Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Skal en tur til NY i sommer, en uke for å være mer presis. Har planlagt litt shopping, som bestemte butikker jeg skal besøke osv., men har ikke bestemt noen severdigheter! Tenkte å ta en båttur rundt frihetsgudinnen, men ikke å besøke den (har hørt at det er lange køer og ikke verdt det). Kommer nok også til å gå litt i Central Park osv, men noen andre tips? Vil ikke bruke veldig mye tid på dette, men må jo få med meg noe! Hvis dere har noen shoppingtips og mattips tas dette også i mot med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Turisbussen til Brooklyn er noe av det kjedeligste jeg har opplevd.

Skal du opp i Empire State Building så dra så tidlig som mulig på dagen, for å slippe å stå i kø til krampa tar deg.

Famiglia ved Times Square har veldig god pizza!

Skrevet

-og dyreparken midt i byen (ved Cental Park) var kul å ha med seg.

Mest pga. tegnefilmene som liksom er derfra, Madagaskar bl.a.

AnonymBruker
Skrevet

Okei, takk for tips! Dyrehagen hørtes morsom ut :) Noen andre som har anbefalinger?

Skrevet

Frihetsgudinnen er stengt for øyeblikket, så dere kommer uansett ikke inn i den, men ta turen videre til Ellis Island. Flott utsikt mot Manhattan og en bra utstilling - et sted vel verdt å bruke noen timer. Ellers er The Met et fantastisk og utrolig variert museum. Vurder å byttut Empire State Building med Top of the Rock.

Skrevet

Ville også styrt unna masete Times Square og heller brukt tid i områdene fra Meatpacking District (besøk The High Line Park!), Greenwich Village,SoHo, NoLiTa til Lower East Side. Masse fine gater, koselige kafeer, bakerier og spisesteder og bra utesteder. Brooklyn er også vel verdt et besøk!

Skrevet

Gratisferja til Long Island, den går forbi Frihetsgudinnen, og man får sett Manhattan skyline fra sjøen :)

Skrevet

Jeg ville brukt minst mulig tid på "severdigheter" og mest mulig tid på å gå rundt og utforske byen! Dødsdigg å bare gå rundt i NY, ta undergrunnen og spise på små kafeer. Elsker også Central Park!

AnonymBruker
Skrevet

Ta kabelbanen til Roosevelt Island. Flott utsikt på turen over, og ikke minst langs promenaden ute på øya.

AnonymBruker
Skrevet

Mange spennende tips her, ja! Skal definitivt sjekke ut anbefalingene deres. Tusen takk :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi skal til New York i september. Følger med på tips!

-CoffeeCup :kaffekopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...