Gå til innhold

Mobbing og overgrep på skole

Fremhevede innlegg

Gjest Smykke
Skrevet

Jeg ble i alle mine barneskoleår plaget og fornedret systematisk og aldri i disse årene var det noen som grep inn. De har indirekte ødelagt livet mitt siden de unnlot å gripe inn. Jeg er ufør og lider av sosial angst pga traumene jeg ble utsatt for. Dette er ganske kort fortalt. Det jeg lurer på er om jeg kan anmelde skolen nå i ettertid for å ha unnlatt å gripe inn? Jeg har ikke tort å snakke med en terapeut om dette før nå for det har vært et lukket rom inni meg inntil ganske nylig.

Videoannonse
Annonse
Gjest finurlig
Skrevet

Tror det kan bli en tidkrevende og vond prosess.

Visste lærerne hva som skjedde?

Ba du om hjelp?

Skrevet

Tror det kan bli en tidkrevende og vond prosess.

Visste lærerne hva som skjedde?

Ba du om hjelp?

Spiller det noen rolle hvorvidt h*n ba om hjelp?

Gjest Smykke
Skrevet

Jeg gjorde hærverk på skolen da jeg var seks år. Det var et rop om hjelp og et håp om at skolen skulle stenge slik at det ble stopp på lidelsene. Resten av skoletiden var jeg taus for det var ingen som tok meg på alvor. Hvorfor skulle et stille taust barn som til vanlig oppførte seg eksemplarisk gå til et slikt skritt? Det ble sak . Og jeg ble skamslått av min verge. Etter det ble jeg enda mere sky og taus. Sto og gjemte meg bak et stort skap i gymen,står det i karakterboken. Hun er sky og redd står det. Mao de visste..

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ganske mulig at saken er foreldet så lenge etter..?

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Kriteriene for å få voldsoffererstatning er at du anmelder. I så måte spiller det ingen rolle om saken blir henlagt. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med voldsofferforeningen. De kan gi mere utfyllende info. Stå på ts! Du har all min sympati. Mobbing er et stort samfunnsproblem og blir alt for ofte ignorert .

• Liker 4
Gjest finurlig
Skrevet

Spiller det noen rolle hvorvidt h*n ba om hjelp?

Ja det håper jeg da.

Hvis ikke kan jo hvem som helst pådra seg rollen som mobbeoffer og kreve skolen for erstatning.

• Liker 2
Skrevet

Men i saken til Ts finnes det jo indisier som støtter hennes utsagn. Vi snakker systematisk mobbing. Dessuten er det vel få som vil risikere fornedrelsen ved å bli avslørt av tidligere klassekamerater som en løgner i en rettsal. For å ikke snakke om straffen ved å forklare seg uriktig. Dessuten kan det jo være snakk om trusler om mobbeofferet sladrer. En velkjent hersketeknikk som brukes for å få offeret ned i kne.

AnonymBruker
Skrevet

Stå på ts! :klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hva har du å tape? Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...