blødd mye kan det i verste fall lekke litt. Om du får teken på å bruke tampong nå, kan du få deg en positiv overraskelse Jeg likte i alle fall best å bruke det og syntes ikke noe om bind i det hele tatt. Men er selvsagt smak og behag
Aaa1 Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Det er også mulig å få utsatt mens litt, hvis du vil vente med å ha den da Tror du må ha resept på dem (piller), så spør legen din Endret 4. juni 2012 av Aaa1
Minya Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 Er ikke noe problem, det kommer veldig lite vann opp i skjeden når du bader så den vil ikke suge til seg mengder med vann. Sett i ny tampong rett før du hopper uti, og bytt tampong med en gang du er ferdig å bade.
Gjest maria Skrevet 23. juli 2012 #9 Skrevet 23. juli 2012 må man ha tampong når man bader?? skal på ferie om noen timer har aldri brukt tampong!! stess:(
Gjest avocadoen Skrevet 23. juli 2012 #10 Skrevet 23. juli 2012 må man ha tampong når man bader?? skal på ferie om noen timer har aldri brukt tampong!! stess:( Er nok lurt det ja. Selv om kroppen har denne "lukke"-funksjonen når den er i vann, så kan det likevel komme blod.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 23. juli 2012 #12 Skrevet 23. juli 2012 Det er jo blant annet bading tampongen er laget for, så ja du kan helt klart bade med den. Men bytt den med en gang du er ferdig.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #13 Skrevet 23. juli 2012 Vil anbefale deg å prøvebruke tampong på rommet før du drar for å bade. Jeg husker med gru første gangen jeg brukte tampong, jeg tok den ikke langt nok inn, og i tillegg til at det er ganske vondt var jeg sikker på at tampongen var halvveis ute etter en liten stund. Kjipt å tenke sånn når man er ute blant folk... Jeg vil egentlig anbefale deg å kjøpe tampax med innføringshylse. Da er det lettere for deg å få satt den inn riktig. Lykke til - går kjempebra å bade med tampong/tampax Anonym poster: 12aaa1cdbc1974d419cd8a0f9e5d3a52
Gjest Anonym Skrevet 26. oktober 2012 #14 Skrevet 26. oktober 2012 Skal på spa hotell imorgen, en overnatting. Akk fått mensen! :/ ikke vant med å bruke tampong, men har prøvd noenganger. De gangene har jeg i tillegg hatt på et truseinnlegg i tilfelle det skulle komme noe og det pleier å være litt spor på det. Hvorfor tro? Setter jeg den feil inn? El feil str?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå