Gå til innhold

Hjemmebrygget øl i bryllup

Hjemmebrygget øl i bryllup  

41 stemmer

1. 1. Er det akseptabelt med hjemmebrygget øl i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ser det har blitt diskutert hjemmebrent i bryllup her tidligere.

Jeg er helt enig i at hjemmebrent ikke har noe i bryllup å gjøre, og ville ikke drukket det selv utenom bryllup heller. Hjemmelaget vin er jeg også veldig skeptisk til.

Men hjemmebrygget øl derimot, det kan være ganske godt. Trodde ikke dette selv før jeg smakte, men synes det er mye bedre enn standard butikkøl som hansa og ringnes. Og om man brygger øl selv, eller kjøper fra noen andre som brygger, så kan man jo slenge på egne brudeetiketter også :)

Så hva synes dere? Hjemmebrygget øl i bryllup?

Tommel opp?

eller

Tommel ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tommel opp! Synes det er stilig, kjør på :)

• Liker 1
Skrevet

Høres kjempefint ut syns jeg.

Hvis det er godt øl fra noen som kan det.

Skrevet (endret)

Helt enig med deg i at hjemmebrent i bryllup ikke passer seg, men hjemmebrygget øl er egentlig ganske kult. Og når det i tillegg faller i bedre smak så er det stor tommel opp :)

Tror mormors eple vin også hadde falt i smak hos de fleste :gjeiper:

Endret av Lura Lotta
Skrevet

Nam!! Har bare smakt brygget øl uten øl jeg da *bestemor lager verdens beste* , og det skal hvertfall vi servere i bryllupet vårt:)

Skrevet

Nå drikker ikke jeg øl selv, men min farmor lager hjemmebrygget øl til hver jul og det er en skikkelig festdrikk her i familien. Så jeg ville sagt: go for it!

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg har også inntrykk av at hjemmebrygget øl er stor stas, selv om jeg personlig ikke er spesielt begeistret for øl ;) Så, om dere vet dere kan få hjemmebrygget øl som virkelig smaker godt, så kan dere gjerne tilby gjestene det (men det kan være lurt å ha alternativer for de som ikke liker øl - evt ikke liker hjemmebrygget). :)

Skrevet

Tommel opp for hjemmebrygget øl i bryllup, vel og merke hvis det smaker godt :)

Skrevet

Godt hjemmebrygget øl eller god hjemmelaget vin er topp. Himers blir noe helt annet, for det er virkelig svært få som har utstyr og kunnskap til å lage godt brennevin hjemme.

Skrevet

Det aller stiligste er dersom den som har brygget ølet faktisk har litt interesse for ølbrygging og det dermed kan serveres et brygg med original smak!

Dersom brudeparet ønsker å brygget ølet selv så trur jeg det er lurt å prøve å brygge et par omganger før selve bryllupsølet lages. Selv om det finnes enkle "gjør det selv" blandinger, så kan det gå galt i forhold til temperatur o.l

Skrevet

Vi skal ha det! Har noen brødre som er kjempeflinke til dette og har planlagt hvilke sorter i 6 mnd! Hehe. Vi skal også lage etiketter og forklaringer til ølsortene slik at gjestene kan se hva alle inneholder og opprinnelsen til den ølsorten. Skal ha en 3-4 ulike sorter.

Skrevet

Kjempestas, kjenner til mange bittesmå bryggelag rundt omkring som har dette som seriøs hobby og lager veldig godt øl.

Skrevet

Hjemmelaget øl er stas når det er godt!:)

Forøvrig vil jeg påpeke at det er noe HELT annet å servere hjemmelaget kirsebærlikør (laget på polvare), eplevin og øl, enn å servere hjemmebrent med eller uten essens!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns god hjemmelaget øl og vin er helt ok. Spes hvis det er gjort litt utav det (vin serveres jo gjerne karafler, men hva med egne spesiallagde etiketter på ølflaskene?). Kirsbærlikør o.l. som nevnt over syns jeg også er greit, men hjemmebrent blir bare harry...

Skrevet

Ja, hjemmelaget øl og vin er ok :-) Skal faktisk i bryllup til helgen hvor det skal serveres hjemmelaget øl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...