Gå til innhold

Behandlingstid tannregulering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har fått dratt sammen smilet sitt?

Har 5 mellomrom jeg ønsker å redusere/fjerne mellom de fremste tennene. Dreier seg totalt om 10-12 mm. Spørsmålet er om noen vet hvor land tid det vil komme tilk å ta å regulere dette helt sammen, noen som har erfaringer?

Og finnes det hvit regulering, med hvit streng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Behandlingstiden varierer jo veldig da :) Kanskje du kan spørre kjeveortopeden (h*n som setter på reguleringen) om h*n kan gi deg en pekepin på hvor lang tid det kommer til å ta, men som sagt det varier veldig så det er ikke sikkert du kan få noe 100 % sikkert svar.

Det finnes reguleringer som er hvite, men disse er dårligere enn de vanlige. De er mer skjøre så det er ikke alle kjeveortopeder som er fan av disse. Det skader selvfølgelig ikke å spørreom du kan få en slik hvit en, kanskje du er heldig :)

Skrevet

Jeg hadde regulering for to år siden. Tenna mine var kasta inn i munn så betydelig mer jobb enn bare noen små mellomrom. Men de var rette etter et halvt år.

Hadde også hvite klosser på fortenna,ingen som nevnte at de var no dårligere enn de vanlige.

Har nå reggis igjen pga jeg måtte trekke en tann, det mellomrommet hadde minska med fem mm på halvannen måned.

Så ihvertfall med mine tenner så flytter de seg fort. Selvfølgelig er dette forskjellig fra person til person.

Skrevet

Jeg hadde regulering for to år siden. Tenna mine var kasta inn i munn så betydelig mer jobb enn bare noen små mellomrom. Men de var rette etter et halvt år.

Hadde også hvite klosser på fortenna,ingen som nevnte at de var no dårligere enn de vanlige.

Har nå reggis igjen pga jeg måtte trekke en tann, det mellomrommet hadde minska med fem mm på halvannen måned.

Så ihvertfall med mine tenner så flytter de seg fort. Selvfølgelig er dette forskjellig fra person til person.

Ca en halv tann på halvannen måned? :)

Hadde gjort seg om det gikk like fort på meg, men tviler litt på det i grunn. Må vel snart bestille time for konsultasjon.

Skrevet

Ja ca en halv tann :)

Det spørs litt hvor ganmel du er også. De sa at det dr vanskligere å flytte på tenna etter du er 25 år.

Skrevet

Og finnes det hvit regulering, med hvit streng?

Det finnes, men det koster nok litt mer. Dessuten er det mulig å få regulering bak tennene (ikke sikkert dette er mulig for alle, det må du nesten spørre tannlegen din om), skulle ikke forundre meg om det koster det hvite ut av øyet.

Skrevet

Det finnes, men det koster nok litt mer. Dessuten er det mulig å få regulering bak tennene (ikke sikkert dette er mulig for alle, det må du nesten spørre tannlegen din om), skulle ikke forundre meg om det koster det hvite ut av øyet.

Sånn bak tenna tror jeg koster det dobbelte synes jeg å huske. Sjekka før jeg skulle ha på første gangen. Det er ikke verdt det synes jeg. Man blir så fort vant til å ha regulering uansett. Ingen som bryr seg om du har regulering.

Gjest tommeltott
Skrevet

Jeg hadde regulering på i 5 år... Gjett om jeg var lei! Men jeg hadde den på i tenåra, og gadd ikke å bry med så veldig med de strikka som jeg skulle ha på for å få tennene sammen, det var "ikke kult"... :filer:

Jeg hadde ikke skeive tenner egentlig, men hadde "vampyrtenner" :fnise:

Begge hjørne tennene mine var lenger opp enn de andre :fnise:

Men hvor lang tid det tar, varierer.

Og du kan få hvite klosser så de ikke er så synlig :jepp:

Skrevet

Jeg hadde regulering på i 5 år... Gjett om jeg var lei! Men jeg hadde den på i tenåra, og gadd ikke å bry med så veldig med de strikka som jeg skulle ha på for å få tennene sammen, det var "ikke kult"... :filer:

Jeg hadde ikke skeive tenner egentlig, men hadde "vampyrtenner" :fnise:

Begge hjørne tennene mine var lenger opp enn de andre :fnise:

Men hvor lang tid det tar, varierer.

Og du kan få hvite klosser så de ikke er så synlig :jepp:

Hadde du glipper også? Brukes strekkene på glipper?

Irriterende at ingen tannleger tyvang regulering på meg i tenårene, var tross alt innom hvert år. Så nå har jeg en drøss av mindre pene glipper. Har ikke bittfeil så vidt jeg vet, da..

Gjest tommeltott
Skrevet

Hadde du glipper også? Brukes strekkene på glipper?

Irriterende at ingen tannleger tyvang regulering på meg i tenårene, var tross alt innom hvert år. Så nå har jeg en drøss av mindre pene glipper. Har ikke bittfeil så vidt jeg vet, da..

Ja de brukes vell mot glipper, jeg fikk de pga at hjørnetennene min skulle "ned" og pga litt overbitt.

Skrevet

Noen flere som har fått lukket store glipper med regulering og kan si noe om hvor lang tid det tok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...