Gå til innhold

Hvor mye treningstøy har dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student, har ikke så god råd, men har nettopp fylt året og fikk noen hundrelapper av familien. Jeg gikk på sportsbutikk og kjøpte meg tre tekniske trøyer og en tights på salg. Den ene trøya kosta 150, resten kosta 100 kr pr stykk - 450 kroner for tre gode treningstrøyer og en adidas tights.

Så sier venninna mi:

- Jeg skjønner ikke at du tar deg råd til så mye treningstøy...

Og så ble jeg litt sånn :sjokkert: For jeg føler selv at jeg hadde helt minimum med treningstøy før denne shoppingturen.... Og hun mener jeg har veldig mye, så da lurer jeg på hva som er normalt?

Jeg har, utenom dagens innkjøp, 4 tights - En 7 år gammel fra Lindex (som fremdeles er yndlingstightsen!), en fra H&M som er litt slakk i slipset, en ganske dyr spinning-bukse som jeg fikk til jul og en capri-tights som er 7 år gammel og for liten til at jeg tørr å vise meg i den akkurat nå :P Men gi meg noen mnd... hehe...

Så har jeg 3 tekniske trøyer som jeg bruker. Alle er kjøpt på salg for 100-200 kr. Når jeg går tom for disse, bruker jeg bomullstrøyer, men det er nødløsning... Hater å trene i bomull.

Så har jeg 4 sports-bher ( lindex alle sammen) , 2 av de er 7 år gamle og 2 er 4 år gamle så de har sikkert godt av utskifting snart. Den ene 7 år gamle er så slakk at jeg kun kan bruke den til styrketrening. :Hehe:

Jeg trener 4-5 ganger i uka, så må vaske klær miiinst 1 gang i uka for å få det til å gå rundt.

Syns dere jeg har alt for mye treningstøy? Prioriterer jeg studie-/bursdagspenger helt feil? Jeg syns i utgangspunktet ikke det, så ble litt sjokka når venninna mi syns det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke! Treningstøy er ikke noe du gjerne tar på deg dag nr 2, så når man trener så ofte, har man gjerne et større behov for mer klær. Til sammenligning har jeg 3 tightser; en capri, en vanlig Nike, og en sykkelbukse. Vet ikke heeelt hvor mange topper.. 2 singletter og 4-5 t-skjorter, kanskje. og 2 sports-bher. Alt er kvalitet, men handlet på salg. Føler ikke at jeg trener dårligere selv om toppen er i fjorårets farge! Det jeg bruker mest penger på er sko, da jeg løper mye. Viktig med gode sko!! Trener ikke mye nå, men tidligere 3-4 dager i uka.

Skrevet

Nei det synes jeg ikke.

Selv har jeg 3 thights, 4-5 topper, 2 stringtruser, 8 sportsbh'r (skal sies at 7 av dem fikk jeg i militæret :gjeiper: ), 3 par sko, 1 genser og 4-5 par sokker.

Gjest Katten.
Skrevet

Man har for lite treningstøy når man må ty til annet tøy for trening. Synes ikke du har for mye.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har eh.. 7? forskjellige tights til enhver anledning, 4 tekniske topper, 3 sportsbher og 3 par joggesko. Man pløyer sabla fort gjennom når man trener mye, så kanskje venninnen din ikke trener mye?

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med de andre, jeg har ca samme som deg og syns jeg må vaske hele tiden. Høres ikke ut som venninnen din trener noe særlig?

Skrevet

Synes heller ikke du har mye :) Jeg har 3 tightser, 4 topper og 2 treningsbh-er. Men har ikke vært like flink som deg til å gå på salg, så mine klær har kostet endel. Feks ene nike-tightsen, men den er i tillegg helt utrooolig god..

AnonymBruker
Skrevet

Synes heller ikke det er spesielt mye for en som trener regelmessig. Jeg har fire-fem bukser/tights, fire sports-bh'er, sikkert fem-seks par treningssokker, og kanskje ti topper i teknisk tøy. Jeg har nok til at jeg kan trene fem ganger i uken uten å behøve å vaske treningsklær underveis. Det er ikke alltid jeg trener så mye, og før trente jeg mye mindre, men da hadde jeg også mindre klær. Man har jo forskjellige ting også, man bruker gjerne ikke samme type treningstøy til yoga og løping, for eksempel.

