Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Sluttet på p-piller etter 11 års bruk for 6 uker siden. Frem til bare en uke siden hadde jeg tørr hud, sensitiv hud i ansiktet. Så kom mensen... og bare på noen dager, forandret huden min seg drastisk til å bli skikkelig feit. Dette skjedde både i ansiktet, øvre del av ryggen/skuldrene og på brystkassen. Og som resultat av dette har jeg fått masse kviser. Har hatt samme kosthold hele veien, så det er ikke på grunn av det.

Hva kan jeg gjøre nå?? Det virker jo som at kroppen har kommet helt ut av balanse. Det kommer bare nye kviser når de gamle forsvinner. Jeg er jo livredd for at dette skal bli ennå værre. Kvisene som kommer er ikke så veldig store, men de er røde og hovne.

Har byttet ansiktskrem også.

Andre som har opplevd lignende?

Hjeeeeeeelp!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde lignende da jeg sluttet å røyke etter 8 intense lange år med 25 røyk for dagen. Etter TO MÅNEDER så forsvant kvisene, huden balanserte seg, og jeg har ikke fått kviser siden.

Ikke mist motet, ikke gi opp, kroppen går gjennom en forandring nå som følge av at du slutta på pillene, bare vent og se etter bedring. Hvis ikke det blir noe bedre om en stund, kontakt legen.

Skrevet

Takk for svar. Jeg håper virkelig at det gir seg. Er 26 år nå og vil ikke bli plaget med kviser nå!! :) Får være ekstra flink til å holde meg unna karbohydrater og sukker fremover!

Skrevet

Håper det ordner seg :) Det som AB sier høres normalt ut. Det samme skjer jo i lange perioder med stress, ihvertfall for meg, hormoner som ikke er i balanse gjør mye rart med kroppen. Den trenger litt tid.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei igjen. Tar opp denne tråden igjen. Det er nå gått over 3 mnd siden jeg sluttet med p-piller. Jeg har nå hatt mensen tre ganger, og for hver gang den har meldt sin ankomst så har jeg fått mer og mer kviser og de forsvinner ikke!! Jeg får ikke store byller, men små hvite nupper. Det er nesten som huden "koker"...spesielt i pannen, haken og litt i tinningene. Jeg har også fått en del kviser i hodebunnen.

Dette var min værste frykt når jeg måtte slutte på p-pillene!!

Hva gjør jeg nå? Innlegger meg hos hudpleier eller bestiller time hos legen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...