Gå til innhold

skole i norge eller utlandet


godteri97

Anbefalte innlegg

Jeg har enda ikke funnet ut hva jeg vil bli når jeg bli voksen, men jeg vil bare vite noen av mulighetene jeg har. Jeg har veldig lyst til å gå på skole å ta utdanningen min i utlandet. Men jeg lurer på om jeg kanskje må gå 1 år på vgs. her i norge også kan jeg gå 1 år vgs i f.eks. London eller noe.

Kan noen forklare meg hvordan dette funker, å om og når jeg eventuelt kan studere i utlandet?

Forresten kommer det kanskje ann på hvilken linje jeg velger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får sikkert flere svar på denne tråden om du flytter den til riktig forum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta et utvekslingsår i England under VGS, ja, men du kommer neppe til London. Det kan jo skje, men jeg har faktisk ikke hørt om en eneste utvekslingsstudent som har havnet i London. Men hey, England er kult uansett.

Du kan gå hvilken linje du vil, forsåvidt, men studiespesialisering er vel det greieste hvis du vil på utveksling, da året har størst sjanser for å bli godkjent som vg2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mange utvekslingsELEVER (dette er snakk om vgs) i London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, meget mulig, jeg er ingen ekspert på området "utveksling i England" :P men om man reiser gjennom et byrå, så plasserer de jo elever ut i fra hvor det finnes familier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det går vel forsåvidt an :)

Til TS, du kan jo ta kontakt med forskjellige utvekslingsbyråer og høre hva de har å si!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

så man blir plasert hos familier ?

er det ikke sånn at man kan gå på skole i London? og liksmo fortsette studiet, hvis der skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, du må ha noen karakterer fra VGS for å kunne studere i utlannet, og du må ikke ha en eneste stryk.

Dersom du higer etter å komme deg ut av landet, kan du studere bare første år på vgs her i Norge, for så å fortsette på High School i utlandet med f.eks EF.

så man blir plasert hos familier ?

er det ikke sånn at man kan gå på skole i London? og liksmo fortsette studiet, hvis der skjønner hva jeg mener.

Du kan bo hos en vertsfamilie, ja. Men noen steder tror jeg du kan velge å bo på campus (altså små rom ved skolen).

På linken under, kan du bo ett år (eller ett semester) i London. Der kan du velge mellom å bo hos vertsfamilie, eller på et studenthjem. Ett semester (halvt år), koster ca. 80.000, mens ett helt år koster rundt 100.000.

Dette er IKKE støttet av lånekassen, så du må betale alt selv. Så om du skal gå ett år med vgs i London, bør du begynne å spare!

Studieår vgs. i London:

http://www.ef.no/aya/destinations/united-kingdom/london/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...