AnonymBruker
Skrevet

Trener man mye trenger man mye treningstøy. Jeg bor sammen med kjæresten min, og vi kjører to fulle maskiner med treningstøy i uken. Jeg synes ikke du har spesielt mye treningsklær, og sammenlignet med andre jeg kjenner synes jeg ikke selv at jeg har mye treningsklær. Jeg ønsker meg alltid treningsklær/-utstyr til bursdag og jul, og bruker glatt penger på bra utstyr når jeg behøver noe.

Jeg har:

- Fire korte tightser

- To lange tightser

- En løpebukse

- Fire løpejakker

- Omtrent 15 treningsoverdeler i enten ull eller "teknisk" stoff(langermet, kortermet og singleter)

- Fem sports-bher (behøver minst en til)

- Seks par treningssko til forskjellige typer trening

- I tillegg har jeg en haug med "tilbehør" som hansker, buff, pannebånd, ipod-holder, sokker, truser, hjelm, luer og annet, samt egne klær til vinterbruk

Kjæresten har bare én jogge-/treningsbukse, men fem shortser. Minst 20 overdeler til forskjellig bruk, fem løpe-/sykkeljakker.

Skrevet

Syns ikke du har mye klær. Jeg vasker klær bare 1 gang i uken, men trener 4-5 ganger så da må jeg ha nok tøy.

Jeg har 5 treningstightser, både korte og lange

2 jakker, 5 sports-bh, 8 t-skjorter og topper

Skrevet

Du har ikke mye!

Jeg trener fem-seks ganger per uke, og har mer treningsklær enn jeg gidder å telle. Men det er mye forskjellig; ullundertøy og forede busker til vintersbruk,4 løpejakker i litt forskjellige størrelser, om vinteren trenger jeg noe med plass til mere klær under;tynne tights til sommerbruk,baggye bukser til boksingen, topper i alle mulige utførelser , 5-6 sportsbher;luer, hansker og halser til vintersbruk, ullsokker og strømper ( også til vintersbruk). Halve klesskapet er vel egentlig treningstøy...

Handler alltid på salg, og bruker heller mere penger på sko.

Gjest BabyBlue
Skrevet

En kort og en lang fra nike, dry fit. Også to treningsbher og en haug med topper. Om det er krise og alle er i vask låner jeg en av moren min, men om du vasker klær sjelden og trener mye er det best å ha en liggende som du kan bruke. Kanskje en billigere treningsbukse det bare er å slenge på seg?

AnonymBruker
Skrevet

For lite = du må vaske halvfulle maskiner eller bruke svetteluktende plagg

For mye = du har opptil flere rene plagg igjen når vaskemaskinen er full. Men altså, det er da ikke noe problem med mindre det går ut over andre ting du heller burde brukt penger på?

Jeg har litt forskjellig tøy til forskjellig bruk. Jeg har

2 karatedrakter. Må ha to, de bruker lang tid på å tørke.

3 tekniske singleter.

3 tekniske t-skjorter (disse er egentlig litt overflødige - kjøpt før jeg "turde" gå i singlet i offentlighet. Bruker dem ute om sommeren om jeg er begynt å bli brent på skuldrene)

3 langermete tekniske topper. For utetrening når det er for kaldt til singlet

3 treningsbukser. Kunne klart meg med 1 i vintersesongen, men med fjellturer om sommeren må jeg ha mer

6 treningsbh'er. Disse må være hvite, for å kunne brukes under karatedrakt. Siden jeg ikke har nok hvite klær til å sette på en maskin så ofte, må jeg ha en del bh'er for å ikke måtte sløse med vaskingen.

Gjest Daenerys
Skrevet

Det er da absolutt ikke for mye :)

Jeg har... 8-9 tightser (:sjenert:)

5-6 gode tekniske singleter/topper

7-8 treningsbher

og 2-3 par sokker :)

+ et par jakker.

Jeg klarer meg fint, syns det er godt å kunne trene en hel uke uten å måtte vaske i mellomtiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...