Gå til innhold

Jeg ble dopa ned i natt

Fremhevede innlegg

Skrevet

I natt opplevde jeg en kvinnes verste mareritt. Etter flere timer borte våknet jeg på sykehuset. Jeg hadde blitt dopa ned av noen på byen. Ghb, sa legene..

Nå får jeg ikke sove. Jeg sov to timer på sykehuset, og en liten time på sofaen tidligere på dagen. Men jeg kjenner det blir tungt å puste og jeg føler meg rett og slett elendig og grusom! Det er først nå pusten er veldig tung, og jeg blir litt redd!

Veit ikke helt hvor jeg vil med dette. Kanskje se om der er noen som har opplevd det samme? Om det er normalt å slite med søvnen i ettertid? Jeg aner ikke.. Måtte bare lufte tankene litt kanskje..

Takk!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir sint... Hvorfor? Hva? Hæ?

Føler du deg dårlig så oppsøker du lege, end of discussion!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, så forferdelig å høre! Lyst å fortelle hvordan det skjedde? Ble du voldtatt?

Skrevet

I natt opplevde jeg en kvinnes verste mareritt. Etter flere timer borte våknet jeg på sykehuset. Jeg hadde blitt dopa ned av noen på byen. Ghb, sa legene..

Nå får jeg ikke sove. Jeg sov to timer på sykehuset, og en liten time på sofaen tidligere på dagen. Men jeg kjenner det blir tungt å puste og jeg føler meg rett og slett elendig og grusom! Det er først nå pusten er veldig tung, og jeg blir litt redd!

Veit ikke helt hvor jeg vil med dette. Kanskje se om der er noen som har opplevd det samme? Om det er normalt å slite med søvnen i ettertid? Jeg aner ikke.. Måtte bare lufte tankene litt kanskje..

Takk!

:hug:

• Liker 2
Skrevet

Takk!

Panikk og angst. Ikke rart heller.Du trenger noen å snakke med,rart at legene ikke henviste deg til psykolog for en samtale eller 2.

Snakk med fastlegen og be om råd.

Skrevet

Uff, så forferdelig å høre! Lyst å fortelle hvordan det skjedde? Ble du voldtatt?

Jeg husker forferdelig lite. Men jeg ble heldigvis ikke voldtatt. Hadde gode venner rundt meg til en hver tid, så ting gikk veldig fint for seg!

Noen må trolig ha puttet noe i drinken min. Når og hvordan aner jeg ikke, for hele kvelden er veldig tåkete!

AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres ut som en normal reaksjon på en grusom opplevelse. Har du mulighet til å dra hjem til familie eller venner? Slippe å være alene, og kunne snakke med noen om det?

Ellers ville jeg ringt fastelegen i morgen og bedt om en dobbelttime for å få snakket med noen om dette.

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å gå til noen for å få snakket. Å reagere med angst er garantert ikke unormalt i en slik situasjon!

Skrevet

Du sliter med søvnen fordi noen har brutt en grense hos deg. Kroppen din er kanskje ikke fysisk rørt av noen andre, men det at du ufrivillig har inntatt et rusmiddel er strengt tatt ikke noe forskjell.

Din egen person har opplevd et overgrep, like fullt. Det er derfor helt naturlig at du sliter med søvnen. Jeg vil anbefale at du ikke går og bærer det inne i deg, men snakker med noen og får ut alle tankene og spørsmålene du har.

Det skal ikke være noen spesielle fysiske ettervirkninger av GHB når det endelig er ute av kroppen. Greit nok er stoffet foreløpig lite kjent som rusmiddel, og dermed er medisinsk forskning fremdeles ganske ung - med tanke på hvordan du vil reagere på det langsiktig.

Men, det som er klart er at kroppen skiller seg av med stoffet ganske fort. Naturlig nok kan du oppleve kvalme fordi kroppen er sliten, men det ville forundret meg om du nå idag hadde noe faremoment ved det hele.

Og sist - men ikke minst; vær så snill, jenter (og gutter) - slutt å sette fra dere drikken eller innta noe dere får gitt til dere av fremmede. Vær skeptisk til innholdet.

Dette skjer oftere enn du aner, og er et stort problem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble dopa ned med GHB for mange år siden, og jeg var så rasende etter jeg kom til meg selv igjen at folk ikke kunne være i samme rom som meg. "Heldig" som jeg var fant jeg ut hvem som gjorde det(pitte liten by), og han som gjorde det fant ut han ikke løp raskere enn meg.

Føl det du må føle er vel mitt beste råd egentlig.

Skrevet

Takk for svar, dere. Jeg føler meg egentlig bare veldig tom. Har skikkelig lyst å gråte og skrike ut, men får ikke til det heller! Denne følelsen unner jeg ikke engang min verste fiende!

I følge venner av meg hadde jeg en drink i løpet av kvelden. Jeg var ikke full, og tenkte faktisk på dette da det har vært et problem her i byen lenge nå! Teorien er at noen må ha fått det i drinken mens jeg prata med noen venner.. men som sagt så er alt veldig tåkete!

Kommer nok neppe til å få vite hvem som har gjort det, men etter anbefaleser fra politiet kommer jeg til å anmelde. Kanskje de en vakker dag finner ut hvem denne drittsekken er!

Skrevet

Jeg våknet også på sykehus en morgen uten å huske noe, men det var etter et fall. Men du opplever nok litt reaksjoner i ettertid! Ikke at det er en lik situasjon vi havnet i, men det har skjedd noe utenfor din kontroll, du havnet på sykehus og flere timer av hukommelsen er borte. Man får angst og føler seg urolig litt etterpå. For min del trodde jeg det gikk helt fint, til jeg var alene. Da grein jeg og var kjemperedd, og fikk ikke kontroll på følelsene. Men dette går faktisk over! Det kan hjelpe å ikke være så mye alene, og kanskje ha noen over å overnatting. Det hjalp godt for meg, og klarte å være alene etterhvert :) Litt og litt, og så gikk det fint. Tror det er en veldig naturlig reaksjon etter man opplever noe lignende.

Gjest Skrotten_gjest
Skrevet

Mannen min fikk metamfetamin i drikken sin en gang. Det klikket totalt for ham, og han stakk av fra oss, tydeligvis for å drepe demonene som dukket opp rundt ham. Til slutt ringte jeg til politiet, og dekunne bekrefte at han allerede satt på glattcelle for å ha ramponert en bil. Det hører med til historien at jeg ikke visste at han var dopet, og var rasende på ham, som drakk så alt for mye og fikk et "tantrum" og gikk løs på en bil med Jernstang. Så min stakkars mann måtte tåle en god del kjeft før ting ble avklart. En utrolig kjøp episode som jeg håper vi aldri opplever igjen. Damer og herrer- vokt deres drinker vel!

Skrevet

Trist å lese om flere som har opplevd det samme. Ingenting jeg unner noen. Utrolig vond opplevelse, og jeg kjenner det virkelig i kroppen. Er helt utslitt, og har mest lyst å sove, men klarer ikke det heller. Det verker i så og si alle muskler, spesielt brystet da det ble utført både det ene og det andre mens jeg var bevisstløs. Var i følge legene ganske kritisk en periode. Når en tenker tilbake på hvordan utfallet faktisk kunne blitt blir jeg rett og slett livredd. Blir uten tvil lenge til jeg drar på byen igjen!

Det gikk så bra med meg takket være vennene, vaktene, politiet og sykehuspersonellet. Hadde noen av de feilet så hadde det neppe gått like bra, sa de.

Synes det er så rart. Føler meg liksom så tom innvendig. Og det er ikke en følelse jeg liker i det hele tatt!! :(

AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange som mener å ha fått noe i drinken sin er rett og slett bare ekstremt dritings, sikker på at det ikke er grunnen? De fleste tør ikke innrømme det, men komme inn med høy promille og ingen utslag på noe som helst. Fordi det er flaut å være for full sier folk at de har "fått noe i drinken". Sikker på at det ikke skjedde med deg? Hvis du bare var med venner må jo noen av de ha dopet deg... Du får snakke med legen din, og drikke mindre neste gang. Forøvrig et dårlig råd over her å foreslå benzo for et par dagers uro, da havner du fort på feil vei.

Skrevet

Jeg husker forferdelig lite. Men jeg ble heldigvis ikke voldtatt. Hadde gode venner rundt meg til en hver tid, så ting gikk veldig fint for seg!

Noen må trolig ha puttet noe i drinken min. Når og hvordan aner jeg ikke, for hele kvelden er veldig tåkete!

Ah,så bra at du har gode venner! :klemmer:

Kunne gått så mye verre!

Har aldri opplevd noe sånt,men følte for å legge igjen en kort beskjed her likevel.

Tenk at det finnes menn som gjør sånt.. Uhh..

Skrevet (endret)

Veldig mange som mener å ha fått noe i drinken sin er rett og slett bare ekstremt dritings, sikker på at det ikke er grunnen? De fleste tør ikke innrømme det, men komme inn med høy promille og ingen utslag på noe som helst. Fordi det er flaut å være for full sier folk at de har "fått noe i drinken". Sikker på at det ikke skjedde med deg? Hvis du bare var med venner må jo noen av de ha dopet deg... Du får snakke med legen din, og drikke mindre neste gang. Forøvrig et dårlig råd over her å foreslå benzo for et par dagers uro, da havner du fort på feil vei.

Takk, den varma virkelig. Vel, jeg fikk svart på hvitt fra legen at jeg hadde 0,5 i promille når jeg kom inn på sykehuset.. Så nei, det var nok ikke høy promille som var problemet. Man blir ikke bevisstløs av litt for høy promille heller. Tror da ikke legene hadde tatt ting så seriøst om det var problemet.

Jeg var jo på et offentlig utested, så det var nok ikke bare venner rundt meg heller.

Endret av Lilliani
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk, den varma virkelig. Vel, jeg fikk svart på hvitt fra legen at jeg hadde 0,5 i promille når jeg kom inn på sykehuset.. Så nei, det var nok ikke høy promille som var problemet. Man blir ikke bevisstløs av litt for høy promille heller. Tror da ikke legene hadde tatt ting så seriøst om det var problemet.

Jeg var jo på et offentlig utested, så det var nok ikke bare venner rundt meg heller.

Jo, høy promille kan gi bevisstløshet, trodde virkelig at det var allment kjent? Hvor høy promille som trengs for å bli bevisstløs er individuelt, men over 1,5 kan være dødelig for en som ikke er vant til å drikke. Alle som kommer bevisstløs til sykehus blir tatt på alvor, fordi det er alvorlig å bli bevisstløs. Du kan ha kastet opp og trukket ned i lungene, pustet dårlig osv som gjør det mer skade enn det som gjorde deg bevisstløs i utgangspunktet. Du bør forresten si fra til utestedet du mener å ha blitt dopet på, så de kan være obs på om flere opplever det samme.

Skrevet

Jo, høy promille kan gi bevisstløshet, trodde virkelig at det var allment kjent? Hvor høy promille som trengs for å bli bevisstløs er individuelt, men over 1,5 kan være dødelig for en som ikke er vant til å drikke. Alle som kommer bevisstløs til sykehus blir tatt på alvor, fordi det er alvorlig å bli bevisstløs. Du kan ha kastet opp og trukket ned i lungene, pustet dårlig osv som gjør det mer skade enn det som gjorde deg bevisstløs i utgangspunktet. Du bør forresten si fra til utestedet du mener å ha blitt dopet på, så de kan være obs på om flere opplever det samme.

Nå skrev jeg litt høy promille. Klart man kan dø av alkohol også, det er jeg fult klar over. Men synes det er dårlig gjort å anklage på denne måten. Men det er min mening. Jeg sliter virkelig med dette, og visst jeg ikke en gang skal bli trodd blir ikke akkurat ting bedre..

Selvfølgelig har jeg snakket med utestedet. Til og med politiet er på saken.

• Liker 3
Skrevet

Godt at du hadde gode venner der som passet godt på deg =))

Det høres ut som en normal reaksjon på noe slikt... Rett og slett angst.

Jeg har fått ting i drinken før... Det var et reint h.......

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...