AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Hei! Jeg troor jeg har fått en kvise inni nesen, noe som gjør utrolig vondt. Dette er andre dagen det har vært slik. Jeg har hovnet opp under nesen (overleppen) på en siden, og på ene siden rundt nesen. Det gjør vondt å være ani og det gjør også litt vondt i fortennene framme. Faren min "foreslo" at det kanskje kunne være tannbetennelse - men at jeg da mest sannsynligvis ikke ville klart å tygget med tanna, og det klarer jeg jo helt fint, da er det ikke vondt. Er det noen som har hatt kvise i nesen før og vet om noen måter å dempe smertene på? Den sitter ganske langt inne, og er ikke mulig å "kneppe".. Håper noen har vert i samme situasjon.
sajk Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 (endret) Det kan vare en Tannbetennelse ja. Feks rundt rotspissen på en tann kan man få en betennelses "byll" abces ( med väske) hvis den ikke tömmer seg får man som regel vondt., tömmer den seg av seg selv er det ikke alltid det kjennes. Men noen Ganger lages det en fistel som er en kanal fra betennelses stedet til en åpning Feks i munnen ( den tömmes innimellom og man får en vondt smak i munnen) eller i kinnene. Jeg har ikke hört om det i nesen för men det er helt sikkert mulig. Dette ble surrete ä, men det er vanskelig å forklare gå til Tannlegen så kan han nok se det på röntgen og fikse det. For betennelsen (hvis det er det) blir ikke borte av seg selv. Håper dette hjelper deg Endret 1. juni 2012 av Kosemose
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå