AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Jeg er en fattig (!!!) student uten sommerjobb eller noen form for inntekt før neste studielån i august, som har en ekstrem tannpine om dagen... Jeg er nesten helt sikker på at jeg har en infeksjon i tannkjøttet, siden jeg har hatt det tidligere og det føltes sånn som det her. Jeg har ingen rundt meg jeg kan låne/få penger av for å komme meg til tannlegen, og det kommer til å bli dyrt med både undersøkelse og sannsynligvis trekking av tann + annen behandling jeg trenger. Hva i alle dager kan jeg gjøre? Jeg holder snart ikke ut å gå rundt sånn her mer, det er vanvittig vondt. Noen som vet hvor mye dette vil koste meg, eller hvordan jeg kan få behandling uten å sulte ihjel i sommer? Jeg kommer ikke til å godta en ny runde med rotfylling, og vil nok be om å få trukket tanna det gjelder. Det er samme smerte som et (digert) hull kan gi, bare at det blir verre av å drikke noe veldig varmt/kaldt, eller av at den siden av munnen får mye trykk (at jeg tygger noe hardt etc.). Det er ikke bare ei tann det er vondt i, det er hele den siden av munnen. Det iser i tenner ved siden av også, men jeg tror det hovedsaklig er snakk om området rundt èn tann som er betent... Jeg holder snart ikke ut mer! Blir utrolig takknemlig for alle svar jeg kan få!
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 du må nok bare komme deg til tannlege og få et prisoverslag på hva det vil koste. For store kostnader har vel de fleste tannleger avbetalingsmuligheter
Fanta Exotic Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 Har du spurt foreldrene dine om de kan hjelpe deg? 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 Det høres ut som en betennelse i og rundt ei tann. Det betyr rotfylling eller trekking. Hvis du mener det går greit å være uten tanna, koster det vel et sted mellom 700 og 1000 kr å trekke ei tann. Rotfylling er som du kanskje vet adskillig dyrere. Men kom deg til tannlegen og hør hva han/hun mener om saken.
Gjest Offensive Pie Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 Siden du er student, kan det godt hende at samskipnadene kan hjelpe deg. Jeg vet at SiT har er ordning som tilbakebetaler sjekkostnadene og alt over et visst beløp, blant annet. Det kan godt være noe lignende der du bor, om du ikke er i Trondheim.
andy capp Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 Om du bor i Oslo, ta kontakt med tannlegehøyskolen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå