Gå til innhold

Han har alt, unntatt utseendet...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i konflikt meg meg selv for tiden, og jeg må bare høre hva dere andre har å si.

Jeg har en veldig god venn som jeg har kjent i mange år. For noen måneder siden fortalte han at han har begynt å få følelser for meg, og at han liker meg mer enn som en venninne. Jeg på min side sa at jeg var veldig glad i ham, men ikke helt visste hva jeg følte, men var villig til å se hva som skjer. En stund etter dette begynte vi å ha sex og ble sexvenner. Vi har hatt sex 4-5 ganger og det er fantastisk hver gang. Og når vi tilbringer tid sammen har vi det helt supert.

Uansett, det har gått noen måneder nå og han er blitt mer intens i sine følelsesuttrykk. Det virker oppriktig som om han mener at jeg er "den rette". Han snakker om barn og det å gifte seg.

Denne mannen er en fantastisk person. Han har høy utdanning, er utrolig intelligent, sporty, snill, omtenksom, gavmild, fornuftig, en god samtalepartner, har en god jobb og gjør aldri noe galt. Kan ikke klage på noe. Drømmemannen rett og slett.

MEN - det jeg bare ikke klarer å komme unna er at jeg synes ikke han er kjekk. Det river i hjertet mitt hver gang jeg tar meg selv i å tenke dette, for jeg er så utrolig glad i ham. Men andre kommenterer det til meg også, på en forsiktig måte, det at han ikke har utseendet med seg. Det er dessverre mange oppegående, fornuftige venner som har kommentert dette til meg gjennom årene. Han er ikke stygg, men han har vært svært uheldig med utseendet rett og slett, og jeg klarer ikke se forbi dette selv om jeg er glad i ham.

Så jeg føler meg som verdens verste person når jeg tenker dette. Men jeg klarer ikke utvikle følelser for denne mannen når jeg ikke synes han er fin å se på. Jeg er en person som ikke henger meg opp i utseendet til menn til vanlig, men i dette tilfellet har det vist seg å være helt motsatt. Hva skal man gjøre da? Når man egentlig vet at utseendet ikke teller, men så viser deg seg å gjøre det likevel? Og når man føler at han er drømmemannen, men oppriktig ikke klarer å tenke at han er fin å se på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan skjønne at det river i hjertet ditt når du tenker sånt og at samvittigheten kanskje gnager, men dette er ikke noe du kan noe for. Man er ikke slem eller ondskapsfull for å tenke slikt; det er bare fakta. Jeg skjønner også at det er et problem.

Selv har jeg aldri kommet til det punktet du er nå med en jeg ikke er fysisk tiltrukket av, fordi jeg i utgangspunktet får en kameratslig tone med slike gutter og det aldri ligger noe mer til grunn for vennskapet - for min del. Når de har endret mening om meg og kunne tenke seg noe mer, er det ikke mulig, for vi er allerede venner og jeg klarer ikke se på dem på noen annen måte.

Min venninne derimot møtte en fyr som hun klikket 100% med, men han så - og unnskyld meg nå - ikke bra ut. Dette gjorde at hun rett og slett ikke klarte å forelske seg i ham.

Det er mange som sier at utseendet ikke spiller noen rolle når man møter den rette. Jeg tror dette er subjektivt og varierer fra person til person. Man sier også at man ikke skal være utseendefiksert. Det jeg mener er at utseende og personlighet danner en helhet av personen og at de ikke er to separate deler. Det er helheten man tross alt skal elske og leve med. Klarer du det ikke, så klarer du det ikke.

Det er også viktig at du ikke tvinger deg selv til å "se forbi" det som plager deg og "tar til takke" med ham fordi han er så bra. Du fortjener å være ordentlig forelsket og la deg rive med. At følelsene er ekte.

Det kan godt være du klarer å se forbi det ytre etterhvert. Men akkurat slik det er nå virker det ikke som om du er særlig forelsket - du vurderer han fordi han per definisjon er bra og trygg og gir deg selv dårlig samvittighet fordi du ikke synes han er fin. Sånn skal det ikke være.

Med det sagt så skal ikke venninnene dine ha noe de skulle ha sagt heller. At de pusher sine oppfatninger og meninger over på deg når du er i denne situasjonen kan få et uheldig utfall for din og hans del og kan ødelegge en real sjanse til noe bra.

Her må du egentlig bare lytte til deg selv, helt og holdent.

Lykke til, og fortell gjerne hvordan det går =)

• Liker 3
Skrevet

Dette burde du ha tenkt på før - for å si det sånn.

På den annen side er etterpåklokskap alltid den mest eksakte vitenskap.

Kan du ikke tenke deg fyren så bør du ihvertfall se til å stoppe alt sammen snarest.

Jo lenger tid det går desto verre blir det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du ha sex med en du ikke har de rette følelsene for?? Ikke synes du han er kjekk heller, merkelig...

• Liker 2
Gjest Elissima
Skrevet

Hvordan kan du ha sex med en du ikke har de rette følelsene for?? Ikke synes du han er kjekk heller, merkelig...

Skjønner ikke jeg heller. Hadde aldri klart å ha dutdut med en jeg ikke syntes var attraktiv.

AnonymBruker
Skrevet

Du tenner jo på han tydeligvis, og dere har det godt sammen.

Jeg synes at du skal gi det litt tid slik at du kanskje blir forelsket likevel. Men, om jeg tør å spørre, hva er det som er galt med utseende hans? Er det mulig å gjøre noe med det? Hvis det er det kan du kanskje gi ham en sjans!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i konflikt meg meg selv for tiden, og jeg må bare høre hva dere andre har å si.

Jeg har en veldig god venn som jeg har kjent i mange år. For noen måneder siden fortalte han at han har begynt å få følelser for meg, og at han liker meg mer enn som en venninne. Jeg på min side sa at jeg var veldig glad i ham, men ikke helt visste hva jeg følte, men var villig til å se hva som skjer. En stund etter dette begynte vi å ha sex og ble sexvenner. Vi har hatt sex 4-5 ganger og det er fantastisk hver gang. Og når vi tilbringer tid sammen har vi det helt supert.

Uansett, det har gått noen måneder nå og han er blitt mer intens i sine følelsesuttrykk. Det virker oppriktig som om han mener at jeg er "den rette". Han snakker om barn og det å gifte seg.

Denne mannen er en fantastisk person. Han har høy utdanning, er utrolig intelligent, sporty, snill, omtenksom, gavmild, fornuftig, en god samtalepartner, har en god jobb og gjør aldri noe galt. Kan ikke klage på noe. Drømmemannen rett og slett.

MEN - det jeg bare ikke klarer å komme unna er at jeg synes ikke han er kjekk. Det river i hjertet mitt hver gang jeg tar meg selv i å tenke dette, for jeg er så utrolig glad i ham. Men andre kommenterer det til meg også, på en forsiktig måte, det at han ikke har utseendet med seg. Det er dessverre mange oppegående, fornuftige venner som har kommentert dette til meg gjennom årene. Han er ikke stygg, men han har vært svært uheldig med utseendet rett og slett, og jeg klarer ikke se forbi dette selv om jeg er glad i ham.

Så jeg føler meg som verdens verste person når jeg tenker dette. Men jeg klarer ikke utvikle følelser for denne mannen når jeg ikke synes han er fin å se på. Jeg er en person som ikke henger meg opp i utseendet til menn til vanlig, men i dette tilfellet har det vist seg å være helt motsatt. Hva skal man gjøre da? Når man egentlig vet at utseendet ikke teller, men så viser deg seg å gjøre det likevel? Og når man føler at han er drømmemannen, men oppriktig ikke klarer å tenke at han er fin å se på?

Hva som er galt med utseende? Ansikt eller kropp? Det er jo ikke noe du skal ha dårlig samvittghet for. Enten liker du en person eller så gjør du ikke det.

AnonymBruker
Skrevet

Generelt mener jeg at alle menn blir helt utrolig tiltrekkende med:

1. Fin, trent kropp (det er faktisk mulig å tilbringe et par måneder på treningssenteret og få en "extreme-makeover"), da er halve jobben gjort mener jeg...

2. Fint hår, at han går til frisøren og får normalt hår, ikke sånn nerdekort eller hippilangt

3. Hvite, gjerne rette tenner (bruk et par tusen på tannbleking)

4. Solbrun kropp

Etter at han har "oppnådd" alt dette er det vanskelig å synes at han er stygg altså. Sånn sett er det håp for alle :biggrin:

Nå er jeg veldig spent på utseende til denne mannen.

• Liker 3
Gjest Anna.S
Skrevet

Hvis du hadde truffet på en veninne og fortalt henne om han, og hun hadde sagt at hun synes han var kjempe kjekk. Hadde du da falt for han?

Hvis du hadde latt han gå og han hadde blitt sammen med en jente som er penere enn deg, hadde du angret da?

Jeg synes du skal prøve å tenke på dine følelser oppi dette. Hvordan har DU det når dere er sammen. Får han deg til å føle deg fantastisk? Gir han deg det du drømmmer om fra en mann? Er dette en mann du kan få et godt liv med? Ville du heller hatt en som ikke behandlet deg like bra, men som var penere å se på?

Hvis vi mennesker slutter å bry oss om hva andre mener eller vil si om valg vi tar i livet, tror jeg vi alle ville vært mye lykkeligere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så fint at flere har svart :) Setter stor pris på det altså.

Når det gjelder sexen tenner jeg jo på personligheten hans, og jeg er tiltrukket av ham på den måten. Skjønner hva jeg mener? Og så er det jo hyggelig å ha sex med noen man er glad i.

Utseendet hans kan ikke endres på. Han er bare uheldig med de fysiske trekkene i ansiktet og på hodet. Han er ikke den første som blir sjekket opp ute på byen for å si det sånn, selv om han har mye selvtillitt, kler seg bra osv.

Jeg er en person som ønsker å behandle andre godt, og jeg tror på å gi folk en sjanse. Så jeg har lyst til å gi ham en sjanse også. Kanskje jeg kan se på ham annerledes etter hvert. Hvis ikke må jeg bare innse at jeg kanskje ikke er den han trenger. Han trenger jo noen som kan elske ham uansett hvordan han ser ut. Jeg er overrasket over hvor mye utseendet hans spiller en rolle hos meg akkurat nå.

Vi er i slutten av 20-årene, forresten.

Hilsen TS

Gjest Anna.S
Skrevet

Utseendet hans kan ikke endres på. Han er bare uheldig med de fysiske trekkene i ansiktet og på hodet. Han er ikke den første som blir sjekket opp ute på byen for å si det sånn, selv om han har mye selvtillitt, kler seg bra osv.

Hilsen TS

Men hvis han hadde vært en som ble sjekket opp på byen så hadde du vært stolt over at han ville ha deg sant?

• Liker 1
Skrevet

Vi er i slutten av 20-årene, forresten.

Hilsen TS

Tror det kommer an på personligheten din hva som er best for deg.

Hvis du har store planer om barn i løpet av de neste årene så høres din beskrivelse av han perfekt ut.

Går du for trygghet må det bli han mendre ord, du vet hva du har, ikke hva du får.

De siste tredve førti åra av livet betyr ikke utseende spesielt mye for dere lenger uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hadde truffet på en veninne og fortalt henne om han, og hun hadde sagt at hun synes han var kjempe kjekk. Hadde du da falt for han?

Hvis du hadde latt han gå og han hadde blitt sammen med en jente som er penere enn deg, hadde du angret da?

Men hvis han hadde vært en som ble sjekket opp på byen så hadde du vært stolt over at han ville ha deg sant?

Jeg er ikke forelsket nok til å tenke at disse tingene vil påvirke meg. Hvis dette hadde skjedd i dag hadde jeg ikke tenkt på det. Hilsen TS

AnonymBruker
Skrevet

hva er vitsen å bli sammen med en du ikke er tiltrukket av?

og hvis du er tiltrukket til han, da er vel utseende i orden..

Saken er den at han vil sikkert ikke ha deg hvis han vet at du ikke er tiltrukket til han uansettt

Gjest Anna.S
Skrevet

Jeg er ikke forelsket nok til å tenke at disse tingene vil påvirke meg. Hvis dette hadde skjedd i dag hadde jeg ikke tenkt på det. Hilsen TS

Ofte vil man ha det man ikke kan få. Jeg tror at grunnen til at du fokuserer så mye på hvor stygg han er, er fordi andre har fortalt deg det og det ville vært flaut for deg å bli sett sammen med han.

Men hva vet jeg, jeg har bare noen 10 år mer med erfaring enn deg. Når du kommer i min alder vil det andre være viktigere enn utseende. Ikke kast bort noe bra, bare fordi han ikke er pen nok for andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han bør du ikke bli sammen med, for han fortjener faktisk bedre, at han kan finne seg noen som tenner på -hele- han og ikke på hans materielle status.

Hadde jeg vært han og hadde fått vite om hva du egentlig tenker så hadde jeg blitt jævlig forbanna, mildt sagt og jeg hadde kastet deg rett ut.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Utseendet teller bare mer og mer i den verdenen vi lever i. Fra naturen sin side er ikke mannfolk særlig "pene" og se til. Man bør selvsagt gjøre det man kan...men en kan verken gjøre noe med faktorer som hårtap, -10cm på snitthøyden, dårlig utstyrt for å nevne noen.

Enten aksepterer man "rammebetingelsene" eller ei ..skjønner ikke at det kan være noe å tvile

på over lang tid?. Om en slutter å praktisere normal hygiene samt kiloene renner på og hele totalpakken blir smakløs så er det en annen sak ja.

Det at mange nok forteller deg at han ikke er spesielt heldig med utseendet kommer like mye

av at de fleste kvinner/jenter er ganske overfladiske av seg. Høye krav til det meste og det gjelder like mye utseendet. Det er ikke like "populært" å være ærlig om det men slik er det nå.

Gjest Cuntzilla
Skrevet (endret)

For meg så blir menn attraktive når jeg faller for personligheten deres.

Så om jeg hadde begynt å tenke at han ikke var attraktiv så hadde det nok for min del vært et tegn på andre problemer, at jeg rett og slett ikke var så forelsket for eksempel. Eller at pratet om giftemål hadde gitt meg litt kalde føtter og fått meg til å gruble over alle detaljer ved forholdet og bli ekstremt kritisk.

Det er meg da, så ut fra min erfaring så leser jeg innlegget ditt som at du ikke er spesielt forelsket i denne fyren.

Men jeg ser også at du har blitt påvirket av venner. Synes det er en uting å si sånn om kjærestene til folk, det er voldsomt lett å plante negative tanker i hodet til andre. Hadde de pratet om hvor fantastisk bra mann han var og hvor heldig du var i stedet så hadde du kanskje ikke sittet med et like stort dilemma nå.

Men det er vel ikke så mye du kan gjøre med dette, det er en ganske stor øvelse å snu tankegangen sin sånn og det er vel heller ikke noe de som er litt romantiske av seg føler de skal gjøre.

Du må bare vokse fra det. Kanskje du gjør det veldig fort om du dumper denne karen og går ut og dater kjekkaser og finner ut at det er forferdelig langt mellom drømmemennene i livet.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Skrevet

Hva hver enkelt finner attraktivt, varierer nok fra person til person, men at man bør finne sin utkårede attraktiv, tror jeg er vesentlig.

Hva andre mener om han er derimot ikke så viktig.

Skrevet

Hvis du ikke føler deg tiltrukket av han på noe som helst måte så hadde du ikke greid å ha sex m han:) utseende er ikke viktig, så lenge du selv tenner på han.

(når jeg ser på potensielle gutter så bryr jeg meg svært lite om utseende, men heller personlighet og gir blanke i hva venner mener.)

Dessuten er det dårlig gjort å leke med følelsene hans. For hvis han sier at han har følelser, så er dere ikke sexvenner i hans øyne! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...