Gå til innhold

Jobbe i NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt gjennom hele utdanningen ( bachelor i adm. og ledelse) at jeg ikke må søke meg jobb i NAV, men jeg syns det virker interessant :)

Har sett på ulike stillinger som bla. førstekonsulent.

Noen som jobber i Nav som vil fortelle litt? Hva går evt. arbeidsoppgaver ut på, og hva tjener dere? Vanskelig å få jobb?

Er det sosialt selvmord å søke jobb i Nav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er "sosialt selvmord" kommer vel an på din sosiale krets? I min sosiale krets hadde ikke jobb på NAV blitt ansett som noe negativt hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan en jobb i NAV virke interessant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte på en førstekonsulentstilling i NAV forvaltning nylig. Dette var på et lite sted, likevel var det 34 søkere på stillingen. Jeg har mer relevant utdanning enn deg, men ble ikke kalt inn til intervju fordi jeg ikke har saksbehandlingserfaring, så lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Syns folk her virker veldig negative, men det er vel sånn det er.. Kanskje jeg ikke er kvalifisert, men må jo være lov å prøve tenker jeg.

Men det jeg ønsket var om noen som jobber i Nav vil fortelle litt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppfordret om å søke på ledige stillinger i NAV i dag, av NAVkontorets egne ansatte.

Jeg har en bachelor i samfunnsvitenskap med fordypning i pedagogikk og psykologi. I denne graden har jeg også tatt emner som omhandler voksenopplæring, sosial mangfold i arbeidslivet (hvordan inkludere de som faller utenfor arbeidslivet pga sykdom, språk eller andre utfordringer)

Jeg har også spes.ped som går på motivasjon og mestring. Jeg har også noen ledelsesfag.

Og erfaring som saksbehandler fra tidligere jobber.

Jeg synes en jobb i NAV høres spennende ut, jeg vil helst jobbe med de som skal tilbake i jobb etter langtidsfravær.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei TS.

Jeg har jobbet i NAV som førstekonsulent. Det er litt forskjellig fra kontor til kontor hvordan arbeidet organiseres. Jeg arbeidet på et lite kontor, der å sitte i mottaket og svare på telefonhenvendelser var en del av jobben. På de større kontorene er det så vidt jeg forstår ikke alle som gjør dette.

Jeg synes jobben i NAV var utfordrende, på mange ulike måter. For det første er det et omfattende regelverk, og skal man jobbe eksempelvis i mottak eller med telefonhenvendelser, forventes det at man skal kunne svare på "alt". Jeg synes også det var utfordrende ut i fra et menneskelig ståsted, og spesielt vanskelig er det å skulle hjelpe noen innenfor et regelverk som lager begrensinger for hva man kan få til. Man møter også mange ulike typer mennesker når man jobber i NAV, og mange av disse har tunge og triste opplevelser bak seg, mange er i en vanskelig situasjon.

Om du er som meg, og ikke klarer å legge fra deg jobben når du drar hjem, anbefaler jeg deg ikke å søke jobb i NAV. Nå er jeg kanskje veldig negativ, men det hele var en ganske negativ opplevelse for meg. Må samtidig legge til at det kan være en veldig givende jobb.

Dette med at det er sosiale stigmatiserende å jobbe i NAV.. Det kommer an på omgangskretsen din, men vær forberedt på at om du nevner på en fest eller annen sosial tilstelninger at du jobber i NAV, blir du muligens sittende og snakke om dette, og til dels måtte forsvare deg og din arbeidsgiver, resten av kvelden. Det er i alle fall min erfaring. "alle" har en mening om NAV, og enkelte har veldig sterke meninger.

Ønsker deg lykke til om du ønsker deg til NAV, og sånn at det er sagt: jeg vet om mange som jobber i NAV og som ønsker å jobbe der. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte på en førstekonsulentstilling i NAV forvaltning nylig. Dette var på et lite sted, likevel var det 34 søkere på stillingen. Jeg har mer relevant utdanning enn deg, men ble ikke kalt inn til intervju fordi jeg ikke har saksbehandlingserfaring, så lykke til.

(Jeg er ikke TS)

I NAV Forvatnng er det vel nettopp saksbehandling de fleste jobber med. Det er veldig stor forskjell på arbeidsoppgavene til NAV Lokal og NAV Forvaltning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i at det er sosial selvmord. Heller er det populær og vanskelig å få jobb!

Hvilken kompetanse søker de egentlig? Jeg er nyutdannet med bachelor i juss og administrasjon men kommer ikke til intervju engang :-/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet både på NAV Lokalt og jobber nå på NAV Forvaltning. Trives bedre å jobbe med rene saksbehandleroppgaver og bare snakke med brukere på telefon.

Jeg har en bachelor i velferdsfag, men jobber nå deltid (permisjon) og har begynt på et annet studie ved siden av (omskolering) For min del vil jeg heller ha et praktisk yrke og synes det blir for kjedelig å bare sitte på kontor foran Pc skjermen.

Det er mange fordeler ved å jobbe i staten, man har sterke fagorganisasjoner og trygge arbeidsrammer. Lønna er helt grei. Jeg har 12 års ansinnitet og tjener 400.000 i året i 100% stilling. Jeg er også heldig å ha fast jobb, men dette var lettere å få før. Nå er det ikke uvanlig å gå 3-4 år i vikariat før man eventuelt får fast stilling. Prblemet har vært at nettopp pga. gode permisjonsordninger o.l. "opptar" de faste stillingene selv om de kanskje ikke er på jobb og dermed kan ingen settes inn i fast stilling før den som f.eks. er i permisjon sier opp.

Det varierer også innad i NAV hvor godt arbeidsmiljøet, arbeidspresset og ledelsen er. Som på alle andre arbeidsplasser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppfordret om å søke på ledige stillinger i NAV i dag, av NAVkontorets egne ansatte.

Jeg har en bachelor i samfunnsvitenskap med fordypning i pedagogikk og psykologi. I denne graden har jeg også tatt emner som omhandler voksenopplæring, sosial mangfold i arbeidslivet (hvordan inkludere de som faller utenfor arbeidslivet pga sykdom, språk eller andre utfordringer)

Jeg har også spes.ped som går på motivasjon og mestring. Jeg har også noen ledelsesfag.

Og erfaring som saksbehandler fra tidligere jobber.

Jeg synes en jobb i NAV høres spennende ut, jeg vil helst jobbe med de som skal tilbake i jobb etter langtidsfravær.

wow du skulle gjerne fått vært min veiviser på nav, de jeg har hatt virker jo som om de ikke klarte fullføre vidergående engang!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min jobber i NAV som rådgiver, jeg tror han er mest knyttet opp mot bedrifter, informere om tiltak man gjøre for å forbedre arbeidsforholdene på arbeidsplassen og det å få sykemeldte tilbake på jobb. Sånn i korte trekk :) Pappa er utdannet lærer, men begynte i NAV da jeg ble født (for ganske nøyaktig 23 år siden). Han trives kjempebra, og har aldri fått noen negative tilbakemeldinger på det han gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet hos NAV hadde et vikariat som saksbehandler. Trivdes veldig godt. Det er en fin plass og jobbe og en får mer forståelse for hvordan NAV faktisk fungerer når en har vært på innsiden. Anbefaller deg å søke på jobb i NAV jeg.Er varierte oppgaver, du lærer masse nytt og det er store utviklingsmuligheter.Så søk i vei.=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...