AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Går ofte inn på Weheartit.com for å se på bilder. Inspobilder om mote osv. Men nå har jeg sluttet å gå inn der. Får jo bare dårlig selvtillit av å se bildene! Alle jentene er tynne, perfekte, med nydelig hår og fint ansikt... Hva syns dere om Weheartit?
Gjest kittycat Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Mye inspo å finne på gata også. Om du treffer på flere babes får det så være, i det minste ikke redigert slik som på Weheartit
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 WeHeartIt er egentlig ikke annet enn en webside fylt med anorektiske thinspo-jenter. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Er litt enig her! Liker veldig godt weheartit, pga bilder av fine steder, klesinspo, hårfrisyrer, søte quotes osv., men det er absolutt en slags "thinspo"-kultur der! Helt forferdelig når bilder av vanlige jenter får tags som "fat" og "chubby". Men man får vell enten vite med seg selv at man ikke lar seg påvirke i for stor grad, eller la vær å besøke siden. Fryktelig synd å føle seg nedtrykt og missfornøyd pga disse redigerte bildene av "perfekte" jenter!
Gjest Bakepia Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 Weheartit har jo veldig mange tynne jenter... Mange av bildene er redigerte også. Så alle bildene hadde nok ikke vært like flotte uten redigeringen! Men jeg er veldig glad i siden mye inspirasjon og fine quotes der!
Gjest Dagdrømmer Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 Jeg liker veldig godt Weheartit og finner mye inspirasjon der selv om jeg er langt ifra "malen" for hvordan ei jente skal være. Tynne jenter som gir illusjonen av perfeksjon finnes jo overalt i virkeligheten også, så av og til tror jeg man må rett og slett tenke litt over hvor mye av omverdenen en skal la gå innpå seg, hvis ikke så kan en jo nesten blir litt smågal
Gjest Katten. Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Måtte sjekke innom siden nå. Synes jeg ser normalt tynne og attraktive jenter der. Finner mye mer stygghet her, i form av bitterhet. 1
Katniss Skrevet 1. juni 2012 #8 Skrevet 1. juni 2012 Syns de fleste bildene der skriker wannabe hipster 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 oh... den siden skriker hipster alert !!! 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #10 Skrevet 1. juni 2012 Måtte sjekke innom siden nå. Synes jeg ser normalt tynne og attraktive jenter der. Finner mye mer stygghet her, i form av bitterhet. Hvem har vært stygge i denne tråden da? Syns uansett det er helt kurant at ei ung jente (?) syns det er tøft å forholde seg til redigerte bilder av jenter i utelukkende str XS. Man blir jo bombadert med det idealet hele tida, og stadig mer photoshop, null problem å skjønne at det kan være tøft for unge folk. Jeg har kikka en del på weheartit og de bildene som er merka som 'skinny' får mest likes. Det gir thinspo-bismak hos meg i alle fall. Syns du har blitt litt kjip og sur i svarene dine i det siste.. 2
Gjest Katten. Skrevet 1. juni 2012 #11 Skrevet 1. juni 2012 Hvem har vært stygge i denne tråden da? WeHeartIt er egentlig ikke annet enn en webside fylt med anorektiske thinspo-jenter. Syns uansett det er helt kurant at ei ung jente (?) syns det er tøft å forholde seg til redigerte bilder av jenter i utelukkende str XS. Man blir jo bombadert med det idealet hele tida, og stadig mer photoshop, null problem å skjønne at det kan være tøft for unge folk. Jeg har kikka en del på weheartit og de bildene som er merka som 'skinny' får mest likes. Det gir thinspo-bismak hos meg i alle fall. Dette er jeg forsåvidt enig i. Jeg reagerer bare på trenden på KG (og verden, forsåvidt): det er lov til å angripe tynne jenter, eller alle som er pene. Samtidig skal gjerne plus-size kvinner forgudes. For å sette det på spissen. Syns du har blitt litt kjip og sur i svarene dine i det siste.. Hmmm. Skal ta det til etterretning. Ting er litt kaotisk for tiden, så ser ikke bort fra at det smitter over på mine innlegg her Det skal dog være sagt, jeg er egentlig ikke søt, liten og uskyldig! 3
Alina X Skrevet 1. juni 2012 #12 Skrevet 1. juni 2012 jajajaja...sånn er verden,du får det du ikke ønsker å se slengt i trynet hver dag?hva så om de er "perfekte"?er de en satt standard for alle mennesker i samfunnet?nei,men er de et ideal?ja...og det er der hysteriet stepper inn,alle gjør alt for å bli som idealet,men jo mer de prøver jo lavere synker selvtilliten og selvverdien.Lik deg selv istedenfor.
Lovealii Skrevet 1. juni 2012 #13 Skrevet 1. juni 2012 Har weheartit account selv.. om tror jeg har 100 followers, skal innrømme at jeg har "hearted" mange slike bilder men ikke jeg får ikke dårlig selvtillit i det hele tatt.. nå har jeg likt mange andre bilder som f.eks klær, natur, religion, mat osv osv.. er innom der daglig! Blir såå inspirert av å være der..
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #14 Skrevet 1. juni 2012 Dette er jeg forsåvidt enig i. Jeg reagerer bare på trenden på KG (og verden, forsåvidt): det er lov til å angripe tynne jenter, eller alle som er pene. Samtidig skal gjerne plus-size kvinner forgudes. For å sette det på spissen. true. man kan ha lav selvtillit selv om man er XS! Hilsen XS-jente
Gjest Katten. Skrevet 1. juni 2012 #15 Skrevet 1. juni 2012 true. man kan ha lav selvtillit selv om man er XS! Hilsen XS-jente Min erfaring er at de peneste jentene gjerne har den dårligste selvtilliten. Når man har jobbet så hardt med å komme dit man er (diett, trening, sminke, shopping, mer diett, mer trening, nit, tuck and the whole fucking shabang), så ser man alltid forbedringspotensialet. Det slår meg litt som dette med kunnskap. De som vet, tviler. De som ikke vet, er bastante.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #16 Skrevet 1. juni 2012 Imponerende at denne jenta har blitt tagget som chubby, curvy og fat. Min lenke (tag'en "fat? Where?" var på sin plass) 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #17 Skrevet 1. juni 2012 Rettelse: jeg skjønner at hun er curvy, det er jeg enig i. Men fat og chubby? Njet!
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #18 Skrevet 1. juni 2012 Imponerende at denne jenta har blitt tagget som chubby, curvy og fat. Min lenke (tag'en "fat? Where?" var på sin plass) Ser ut som om hun har tagget seg selv...! Hvis du ser på bildet og nicket av hun som lagt ut bildet.. også ser du på kilden.. det er fra hennes egen blogg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå