Gjest Bella90 Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Jeg skal til Hurghada i august med familien, og lurte derfor på om det er noen her som kanskje har vært der og som har noen tips til hva man bør gjøre mens man er der? Gjerne tips til restauranter, butikker, steder man bør dra osv. Vi har booket dagstur til Kairo. Vet dere om det er muligheter for å svømme med delfiner og ri på kameler der? Evetuelt hvor man kan få bestilt dette.
Gjest Bella90 Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 Beklager at jeg ikke gidder å bla gjennom 1000 sider..
Honnikorn Skrevet 1. juli 2012 #5 Skrevet 1. juli 2012 Hotellene har gjerne opplegg som du kan melde deg på. Helt fine greier det, besøk i beduinleir, snorkle på korallrev, tur til kairo og tur til gamlebyen er ting som var morro å være med på.
dansk1 Skrevet 2. juli 2012 #6 Skrevet 2. juli 2012 Jeg var i Hurghada i februar.... Du bør absolutt ut å dykke, og det er muligheter (og store sjanser) for å se ville delfiner. Ri på kameler er det muligheter for OVER ALT! Også herlig å ta en gallopp på stranden med en hest eller to! Spa er kjempe billig og anbefales på det sterkeste! SPIS PÅ BUDDAH - herlig mat! Men jeg syns generelt maten var god over alt (men jeg er heller ikke av den kresne typen!).. og det alle snakker om at de blir syke? jeg ble IKKE syk, og jeg spiste nattmat på shabby gatekjøkken i noen shabby bakgater..... Ellers så ble jeg ikke spesielt imponert over hurghada; møkkete, søpplete, masete folk, skumle folk (er bare ute etter å lure deg), gå ALDRI alene, eller kjør ALDRI taxi alene! (Vi var 2 jenter på tur, og det var livsfarlig....)
freddy Skrevet 2. juli 2012 #7 Skrevet 2. juli 2012 Hurghada i seg selv er ingen spesielt koselig plass, men hotellstandarden er langt høyere enn f.eks. kanariøyene. Da vi var der for noen år siden, var det ikke mulighet til å svømme med delfiner (det er det derimot i Sharm el Sheikh). Men av utflukter kan man jo ta en tur til Luxor/Kongenes dal (ca. 6 timer med buss en veg), jeeptur i ørkenen med besøk hos en beduinfamilie, gå på markedet i gamlebyen hvis man orker mas og pes og det er et must å snorkle. Så det er nok å finne på - du kan umulig kjede deg. Det er lokale selgere av alle disse utfluktene på hver gatehjørne, og bortsett fra Luxorturen er det mye billigere å kjøpe turer av disse - det er akkurat samme opplegget bare at man ikke har med seg en "svorsk" guide.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #8 Skrevet 2. juli 2012 Som noen allerede skrev, så er det allerede maaaaaange tråder om Hurghada på forumet Men jeg personlig likte ikke stedet Anonym poster: f0dbf6bf69e1983991fd57044de7e7c3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå