Gå til innhold

Henvisning til urolog

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg litt oppskakket og irritert nå, og jeg forstår at regler finnes, men jeg blir så oppgitt. Jeg har vært hos legen sikkert tyve-tretti ganger i løpet av noen få mnd, pga smerter i urinveiene. Jeg har problemer med å late vannet og lignende. Han har ikke gjort veldig mye for meg, eller, jeg fikk en ultralyd på alle disse timene. Ellers har vi tatt urinprøver og snakket, og han har konkludert med at alt er fint flere ganger. Smertene har fortsatt, og det har bare blitt verre, men han mener at jeg er "frisk". I dag tenkte jeg at, nei, nå ringer jeg opp og ber om en henvisning til urolog, for nå klarer jeg ikke mer. Nei, da måtte jeg komme inn på kontoret. På time. Det er et stykke unna, og jeg har faktisk ikke penger til å dra til lege nå - som student :sukk:

Nå skal jeg bytte lege, men jeg vil gjerne ha den henvisningen.. Kan jeg bestille legetime (skal se om jeg kan låne penger av noen), så bytte fastlege med en gang etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytte fastlege kan du gjøre momentant. Da kan du si du har et akutt problem og gjerne vil ha henvisning. ;)

Er du i Oslo (SiO)?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Trøndelag.

Så jeg kan ringe den nye fastlegen og bestille time allerede? Det står at man blir registrert først den 15.

Jeg ringte til min nåværende fastlege (altså til kontoret) og jeg føler at han gjør absolutt ingenting for meg, så det føles som et nederlag å måtte gå opp til han for å få en henvisning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har byttet fastlege nå :)

Spørsmålet er: Om jeg allikevel må til legen, kan jeg be om legetime hos dem? Eller må jeg opp til min forrige lege?

Skrevet

Jeg har byttet fastlege nå :)

Spørsmålet er: Om jeg allikevel må til legen, kan jeg be om legetime hos dem? Eller må jeg opp til min forrige lege?

Bare forklar at du ikke kommer overens med legen din og gjerne vil ha time hos din kommende fastlege allerede nå. Det har hvertfall jeg gjort, og det gikk fint. :)

Gjest Mildrid
Skrevet

Det spørs litt på legekontoret, men det skader aldri å prøve :)

AnonymBruker
Skrevet

Byttet gjelder fra den 1. neste mnd, altså den 1.juli for din del. Det nye legekontoret er ikke pliktig til å hjelpe deg før dette, og ettersom det nå er start på ferieavviklingen om kort tid ville jeg heller fått en time hos den du allerede har. Forøvrig er det en del venting på time til urolog, så du får nok ikke til høsten uansett.

Skrevet

Evt. kan du kontakte privat urolog selv, hvis du har penger til det. Du trenger da å ta med journal og evt. prøveresultater.

Anbefaler Hjelp24.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...