Tweak Skrevet 4. juni 2012 #21 Skrevet 4. juni 2012 Jeg tenker at her er du for sent ute... Du burde ha kommet med en kommentar tilbake med en gang, for din datters skyld. Mellom to voksne mennesker så blir dette en fillesak å regne, hva ønsker du å oppnå? Å lære denne mannen opp i barneoppdragelse på grunn av en sleivete kommentar? Hadde det vært noe mer alvorlig så hadde jeg forstått det, men dette var ikke alvorlig nok synes jeg.
Armitage Skrevet 4. juni 2012 #22 Skrevet 4. juni 2012 Jeg vil ikke sendt en sms, jeg ville ringt på døra og sagt det ansikt til ansikt! Jeg ville sagt det med en rolig stemme, ganske saklig, og gjerne i samtale over en kaffekopp sammen med denne faren og kona. Dermed blir det vanskeligere for dem å krangle, men heller innse at det faktisk er dårlig gjort. "Jeg blir sint når du sier at min datter er dårlig på sykkel, særlig når du sier det foran henne. Det gir henne dårlig selvtillit. Hun er et barn og skal glede seg over leken. Jeg vil at du slutter med dette og jeg vil at du skal si unnskyld til henne." Ikke send sms som en sint unge, det gir ingen respekt. Du må vise deg sterk, moden og urokkelig, en stødig mor som ikke lar seg vippe av pinnen og som slett ikke er redd for å forsvare datteren på en ordentlig måte. Da skulle hun i såfall ha gjort det med en gang der og da. Det er jo heller ikke spesielt voksent å gå å gruble over dette for å så ta naboen for det flere dager senere. Er ikke sikkert han mente det stygt engang, men sa noe uten å tenke seg om. Han har sikkert glemt hele greia. Å lage en konflikt over noe sånt vil bare få naboen til å se på deg som merkelig. Og man oppnår veldig lite med det.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #23 Skrevet 4. juni 2012 Snu dette til hennes fordel! Fortell dattera di at hun virkelig må stå på for å vise venninna og faren hennes at hun kan bli MYE bedre på å sykle enn venninna! Litt konkurranse-instinkt skader ikke og hun kan få litt mer bein i nesa. Verste man kan gjøre er jo å synes synd på henne og fortelle hvor dum faren til venninnen er, da blir ikke selvtilliten hennes noe bedre.
Gjest Hilde a Skrevet 4. juni 2012 #24 Skrevet 4. juni 2012 Hva? Trøsykkellappen?? Er dette obligatorisk nå tildags? Har jeg aldri hørt!! :-)
Vibi Skrevet 5. juni 2012 #25 Skrevet 5. juni 2012 Jeg tenker at hvis ungen ikke kan sykle, svømme eller slike ting når de er ni år, så vil det innimellom skje at de får kommentarer på det enten av medelever, lærere eller andre. Som forelder har man et visst ansvar for å lære ungene slike ting, og om det er spesielle grunner til at datteren din ikke kan disse tingene får du heller ta det med de som måtte kommentere det. Men da må det gjøres med en gang. Jeg syns det virker som om denne mannen traff et ømt punkt, for det han sa var ikke egentlig så veldig stygt, om enn kanskje litt unødvendig. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå