Gå til innhold

Rareste navnet du har hørt?

Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Angående Fred. Mange gutter fikk dette navnet i 1945, og det uttales vel generelt "Fredd", litt som en forkortelse for Fredrik. Syns det er ganske fint egentlig.

Et navn jeg syns er veldig rart er Kate, uttalt som Ket. Det blir jeg aldri helt vant til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke? (poppis altså) Jeg gikk i klasse med 2 stk på ungdomsskolen som heter akkuratt det samme som deg, og har møtt noen flere i ettertid også :sjenert:

K-v-e-r-u-l-a-n-t kan man trygt si!

Var vist ikke veldig poppis i Iran. Men, men. Jeg er fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Var vist ikke veldig poppis i Iran. Men, men. Jeg er fornøyd. :)

Er navn som Param og Kasra iranske? Jeg kjente noen for lenge siden som het det. Jeg mener Param var ren iraner, om jeg kan si det sånn, og Kasra var kurder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolle som etternavn vet jeg noen som heter.

Husker en lærer som het Bollerud til etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen til Toppen Bech heter Langballe til etternavn.

Kjenner også til en som heter Balle til etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjalg... Det blir scccchalgg på min dialekt- helt forferdelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner to søstre som heter Aneka og Marike. Det uttales a-NE-ka (trykk på NE) og MA-ri-ke (trykk på MA). Jeg uttaler det konsekvent A-ne-ka og ma-RI-ke, selv om jeg prøver å konsentrere meg om å si det riktig. Lurer på om de tror jeg gjør det med vilje (men jeg synes liksom Aneka ligner på Annika, og Marike på på Marie, og da er det naturlig å uttale det likt..:sjenert:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg fødte nettopp en liten gutt. Jeg trodde først hun kødda når hun la ut bilde av han og skrev "Reinhold <3" under bildet.. Hvem kaller ungen sin for Reinhold?? Det er nok et av de rareste navnene jeg har hørt :sjenert:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Der jeg kommer fra er Sæd og Bleie vanlige etternavn. Opprinnelig gårdsnavn, nå etternavn for ganske mange.

Kjenner også en dame som heter Durdei. Ikke så fint synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Øyvor er et litt rart jentenavn, men det er nå bare min mening. Jeg har også hørt at det var en dame på Vestlandet som hette Rosa (fornavn) Bleie (etternavn). Huff, stakkars dame.

Rosa Bleie er desverre ei myte du... Kjenner til familien Bleie, som dinne dama visst nok skal høyre til...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eindride Eidsvoll (skuespilleren) har jo også et ganske snodig navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Eurodice

Ei venninne av meg fødte nettopp en liten gutt. Jeg trodde først hun kødda når hun la ut bilde av han og skrev "Reinhold <3" under bildet.. Hvem kaller ungen sin for Reinhold?? Det er nok et av de rareste navnene jeg har hørt :sjenert:

Renholdsbransjen må være et soleklart valg for denne gutten når han blir stor :fnise: .

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes Eindride er kjempefint, jeg! Litt rart på en måte, og uvanlig, men pent likevel!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jardar. Norsk!

Jardar er norrønt pg betyr jord!:)

Jeg synes Sjuve, Tage, Sjur o.l er rare navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...