AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #1 Del Skrevet 3. juni 2012 Hei. Jeg har kjørt mopeden min jevlig nå i et år men den ble utsatt for herværk for en ukes tid siden, tror ikke jeg kan styre med rattet heller, men skadene er nok ikke så store så de kunne sikkert ha blitt fikset av noen vi kjenner. Men jeg flytter om rundt 20 dager til en annen by, og skal uansett kjøpe meg bil en måneds tid etter flyttinga så jeg trenger ikke mopeden. Skulle egentlig selge den, men får vente med det til jeg får fikset det, har ikke peng til å kjøpe deler og div nå. Fikk heller ikke noe tilbake på forsikring da jeg uheldigvis bare hadde ansvar og ulykkesforsikring... det var dumt. Trodde jeg hadde kasko. Men, til saken. Rett før det skjedde snakket jeg med de ang å fornye forsikringen, altså å betale summen for dette året vi er i nå, og jeg har nettopp på regning på forsikringen for dette året på litt over 1000 kr tror jeg, MEN er det egentlig vits for meg i å gjøre det? Kan jeg ikke heller først ordne med forsikring når den til kommer at jeg har fått fikset den? Får sikkert fikset den iløpet av sommeren, passer bare ikke akkurat nå. Jeg har nemlig ikke råd til å betale noe som jeg kunne ha unngått, så derfor jeg lurer... om jeg bare skal snakke med gjensidige og drite i å få den forsikra nå som den uansett ikke brukes. MEN, hva skjer da ang skiltning? Tar de av skiltet? Kommer det enda flere utgifter ved å ikke ha den forsikret mtp at det koster å ta av eller på skilt eller noe? Aner ikke jeg... er grønn på dette. Poenget er vel bare at jeg skal gjøre det som er best økonomisk sett. Håper på svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #2 Del Skrevet 3. juni 2012 Følte jeg skrev litt rotete. Poenget er: Er det vits å ha den forsikret når den ikke brukes? Kan jo spare på å forsikre den først rett før den selges eller noe i den duren. Lurer også på om det koster ekstra når de evnt da skilter den av eller hvordan dette fungerer. OT: Mopeden kan starte, men der jeg setter nøklene i er forskøvet veldig, dekselet foran er knekt, rattlåsen er ødelag og kan heller ikke svinge rattet(den er veldig tung og knirker når jeg prøver), må også fikse nytt sete og nytt speil foran. Tenningen var egentlig ødelagt men tror min onkel fikk fikset den, for den starter nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #3 Del Skrevet 3. juni 2012 Du må levere inn skiltene, ja. Mulig det koster 100-200kr å få skiltene tilbake igjen men utenom det er det ingen skjulte utgifter. Og nei, det er ingen vits i å forsikre den når du ikke bruker den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 3. juni 2012 #4 Del Skrevet 3. juni 2012 Men, hvorfor bruke penger på forsikring, årsavgift, reparasjon og deler, når du likevel ikke skal ha den? Hvorfor ikke bare sende den ut på FINN.no og la noen som gidder skru, eller som trenger delesykkel få kjøpe den? Høres ut som om du har nok å stå i med uansett. Hva gjelder forsikring. Er den ikke forsikret skal skiltene leveres inn. Da slipper du jo også at du får årsavgift neste år. Hvis du betaler forsikringen forskuddsvis, bør den kunne stoppes, men dette må du sjekke med ditt forsikringsselskap. Du kan ha oppsigelsestid, så vær snar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #5 Del Skrevet 3. juni 2012 Tusen takk for svar fra dere begge! Du må levere inn skiltene, ja. Mulig det koster 100-200kr å få skiltene tilbake igjen men utenom det er det ingen skjulte utgifter. Og nei, det er ingen vits i å forsikre den når du ikke bruker den. Ok, så jeg skal bare evnt skru dem av selv da og levere dem inn hvor? 1-200,- er ikke noe gale. Men, hvorfor bruke penger på forsikring, årsavgift, reparasjon og deler, når du likevel ikke skal ha den? Hvorfor ikke bare sende den ut på FINN.no og la noen som gidder skru, eller som trenger delesykkel få kjøpe den? Høres ut som om du har nok å stå i med uansett. Hva gjelder forsikring. Er den ikke forsikret skal skiltene leveres inn. Da slipper du jo også at du får årsavgift neste år. Hvis du betaler forsikringen forskuddsvis, bør den kunne stoppes, men dette må du sjekke med ditt forsikringsselskap. Du kan ha oppsigelsestid, så vær snar. Ja, men får jeg ikke veldig lite for den om jeg selger den som "dele sykkel", hadde tenkt å selge den for rundt 7-8000 tusen da det er ca det den var verdt før skadene. Enten må jeg selge den slik ja, viss ikke må jeg vente til å fikse den ( årsavgift er bet. ) og selge den for "full pris" når den er fikset igjen, men bor jo da i en annen by, så typisk den bare blir stående, og det blir utsatt osv. Ang forsikring så har jeg sånn at jeg betaler hele summen en gang i året, har fått en regning nå(den er ikke gått ut enda, går ut 25.juni), så jeg kunne jo ha snakket med Gjensidige og sagt jeg ikke ville ha likevel. eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #6 Del Skrevet 3. juni 2012 Ok, så jeg skal bare evnt skru dem av selv da og levere dem inn hvor? 1-200,- er ikke noe gale. Til en trafikkstasjon. Det er muuulig enkelte verksteder også tar imot, men trafikkstasjon i hvert fall. Og dette husker jeg bare veldig vagt, så ta det med en klype salt: Du får dem tilbake vederlagsfritt, men de blir makulert etter 6mnd. Vil du ha dem tilbake etter 6mnd må du da betale 150kr(ellerno) for nye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #7 Del Skrevet 3. juni 2012 Og så betaler du bare forsikring til den dagen du sier opp. Har du betalt forskudd så får du tibake igjen tilsvarende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #8 Del Skrevet 3. juni 2012 ts her . Til den dagen jeg sier opp? Altså, jeg har ikke betalt forsikring for dette året vi er i, jeg fikk nemlig post fra dem om at de skulle skilte av moppa mi og skjønte ikke hvorfor, kontaktet gjensidige og det viste seg at de hadde sendt regning på forsikring til min gamle adr + flere purringer. Fikk slettet inkasso saken da det var deres feil, og fikk da tilsendt en "ny" forsikring, ville ha forts. på den jeg hadde ifjor. Det er den regningen jeg nå har fått og betalingsfristen på den (den er for ett år), går ut 25 juni. Men lurer på om jeg skal snakke med gjensidige og si jeg ikke vil ha / si opp forsikringen.. viss jeg velger å skilte den av etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 5. juni 2012 #9 Del Skrevet 5. juni 2012 Hvor mye er den verdt sånn den står nå da? Jeg har en motorsykkel i garasjen som jeg ikke bruker, men har valgt å ha forsikring på den i tilfelle brann og tyveri, og det dekket visstnok ikke innboforsikringen i selskapet jeg har forsikringer i.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå