Gjest ms_kwang Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Ja jeg er en av de som ikke tåler deodoranter da =/ Gikk nettopp til innkjøp av noe parfyme fri fra apoteket, 2 dagers bruk og jeg har fått utslett under armene *veldig herlig, det klør ikke i det heeeeeeeele tatt!* Men det er jo det at jeg er så redd for å gå rundt å stinke siden jeg ikke kan bruke deo, så veska mi er jo fylt til randen med våtservietter Hudkremer,såpe med eller uten parfyme tåler jeg på resten av kroppen, men ikke deodorant >.< Noen andre som har ett slikt problem? Hva gjør dere?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 Jeg får også utslett av mange deodoranter, har parfymeallergi og veldig følsom hud. Har du prøvd den fra neutral, eller en fra la roche posay?
Regiine Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 eg og er allergisk mot deodorant, men har prøvd den frå neutral og den syns eg funka veldig bra... og so e den billigare enn dei so e på apoteke
Gjest ms_kwang Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 Åh de to har jeg ikke prøvd, får prøve når lønninga kommer inn
Solbærsaft Skrevet 3. juni 2012 #5 Skrevet 3. juni 2012 Jeg får også utslett av noen deodoranter. Har du prøvd vichy sin? Fra apoteket. Den funket fint på meg .
2shy Skrevet 3. juni 2012 #6 Skrevet 3. juni 2012 Hvis ikke den fra neutral fungerer, så prøv en deodorant som er fri for aluminium klorid. Jeg bruker "Helsedeodoranten" i deo form (man tilsetter vann og påfører), som man får kjøpt på helsekosten. Den koster en hundrings, men varer en evighet. Du kan lese om den her Jeg har prøvd stick og spray utgaven og syns den man tilsetter vann er den beste, men det er sikkert individuellt.
Gjest ms_kwang Skrevet 3. juni 2012 #7 Skrevet 3. juni 2012 Takker for gode råd ^_^ Er så irriterende å være allergisk mot noe
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2012 #8 Skrevet 3. juni 2012 Er så irriterende å være allergisk mot noe Prøv da å tenk deg hvordan det er å være allergisk for det meste av sminke og kosmetikk samtidig som alt i gassform (+ medisiner, støv, midd, div mat ol) Det er nemlig jeg Jaja... sånn er det nå bare.... Mitt råd er å prøv deg frem, nye typer til du finner noe du tåler av kosmetikk. MEN ikke prøv et stort parti på en gang, men et lite området. Da blir ofte ikke reaksjonen like stor. Jeg fikk et tips av å prøve ut nye ting ved pulsåren på håndleddet (en er vist ekstra var der) Ta vare på de merkene du ikke tåler. Da kan du lese på hva som er inni de forskjellige og kanskje finne ut etterhvert hva det er du ikke tåler (om du er heldig). En ting som har skilt seg ut og gjenntatt seg i produkter jeg ikke har tålt er parabener, parfymestoffer og ting som har "propyl" i seg (siste har vært flere ting, så har ikke helt funnet ut hvilket stoff ennå)
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #9 Skrevet 3. juni 2012 Jeg er også allergisk mot deodorant. Til og med den deodorantsteinen reagerer jeg på. Har prøvd ut det meste, men deodorant har jeg ikke funnet. På den positive siden: så lenge man er frisk og har et fornuftig kosthold lukter det ikke vondt av litt svette, altså. Jeg har opplevd folk som nærmest sniffet på meg og sa det lukter sååå godt, og jeg simpelten må fortelle hva det er. Hvordan sier man da at det bare lukter "meg"?
Gjest _Blomsten_ Skrevet 3. juni 2012 #10 Skrevet 3. juni 2012 Eplecidereddik og vann på en liten bomullsdott funker. Jeg bruker det da jeg blir så tørr i huden av deodorant. Kokosolje kan også brukes. I tillegg anbefaler jeg gensere i naturmaterialer.
Gjest ms_kwang Skrevet 4. juni 2012 #11 Skrevet 4. juni 2012 Eplecidereddik og vann på en liten bomullsdott funker. Jeg bruker det da jeg blir så tørr i huden av deodorant. Kokosolje kan også brukes. I tillegg anbefaler jeg gensere i naturmaterialer. Åh kanskje jeg skal prøve det Var jo jo ett veldig billig alternativ + så og si "ekte" naturmedisin? x) Blander du ut litt eplecidereddik og vann for så å dyppe bomullsdotten nedi eller? Eller tar du bare litt av ditt og litt av datt xD
Gjest _Blomsten_ Skrevet 4. juni 2012 #12 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Pleier å fukte en bommulspad først med vann, så litt eddik, men sikkert smartere å prøve å finne et passelig blandingsforhold på en sprayflaske. Veldig billig og hudvennlig Endret 4. juni 2012 av _Blomsten_
Flua Skrevet 4. juni 2012 #14 Skrevet 4. juni 2012 Vanskelig å vite hva som funker for deg.....men, jeg er også hyperallergisk, og den eneste deo jeg tåler er Cosmica sin fra apoteket, uten parfyme selvfølgelig. Neutral sin kan gå et par dager....men utslettet kommer etterhvert. Har ikke tall på hvor mange merker jeg har prøvd.....det dumme er vel at du må dessverre prøve deg frem til den du tåler. Lykke til! :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå