Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest miriam
Skrevet

hei ej lurte på om dere kunne hjelpe mej, no he ej vore dårlig i over ei og halv uke, begynnte med at ej fekk vondt i halsen og fekk feber, kjente at ej ble tungere og tungere i hodet for kvar dag som gikk, etter 4 dager gikk ej til legen. ho meinte d akutt øvre luftveisinfeksjon, so fekk beskjedd om å ta d med ro, og ta masse ibux, ei uke etter på gikk ej tilbake fordi no føles d ut som hodet mitt skal eksplodere kvar gong ej hoster, eller bøyer mej ned.. d føles ut som ej he luft i hodet som presser gjennom, og kvar gong ej prøver å spise gjør d so vondt at ej bruker over 1 time på å spise ferdig. gikk til legen igjen og den sa at d forsatt er luftveisinfeksjon og he fått penicilin 1g tabletter 4 gonger daglig. gått på d no i tre dager uten noken virking.. he vore litt løs i magen og litt kvalm men rekna d som normalt.. er d nokren som kan hjelpe mej og forstå ka d er for noe ej he?? eller nokren som he hatt d samme?? på forhnad takk for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Symptonene sånn du beskriver dem TS ligner på mine når jeg hadde bihulebetennelse.

Spørs om du ikke må gå til legen igjen. Men i mellomtiden kan du prøve å koke opp kamille- eller mynte-te og puste inn dampen fra dette. Legg et håndkle over hodet, slik at du får samlet dampen mest mulig og snus det i deg.

Uff, dårlig forklart men håper du forstår hva jeg mener.

Gjest miriam
Skrevet

ja ej skjønte d;) takk or hjelpen for nok prøve d ut;)

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som bihulebetennelse, ja. Det kan føre til kraftig hodepine. Ta en tur på apoteket og si du trenger noe mot dette. Er de kompetente finner de frem en "neseskyller" og noen nesedråper. Det hjelper! Også hold deg varm, unngå å bøye deg fremover, og om ingenting annet hjelper, be legen skrive ut øyedråper (mot øyekatar) du kan bruke - om du tar tabeletter må du ta sterkere dose enn mot lungebetennelse for å få effekt, så det kommer neppe til å virke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...