Gjest Vinglepetra Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Hei, jeg har vært på en en hard spinning time, med lange intervaler, jeg merket ingenting Der og da, men ca.6-7 timer senere begynte jeg å få veldig vondt I høyre kne og smerten sprer seg til resten av benet, det gjør fryktelig vondt hele tiden uavhengig av hva jeg gjør. Har noen opplevd lignende? Hva kan dette være? Dette var min første treningsøkt på lenge, så jeg tror ikke det er belastningsskade..... jeg håper dette går over snart.....Noen tips til hva jeg burde gjøre?
Tullepia Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Sannsynligvis en belastningsskade. Du må være oppmerksom på knærne når du sykler. Ikke lås kneet når du trør ned, men ha en liten vinkel i kneet hele runden rundt. Slapp av noen dager og tren forsiktig når du føler deg bedre. Går det ikke over får du ta en tur til legen.
Wiggins Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Det går fint an å få belastningsskade i løpet av én enkelt økt. Det kan være at du har hatt setet for lavt, og/eller at setet har stått for langt tilbake, slik at du har fått for stor belastning på kneet. Ta med ro et par dager, er det ikke bedre da så ring fastlegen. Hvis det tilsynelatende blir bra av seg selv bør du ta det pent på neste spinningøkt. Du skal uansett ikke ha tyngre belastning enn at du klarer å holde en pedalfrekvens på minst 70 omdreininger i minuttet, dvs. du skal tråkke litt mer enn en gang rundt i sekundet.
Gjest Vinglepetra Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 Det går fint an å få belastningsskade i løpet av én enkelt økt. Det kan være at du har hatt setet for lavt, og/eller at setet har stått for langt tilbake, slik at du har fått for stor belastning på kneet. Ta med ro et par dager, er det ikke bedre da så ring fastlegen. Hvis det tilsynelatende blir bra av seg selv bør du ta det pent på neste spinningøkt. Du skal uansett ikke ha tyngre belastning enn at du klarer å holde en pedalfrekvens på minst 70 omdreininger i minuttet, dvs. du skal tråkke litt mer enn en gang rundt i sekundet. Takk for svar, jeg tror jeg hadde setet litt for lavt og kjørte meg selv veldig hardt Skal være mer forsiktig neste gang, men om det ikke går over av seg selv, hva skjer da? Kan det være en betennelse?
Gjest Vinglepetra Skrevet 2. juni 2012 #6 Skrevet 2. juni 2012 Sannsynligvis en belastningsskade. Du må være oppmerksom på knærne når du sykler. Ikke lås kneet når du trør ned, men ha en liten vinkel i kneet hele runden rundt. Slapp av noen dager og tren forsiktig når du føler deg bedre. Går det ikke over får du ta en tur til legen. Takk for svar :)Jeg kontakter fastlegen min på mandag hvis det ikke gir seg til da...
Minya Skrevet 2. juni 2012 #7 Skrevet 2. juni 2012 Hvis kneet blir hovent, type veldig hovent og føles som du klemmer på en vannballong når du bøyer det, kan du ha fått vann i kneet. Det forårsakes ved at kneleddet blir irritert eller at det oppstår en inflammasjon inni leddet som gjør at du produserer mer leddvæske enn kroppen klarer å drenere ut av leddet igjen av seg selv. Det er ikke helt det samme som en betennelse, da det ikke er bakterier som forårsaker irritasjonen, men overbelastning. Se det an et par dager, blir det verre å gå på og hovner opp, kontakter du lege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå