Gjest LadyAntebellum Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Hei Jeg sliter med en depresjon som jeg går til psykriatisk sykepleier for og snakke om.. Hun sier jeg bør gå til legen og snakke med ham om antidepressiva, men jeg har hørt at man går masse opp i vekt, derfor tør jeg ikke... Er ganske stor fra før. Noen slike midler overhodet som ikke gir en helt vill vektøkning? Jeg vil jo ned i vekt jeg da, men så er jeg så deprimert at jeg kommer meg ikke igang..ond sirkel..
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Det er veldig individuelt hva slags bivirkninger man får på antidepressiva. Noen går opp i vekt, andre går ned i vekt, noen får andre bivirkninger og noen får ingen. Vil anbefale deg å si til legen din at du er redd for vektøkning, og hvis du merker at du går opp i vekt av medisinen kan du skifte til en annen medisin. 2
Gjest Applecore Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 Har opplevd at både Zoloft og Fontex har motsatt virkning, man mister litt av matlysten.
Gjest Stille vann Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 Har erfaring med cipralex. Aldri hatt noen bivirkninger, ei heller noe vektøkning selv om behandlingen var over lengre tid.
Snøvott Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 Jeg opplevde selv ikke vektøkning av cipralex, men jeg vet andre som har gått opp i vekt.
English Rose Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 Jeg har erfaring med Zoloft (Sertraline), jeg hadde ingen vektøkning. Men for å avslutte det var litt vanskelig.
Gjest LadyAntebellum Skrevet 4. juni 2012 #8 Skrevet 4. juni 2012 Takk for svar:) men tror dere at disse medisinene kan gjøre at man må slite med og gå ned i vekt? Mer enn om man ikke tok dem, liksom..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå