Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hejhej.

For litt over en måned siden blei det slutt mellom meg og jenta jeg trodde jeg skulle leve lenge med, og det eneste problemet var at vi bodde altfor langt unna værandre (traff værandre annenvær uke ca) og for min del funket det. Vi hadde allerede pratet om å flytte sammen neste sommer da hun er ferdig med videregåendeskole og faktisk litt småprat om barn, men sånn blei det altså ikke.

Ho ville at vi skulle være bestevenner, eller venner iforseg, jeg har ikke for vane å bli i venneforhold med mine ekser, de blir ekser av en grunn, men jeg godtok det her ihåp om at vi skulle finne tilbake senere.

Så, til det som er, vi prater ikke så mye som vi gjorde før, ganske obvious vil jeg si, men fortsatt litt prat. Det jeg legger mest merke til det er at ho så og si ALDRI bruker smilefjes lenger, hun skriver korte ord/meldinger på telefon, skype eller facebook som "okei" "ja" "nei" "vet ikke" "kanskje", ikke noe utfyllende, og dette irriterer meg grønn. Hun slutter plutselig å svare på meldinger osv, da må jeg sende en ny melding så får jeg svar i løpet av et par minutter. Jeg får aldri god morgen meldinger lenger (hun står opp før meg vær dag) og ikke god natt heller med mindre jeg sender først. Ho sier fortsatt at ho er glad i meg, bryr seg om meg å alt sånt som "kjærestepar" gjør, men hun viser det ikke. Hun sier aldri "glad i deg" eller noe sånt med mindre JEG har gjort det. Hun er også veldig dårlig på å ta iniativ, generelt, uansett hva vi gjør. Jeg var hos henne nå i helga, å vi koste oss som kjærester osvosv, men så la jeg merke til at ho ikke smilte, jeg spurte forsiktig :

Hvorfor smiler du ikke? spurte jeg, hun svarte "jeg har ingen grunn til og smile", og da kjente jeg at jeg fikk veldig lyst til å pakke sekken, finne bilnøkla å kaste meg rett ut døra, inn i bilen å hjem. Jeg blei så skuffa, men jeg gjorde det ikke, så jeg spurte om det var pga situasjonen mellom oss, å da begynte hun å gråte. Og ho sa det som det var "Jeg vill, men jeg klarer ikke", altså hun vill være kjæresten min, men hun klarer ikke.. Og da spør jeg dere, er jeg totalt naiv som fortsettet å prøve her, som virkelig ikke vill innse at slaget er tapt? Jeg mener at vis man virkelig vill noe, så klarer man det samma hva, ingenting her i verden kommer gratis, man må jobbe for det.

Jeg har prøvd så mye fram å tilbake, og når vi begynner å diskutere meg og henne imellom, så blir hun bare sur, kommer med "greit, javell og neivell" svar, å da blir lei meg. Også andre ganger så sender jeg gjerne melding og skriver at jeg savner henne, å da får jeg det velkjente ":)" tilbake, det betyr at ho ikke vet hva ho skal si.

Kan noen være så snill og fortelle meg hva som skjer, og hva jeg burde gjøre? Blei noe langt innlegg men.

Videoannonse
Annonse
Gjest Chloè
Skrevet

Det er slutt, la henne vær i fred å kom deg videre

Gjest Violetta
Skrevet

Innse at det er slutt og gå videre. Du kan ikke tvinge noen til å ha følelser for deg.

• Liker 2
Skrevet

virker på meg som om jenta har problemer som hun må tenke igjennom og ordne opp i før hun kan komme videre. Jeg hadde ikke giddet det der. Det er jo slutt mellom dere. Mulig hun bare prøvde å gjøre det på greiest mulig måte, men at det kanskje ikke har funket så bra. Hold deg unna henne å se hva som skjer,.

Skrevet

At du orker å bruke energi på det. It's over!

Skrevet

Hva med å godta at det ikke er dere lenger? Hun vil tydeligvis holde deg på gress inntil hun finner en annen fordi du er det trygge og kjente. Ellers så er hun for feig til å si at hun ikke er interessert lenger. Men du må nok desverre bare innfinne deg med at det er slutt og at dere antakelig ikke kommer til å finne sammen igjen.

Jeg synes det er kjempesært at dere eller du forventer at dere skal oppføre dere som kjærester når dere ikke er sammen lenger.

Jeg synes du burde gå videre og kutte denne kontakten du har med eksen. Det blir for dumt at dere skal sende kosemeldinger til hverandre når det er slutt og det er ganske åpenbart at hun ikke føler det samme som deg lenger.

Du bare lurer deg selv når du tror du kan være venn med eksen og at det skal ende godt når hun gir deg signaler om det motsatte.

Skrevet

Nå har det seg sånn at jenta har fått fire forskjellige depresjonstilstander av fastlegen pga hun er psykisk syk (tenker ikke klart, sliter generelt, sover lite) osv. Jeg vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre.

Tvinger ingen til å ha følelser for meg, det er HUN som fortsatt mener at følelsene er der.

Jeg forventer ikke av vi skal oppføre oss som et par når vi ikke er det. Jeg syns bare det at vis ho faktisk mener det ho sier, så hadde ho gjort litt annerledes å gitt litt mer.

Skrevet

Det er jo slutt?

Skrevet (endret)

Nå har det seg sånn at jenta har fått fire forskjellige depresjonstilstander av fastlegen pga hun er psykisk syk (tenker ikke klart, sliter generelt, sover lite) osv. Jeg vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre.

Tvinger ingen til å ha følelser for meg, det er HUN som fortsatt mener at følelsene er der.

Jeg forventer ikke av vi skal oppføre oss som et par når vi ikke er det. Jeg syns bare det at vis ho faktisk mener det ho sier, så hadde ho gjort litt annerledes å gitt litt mer.

Kanskje hennes sykdom er problemet. Kanskje det er derfor hun ikke er aktiv mot deg, og kanskje det er derfor hun ikke smiler. Kanskje du skal glemme henne som kjæreste nå, men stille opp for henne som aller beste venn. Spør om du skal bli med henne til psykologen, slik at du kan få opplegg for hvordan du kan støtte henne.

Hun er syk. Glem hvordan hun er med deg, og gjør det du kan for å få henne frisk. Det kan godt tenkes at kjæresteforholdet deres er over for godt, men allikevel så kan du kanskje hjelpe henne på bedringens vei.

Det jeg skriver kan også være helt feil. Det kan tenkes at hun vet at dere ikke kan fortsette, og at dette gjør vondt for henne. Slik kjærlighetssorg kureres raskest med å skilles for alltid. Banker man på døra så blir det fort tilbakefall, og man må starte hele den vonde sorgprosessen på nytt igjen. Dette er vondt.

Å stille opp slik jeg foreslo kan også være vondt for deg, av ovennevnte årsak.

Endret av I Grosny

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...