Auroressa Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Jeg har hatt en kul i lysken nå i litt over en måned, jeg har hatt tidligere kuler der nede men det har vært slike "verkebyller" etter et inngrodd hår pågrunn av intimbarbering, men de har blitt borte så fort jeg har fått fjernet håret og tatt på grønnsåpe. Dette er ikke en slik verkebyll. Den er ca en klinkekule i størrelsen, jeg kan "ta rundt den" med fingrene - altså løfte tak i den? Og den gjør ikke vondt. Er dette noe jeg bør frykte? Jeg skal ikke til legen før i slutten av Juni, og av andre årsaker, og syntes slikt er litt pinlig og ta opp, hvertfall vist jeg må ligge foran henne og skreve... Takk for svar !
Minya Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 Ligger den liksom mellom venusberget og låret? Da er det i såfall en lymfeknute. Jeg har en sånn som blir litt større feks når jeg har underliggende sykdom (betennelser og lignende) oppdaget den for første gang i barndommen. Hovne lymfeknuter betyr som regel at kroppens immunforsvar sloss mot en bakterie eller et virus, med andre ord, immunforsvaret ditt virker. Blir den vond eller ikke blir noe særlig mindre etter en ukes tid, ville jeg kontaktet lege for sikkerhets skyld. 1
Gjest _Blomsten_ Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 (endret) Mest sannsynlig ingenting å frykte, men sikkert ikke dumt å høre med en lege, så du slipper å bekymre deg. Jeg har forresten ikke mye kunnskap om dette, men mener å huske at det kan være lurt å få de sjekket hvis de er over 6 mm i diameter. Endret 3. juni 2012 av _Blomsten_
Auroressa Skrevet 3. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2012 Ligger den liksom mellom venusberget og låret? Da er det i såfall en lymfeknute. Jeg har en sånn som blir litt større feks når jeg har underliggende sykdom (betennelser og lignende) oppdaget den for første gang i barndommen. Hovne lymfeknuter betyr som regel at kroppens immunforsvar sloss mot en bakterie eller et virus, med andre ord, immunforsvaret ditt virker. Blir den vond eller ikke blir noe særlig mindre etter en ukes tid, ville jeg kontaktet lege for sikkerhets skyld. Den ligger på en måte midt mellom kjønnsleppen og starten av lysken. Og jeg har ikke vært syk/føler meg ikke syk? Men ja får be legen se på det når jeg skal ditt igjen, er bare en hypokonder uten like å liker ikke "legen". Hehe, alltid redd det er noe livsfarlig galt.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #5 Skrevet 3. juni 2012 Sikker på at det ikke bare er en talgkjertel? Er den vond? Eller kanskje det kjennes ut som det stikker litt når du trykker på den? Har hatt en sånn selv, og legen min sa jeg bare skulle vaske meg godt først, sterilisere en nål med en lighter, la den bli kald og stikke hull og klemme ut. Hvit/grå gugge og litt blod vil komme ut. Legen kan gjøre det for deg, men om det ER en talgkjertel, så er ikke det vonde å stikke hull, det er å klemme ut. Og jeg kan love deg du klemmer mer forsiktig enn legen:P 1
Minya Skrevet 3. juni 2012 #6 Skrevet 3. juni 2012 Høres mer ut som en talgkjertel ja, eller fettknott, som jeg kaller det. Lymfekjertlene i lysken ligger der du kan legge pekefingrene ned langsmed venusberget og starten av lårene. Så lenge den ikke er vond, ville jeg sett det an et par dager.
Auroressa Skrevet 3. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2012 Uff uff, bare ikke det er noe legen vil skjære i er jeg fornøyd, jeg takler ikke å ta en blodprøve en gang!
Minya Skrevet 4. juni 2012 #8 Skrevet 4. juni 2012 Se den an en ukes tid. Hvis den ikke forandrer seg til det verre, er den sannsynligvis helt ufarlig og vil gå bort av seg selv. Hadde en sånn fettknott for et års tid siden, frika litt ut akkurat der og da siden den satt så pent utenpå kjønnsleppa, men kjente etter og hadde hverken vondt eller ubehag. Den forsvant helt av seg selv etter en måneds tid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå