AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Jeg er 18 år gammel og lurer på et par ting om silikon. Jeg har litt komplekser med puppene mine, blant annet at de henger litt. Jeg bruker størrelse 85C i BH, men målte meg profesjonelt og da skal jeg tydeligvis bruke 75H. Jeg fikk store pupper veldig tidlig, jeg brukte denne størrelsen når jeg gikk i 9 klasse på ungdomsskolen. De henger ikke så veldig mye (nå lyver jeg vell kanskje for meg selv), jeg kan liksom legge flere blyanter under den ene puppen og de... Sitter der... :gjeiper: Grunnen til at jeg ønsker å ta silikon er ikke for å få større pupper, men for å gjøre dem fastere. Om jeg må gå opp en størrelse gjør det ingenting, men jeg vil ikke at det skal se ut som jeg obvious har silikon... Det jeg lurer på angående dette er: 1) Hvor lenge blir jeg sengeliggende etter operasjonen? 2) Hvor lang tid tar det før arrene forsvinner og forsvinner de 100%? 3) Hvordan vil puppene se ut når jeg for eksempel har født et barn og må amme? 4) Hvordan vil det se ut når jeg blir 60/70 år gammel? 5) Hvor er det best å gjennomføre silikon? I Norge eller utlandet? 6) Er det en veldig vond prosess? 7) Hvordan kjennes puppene ut med silikon i? Blir de steinharde eller veldig myke? Tusen takk på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Arrene forsvinner ikke. Selv om du tar silikon og da har falske pupper som er usexy, vil det se ut som du har falske pupper om du fjerner silikonen og pga. arrene. 2
Gjest Yellow Taxi Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 8) Syns de fleste menn det er fint? Nei..! 5
Gjest ms_kwang Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Din kropp Spør aldri om råd på forum,særlig når du sier du bare er 18 år gammel. Hvorfor? 90% av svarene vil si at du kommer til å angre, du burde ikke ødelegge kroppen din, du vil fortsatt legge på deg/gå av, det kan hende de vokser litt mer. Ta avgjørelsen når du er ferdig med amming. (puppene mine vokste fra puberteten i veldig ung alder, hadde 75A i 6klasse, men de stoppet å vokse da jeg ble 15-16, i en alder av 22-23 gikk jeg opp 1 strl, nå har det stoppet opp igjen og jeg ligger på en fin 75C)
Gjest kittycat Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 Vet ikke hva jeg kan si frå å fraråde deg det, så vet ikke jeg Skulle gjerne hatt litt finere og fastere pupper, men siden det faktisk settes inn et inlegg med arr som kan skape problemer i brystet og man kan få ryggproblemer + kostnaden er det ikke noe jeg vurderer du finner sikkert masse info om du googler litt, noe som jeg anbefaler. Faktisk viktig å tenke på det med amming og eldre dager du må nok ta de ut en eller annen gang. Det blir sikkert ikke fint og så arrene..
Gjest ms_kwang Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 Du kan fylle på med helium? (om de henger litt...)
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Tror heller jeg skal bruke google og eventuelt kontakte en plastisk kirurg for å få litt informasjon. Å spørre på dette forumet er tydeligvis et trist kapittel. Yellow Taxi: Hvor kom det spørsmålet fra? Det siste jeg bryr meg om er hva menn syns. Unødvendig kommentar. Og jeg er ikke "bare" 18 år gammel. Jeg er 18 år gammel. Merkelig hvor fort et forum med mennesker i overgangsalderen reagerer på unge mennesker som ønsker å vite litt om et eller annet emne. Håper likevel at noen kan gi meg seriøse svar, eventuelt noen som selv har tatt silikon. Heldigvis fant jeg etter en liten stund litt info på google, så takk for ingenting folkens. 1
Gjest ms_kwang Skrevet 1. juni 2012 #8 Skrevet 1. juni 2012 Tror heller jeg skal bruke google og eventuelt kontakte en plastisk kirurg for å få litt informasjon. Å spørre på dette forumet er tydeligvis et trist kapittel. Yellow Taxi: Hvor kom det spørsmålet fra? Det siste jeg bryr meg om er hva menn syns. Unødvendig kommentar. Og jeg er ikke "bare" 18 år gammel. Jeg er 18 år gammel. Merkelig hvor fort et forum med mennesker i overgangsalderen reagerer på unge mennesker som ønsker å vite litt om et eller annet emne. Håper likevel at noen kan gi meg seriøse svar, eventuelt noen som selv har tatt silikon. Heldigvis fant jeg etter en liten stund litt info på google, så takk for ingenting folkens. Beklager jeg er snart 24, er forhåpentligvis ikke i overgangsalderen riktig enda Jeg.. Ser ikke poenget med silikon jeg. For det første så blir brystene falske. Og for det andre så taper du penger etter at du har fått barn, om du velger å ta ut silikonen så blir brystene veldig slappe (som en ballong du sprekker hull på) Men om du synes at de er slappe, mye hud og sånn, så er det jo ikke sikkert du trenger silikon for å få de mer faste. Hva med å kanskje fjerne litt av huden? (brystene blir kanskje litt mindre, men de ser bedre ut)
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 Beklager jeg er snart 24, er forhåpentligvis ikke i overgangsalderen riktig enda Jeg.. Ser ikke poenget med silikon jeg. For det første så blir brystene falske. Og for det andre så taper du penger etter at du har fått barn, om du velger å ta ut silikonen så blir brystene veldig slappe (som en ballong du sprekker hull på) Men om du synes at de er slappe, mye hud og sånn, så er det jo ikke sikkert du trenger silikon for å få de mer faste. Hva med å kanskje fjerne litt av huden? (brystene blir kanskje litt mindre, men de ser bedre ut) Å ta silikon og fjerne huden er jo akkurat samme greiene, begge deler er jo et "falskt" inngrep. Men hvorfor ikke få falske bryst, fremfor å ha bryst som en overhodet ikke er fornøyd med? Jeg takler ikke mine egne bryst og på grunn av dem er selvtilliten min veldig lav. Derfor ønsker jeg å gjøre noe med dem. Å ta silikon før graviditet er kanskje ikke så lurt, men da er det vell bare å gjøre det etterpå. Jeg vil være fornøyd med kroppen min og vil gjerne gå gjennom plastiske operasjoner for å se bedre ut og føle meg bedre. Og nei, alle er kanskje ikke i overgangsalderen her, men er jo så mange som skal hakke og poengtere og sippe hele tiden på grunn av at en person er noen år yngre. Du er 24 år gammel, det er ikke en så fantastisk stor forskjell på 24 år og 18 år at det gjør noe. :gjeiper: Takk for svar.
Gjest ms_kwang Skrevet 1. juni 2012 #10 Skrevet 1. juni 2012 Å ta silikon og fjerne huden er jo akkurat samme greiene, begge deler er jo et "falskt" inngrep. Men hvorfor ikke få falske bryst, fremfor å ha bryst som en overhodet ikke er fornøyd med? Jeg takler ikke mine egne bryst og på grunn av dem er selvtilliten min veldig lav. Derfor ønsker jeg å gjøre noe med dem. Å ta silikon før graviditet er kanskje ikke så lurt, men da er det vell bare å gjøre det etterpå. Jeg vil være fornøyd med kroppen min og vil gjerne gå gjennom plastiske operasjoner for å se bedre ut og føle meg bedre. Og nei, alle er kanskje ikke i overgangsalderen her, men er jo så mange som skal hakke og poengtere og sippe hele tiden på grunn av at en person er noen år yngre. Du er 24 år gammel, det er ikke en så fantastisk stor forskjell på 24 år og 18 år at det gjør noe. :gjeiper: Takk for svar. Det jeg skrev først var det 90% av alle andre kom til å skrive til deg Jeg hadde selv litt lav selvtillit pga av brystene mine helt til jeg begynte med pushups/innlegg,sånn f.eks dra ut på byen, man liker jo å bli lagt merke til ute på byen Jeg synes fortsatt at helium er en god ide
Gjest Tekola Skrevet 1. juni 2012 #11 Skrevet 1. juni 2012 Som 18-åring er du ikke ferdig utvokst en gang. Skaff deg en personlig trener og si at du ønsker å stramme opp brystmuskulaturen. Bare det kan gjøre ganske mye! 18 år er ikke lite, men det er ikke mye heller. Gi deg selv et par år til. Jeg er bare fire år eldre enn deg, men tør ikke tenke på hvordan ting hadde vært om jeg hadde kjørt på med alt jeg ville som 18-åring. Det er ikke mange årene i mellom, men for enkelte har man fått med seg utrolig mye livsvisdom på den tiden.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #12 Skrevet 2. juni 2012 Silikonpupper er veldig ut og blir ansett som harry og tacky av folk flest nå. Jeg kjenner svært få (om noen?) menn som syns det er fint å kose med silikonpupper. Store pupper kan nok være et blikkfang, men er det det som er målet ditt? 2
Gjest BARE 18år Skrevet 2. juni 2012 #13 Skrevet 2. juni 2012 Herregud folkens, la nå jenta gjøre som hun vil. Jeg er på det 19 året mitt nå, og tok silikon i februar! Angrer absolutt ikke på det, for det første ser/kjennes de kjempe naturlige ut. Og for det andre så hadde jeg ikke antydning til bryst i det hele tatt, og dette gjorde meg veldig usikker på meg selv og kroppen min. Nå har jeg fått mye bedre selvtillit, (og NEI, de er ikke gigantiske pamela bryst, de passer akkurat til kroppen min, verken mer eller mindre. Jeg hadde da tenkt på dette i lang tid før jeg bestemte meg. Og vil anbefale deg og gjøre det samme. Jeg var da veldig heldig og hadde nesten ikke vondt i det hele tatt etterpå, men kjenner jenter som har vært igjennom et flere ukers smertehelvete. Puppene mine er veldig myke, og arrene er nesten ikke synlige. Kun om man "løfter" på puppen så synes de såvidt det er. De blir dessuten helt lyse med tiden. Jeg var fin i formen og kunne dusje selv på dag 4. En uke etterpå satt jeg i bil og var på shopping. Bil turen kan vel egentlig bli litt smertefull med tanke på svinging og dumper, med ellers gikk det greit. Svarer gjerne om det er noe mer du lurer på! Hilsen BARE 18år med silikon selv
saltvann Skrevet 2. juni 2012 #14 Skrevet 2. juni 2012 Jeg tror mange tenker på Paradise-folk, pamela osv når folk sier de skal ta silikon. Er ikke alle som velger megastore silikonpupper. For mange så handler det om å føle seg mer kvinnelig. Har man ingenting, så tar man litt. Er mange som har silikonpupper, men det synes ikke. Men når folk som rett og slett virker dumme og tar det kun for å få oppmerksomhet, så blir fokuset på silikonpupper noe helt annet. Det står ikke i avisene om "Lise" som tok 230g silikon i hvert bryst for å føle seg mer normal/kvinnelig. At selvtillitten hennes gikk opp og hun følte hun endelig kunne gå i kjoler og topper og ikke måtte ha push-up bh på seg. Det står jo kun om nakenmodeller, paradise osv som tar 4-600 gram i hvert bryst.. Til TS: Dra på konsultasjon på noen klinikker og hør med legene om hva som passer deg 2
M89 Skrevet 8. juni 2012 #15 Skrevet 8. juni 2012 Herregud folkens, la nå jenta gjøre som hun vil. Jeg er på det 19 året mitt nå, og tok silikon i februar! Angrer absolutt ikke på det, for det første ser/kjennes de kjempe naturlige ut. Og for det andre så hadde jeg ikke antydning til bryst i det hele tatt, og dette gjorde meg veldig usikker på meg selv og kroppen min. Nå har jeg fått mye bedre selvtillit, (og NEI, de er ikke gigantiske pamela bryst, de passer akkurat til kroppen min, verken mer eller mindre. Jeg hadde da tenkt på dette i lang tid før jeg bestemte meg. Og vil anbefale deg og gjøre det samme. Jeg var da veldig heldig og hadde nesten ikke vondt i det hele tatt etterpå, men kjenner jenter som har vært igjennom et flere ukers smertehelvete. Puppene mine er veldig myke, og arrene er nesten ikke synlige. Kun om man "løfter" på puppen så synes de såvidt det er. De blir dessuten helt lyse med tiden. Jeg var fin i formen og kunne dusje selv på dag 4. En uke etterpå satt jeg i bil og var på shopping. Bil turen kan vel egentlig bli litt smertefull med tanke på svinging og dumper, med ellers gikk det greit. Svarer gjerne om det er noe mer du lurer på! Hilsen BARE 18år med silikon selv Godt er finnes noen som kan svare ordentlig, jeg er i samme situasjon som hun som startet tråden Vanskelig å finne info, men har noen spørsmål, og blir super glad om du kan svare - Hvor tok du det hen, og vil du anbefale det stedet? - Fikk du det dekket, siden du ikke hadde antydning til bryst fra før? - Kan du kun sove på ryggen den første tiden? - Trengte du mye hjelp de første dagene?
Gjest HunterLady Skrevet 8. juni 2012 #16 Skrevet 8. juni 2012 Jeg svarer gjerne på spm dine TS. Men jeg anbefaler deg å vente noen år til før du tar. Tok selv når jeg var 21, og selv om det bare er 3 år fra 18, så har disse årene en del å si ift ønske om silikonpupper. 1) Hvor lenge blir jeg sengeliggende etter operasjonen? - Individuelt og kommer an på type operasjon. Jeg la over muskel. Var aldri sengeliggende, men hadde jævlig vondt samme dag som operasjonen og 2 dager etter. 2) Hvor lang tid tar det før arrene forsvinner og forsvinner de 100%? - De forsvinner aldri, men blir mindre synlig etterhvert. Et arr er jo et arr, dvs de vil være der for alltid. 3) Hvordan vil puppene se ut når jeg for eksempel har født et barn og må amme? Finnes ingen fasit på dette 4) Hvordan vil det se ut når jeg blir 60/70 år gammel? Mest sannsynlig ikke så pent. 5) Hvor er det best å gjennomføre silikon? I Norge eller utlandet? - Jeg mener Norge. 6) Er det en veldig vond prosess? Nei 7) Hvordan kjennes puppene ut med silikon i? Blir de steinharde eller veldig myke? De blir myke, men ikke like myke som naturlige pupper.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #17 Skrevet 8. juni 2012 Hva med brystløft isteden? Virker jo ikke som du har små pupper, du er bare misfornøyd med formen. http://www.fornebuklinikken.no/operasjon/brystloft/ 3
Gjest kristine Skrevet 12. desember 2012 #18 Skrevet 12. desember 2012 Deler litt av egen erfaring. De fleste kirurger opplyser ikke om negative bieffekter som nedsatt følelse i brystvortene og kald hud på brystene, spør du legen om dette er MIN personlige erfaring at de svarer . . dette "går over" .. men det gjør det ikke. De forblir betydelig mer ufølsomme og KALDE: Dvs puppene blir kalde å ta på. Hvorfor deler jeg dette? Jo jeg har erfaring gjennom to operasjoner, en gang som 19 år, en gang som 31 år, og nå vil jeg gjøre det igjen, og er i midten av 40 årene. (har født og ammet etter fylte 31, og innleggene er ganske kapslet inn, særlig høyre side, samt at jeg har lagt inn for lite, og i tillegg over muskelen, denne gang blir det under muskelen, skal visst gjør resultatet mer naturtro, særlig om du er slank eller tynn.) Man må velge mellom pest eller kolera: Tomme bryst som henger som tomme filler når man ligger på siden, og aldri fyller topper og kjoler, altså medfødt manglende utvikl. av bryst - eller MER fylde, naturlig str ift kroppsstr. . - MEN man får altså kald hud på brystene forde det er jo noe inni, samt betydelig redusert følelse, uansett hva kirurgen eller andre skulle si. Dette siste kan jo betraktes som tap da det går utover seksuell nytelse. Som alltid i livet -- valg der det alltid er både pos og neg, vinn/tap i vektskålen. Likevel for min del angrer jeg ikke. Men - sjekk klinikken skikkelig, og be om referanser. Dvs hva andre har av erfaringer med denne klinikken. Har nettopp gjort dette selv, og kommet til blant annet teres kjeden, og funnet masse pos. omtale av blant annet Teres Drammen. Jeg ønsker lykke til. Det er alltid en avveining her i livet - på hva man kan leve med og ikke. Men alle endringer har alltid noen minuser. Disse har jeg nå med to operasjoner bak meg, delt.
Gjest HunterLady Skrevet 12. desember 2012 #19 Skrevet 12. desember 2012 Jeg kjenner på brystene mine as we speak, og de er like varme som resten av huden. Men jeg er klar over at de generelt sett er litt kaldere enn resten av kroppen, naturligvis. Men hvorfor er dette så farlig? Det er jo ikke så kaldt at man får vondt eller blir plaget av det. Jeg skjønner ikke hvorfor du sammenligner silikon vs tomme ammebryster med pest vs kolera. Ikke i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #20 Skrevet 13. desember 2012 Unnskyld meg, men ts, du har jo store pupper. Det er klartde ikke peker oppover akkurat. Selvsagt henger de mer ned, uten at det burde være et problem. Problemet med "hengepupper" vil forfølge deg hele livet uansett om du tar silikon eller ikke. Huden vil uansett strekke seg mer med alderen. Dersom du gjør puppene dine enda større, vil huden strekke seg enda mer. Anonym poster: c00e2986c42bb0a555ebe27bf9e4de2c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå