AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Hei. Jeg har dårlig syn. Er nå oppe i styrke -7 på venstre øye og -7.50 på høyre. Venstre øye ser ut til å ha stoppet opp mens styrken på høyre ser ut til å øke fremdeles. Synet begynte å bli dårlig da jeg var 12, jeg er idag 20. Jeg lurer på om det går ann å bli operert gratis hvis man er over en viss styrke? En operasjon koster hele 30 000 kroner og det har jeg ikke råd til, og det kunne vært deilig så slippet alt styret med linser.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Du får det bare dekket hvis du kan bevise at du ikke kan bruke briller eller linser.
Aeternitas Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Du får det bare dekket hvis du kan bevise at du ikke kan bruke briller eller linser. Riktig det. Synd at man ikke får litt dekket da. Synet ditt må jo være helt drøyt. Mitt har blitt dårligere de siste årene, før hadde jeg perfekt syn. Nå ligger jeg på -1 og jeg syns det er slitsomt:o
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Jeg ser bare tåke ja, og jeg kan ikke se noenting uten linser.
Gjest ehu Skrevet 2. juni 2012 #6 Skrevet 2. juni 2012 Mener du kan få deldekning over -5 Det var en grense før i tiden, men ikke nå lenger. Jeg betalte laseroperasjon for min sønn som var - 9,25. Kostet 34 000 kr. Ingen støtte eller avslag i pris. Jeg kunne skrive det av på skatten, og fikk tilbake 10 000 året etterpå. Forsørger du deg selv så prøv å få det skrevet av på selvangivelsen.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #7 Skrevet 2. juni 2012 Takk for svar alle sammen. Da er det bare å sette igang å spare.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå