Gå til innhold

Hunderfossen, legoland eller annet i sommer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har en datter på 5 år (6 år i august) og vi har lyst til å finne på noe spesiellt med henne i sommer. I fjor var vi i dyreparken i Kristiansand og vi år vurderer vi Legoland eller Hunderfossen.

Har aldri vært på noen av stedene så ønsker gjerne noen tips om hvor vi bør dra med tanke på at hun snart er 6 år.

Er det mange ting hun ikke kan delta på pga alder/høyde?

Er det andre steder enn dette som kan anbefales?

Takker for alle tips og innspill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå hunderfossen! Mange år siden jeg var der men husker ennå hvor gøy det var :)

Jeg vil på det sterkeste annbefale hunderfossen foran legoland (har vært begge plasser da jeg var liten)

Det er mye du kan gjøre med en 5-6 åring der. Badeland og små karuseller osv. Så kan du "gå inn i trollet" og høre på gamle gøyale eventyr :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hunderfossen passer godt for en 5-6-åring, selv om det er høydegrenser på noen av attraksjonene, blant annet slik at barn mellom x cm og y cm må kjøre sammen med en voksen. Hvis jeg gjetter riktig er din datter antakeligvis i den høydeklassen som ikke får kjøre alle attraksjonene alene, men som får lov hvis en voksen er med.

Det står en del om det her: http://www.hunderfossen.no/forsidenattraksjoner/for_de_melllomste/

Lenken gjelder "de mellomste" barna. Hvis du ser ute i venstre marg, finner du beskrivelser for de minste og for de største også. Det kan være lurt å lese alle, for det er litt overlapp her og der.

Det er mange år siden jeg var i Legoland, men også der er det høyde- og aldersbegrensninger på en del ting. I tillegg synets jeg Legoland i fellesferien var det rene mareritt, med veldig mye folk på en ganske liten plass, mye trengsel og lett å miste hverandre av syne. Hvis mulig ville jeg forsøkt å få til et besøk der i lavsesong istedenfor.

Skrevet

Definitivt Hunderfossen i den alderen der.

Har vært i legoland windsor med en 8 og en 6-åring og det var litt så som så.

Vært på Hunderfossen mange ganger med gutta siden vi ikke bor så langt unna og det er alltid stas. De er nå 10 og 12 og vil tilbake igjen i sommer også.

Var i billund i fjor, og der trivdes de superbra. Skal dit i år også.

AnonymBruker
Skrevet

Hunderfossen er kjempekoselig! Kan også anbefale Langedrag utenfor Nesbyen.

Skrevet

Vi har ikke vært i Hunderfossen, men kan varmt anbefale Legoland. Det er nok å gjøre der for alle aldersgrupper.

Skrevet

Jeg anbefaler Lilleputthammer! Hadde med gutta dit da de var 7 og 4, og de stortrivdes. Den minste kom inn på alle attraksjonene og den største koste seg veldig med å klare seg selv både i karuseller og i køer. Lite folk sammenlignet med Hinderfossen, og nok å gjøre til å være der en hel dag. Kanskje ikke nok hvis man skal overnatte/bruke flere dager.

Har også vært på Amadeusparken (dyrepark) i Stange (avkjøring fra E6 nord for Oslo), igjen en stor suksess. Her kan man kjøpe en pose med dyremat og mate og klappe nesten alle dyrene (unntatt apene og alligatoren!). Lite folk da vi var der, rolig og god stemning. Lurt å ha med matpakke da det kun er pølsekiosk på området. Fint lagt opp med lekeplass og parkbenker.

Skrevet

Tusenfryd eller Bø sommarland! Her er det også for alle aldersgrupper. Var på tusenfryd ifjor og både 3,7 og 8-åringer koste seg:-)

Skrevet

ville heller anbefalt kongeparken enn hunderfossen.Men det er min erfaring da ;)

Skrevet

Lilleputthammer, Legoland, Tusenfryd og Amadeusparken anbefales hvertfall for 5-6åring.

Legoland kanskje helst utenom høysesong.

Skrevet

Ååh Hunderfossen! Jeg har så lyst til å dra dit igjen! Og jeg er 22.. :fnise: Moro å gå inn i det store trollet, og ta turen gjennom slottet der og se figurer fra forskjellig eventyr :)

Skal dere være i området en stund, går det også ann å ta en tur til Maihaugen på Lillehammer, fantastisk plass! Utrolig flott innendørs museum om Norge gjennom tidene - med dukker, videoer osv.

Og ute er det et stort område med forskjellige hus fra 1800-tallet og helt til nyere tider.

Anbefales på det sterkeste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...