AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 hva synes dere om såkalte 'åpne forhold'? hvor man kan ha sex med alle andre utenom partneren også. noe du kunne deltatt i? eventuelt, hvorfor og hvorfor ikke?
Gjest Chloè Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Ser ikke vitsen. Da er det bedre å finne noen du klaffer 100% med. Så nei, kunne aldri delt den jeg elsker, kvalmt
Gjest Peaches Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Nei takk! det holder med 2 i et forhold. pluss jeg hadde nok blitt sjalu. 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Jeg har forståelse for at det kan fungere for andre men personlig er det ikke et opplegg jeg på noe vis ville ha deltatt i selv. For meg er sex også en brobygger mellom meg og dama og jeg har rett og slett ingen interesse av å dele det med andre. 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 Uaktuelt for min del. Har jeg behov for å ha sex med flere, holder jeg meg heller singel. Når jeg har funnet en jeg vil være sammen med, og er forelsket i, har jeg ikke behov for å ha sex med andre. Jeg klarer heller ikke tanken på at mannen min skulle ha sex med andre damer.
yes2yes Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 Jeg synes det er et helt feil konsept, og på ingen måte noe som bør oppmuntres til praktisering, sett fra mitt ståsted. Er man i et forhold så inkluderer jeg seksualitet som en del av helheten, og det blir da ikke greit å se til andre folk for å tilfredstille den form for lyst. Nei, det kunne jeg ikke ha deltatt i, og det skal heller ikke min eventuelle partner gjort, han heller. 3
Envy Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Jeg tror jeg kunne hatt et åpent forhold, men da måtte jeg stolt 110% på at sexen partneren har med andre kun er for nytelse og at det ikke er følelser involvert. Også hadde han ikke trengt å gått helt bananas og hatt seg med alt med mus da Type mer sånn, skjer det så skjer det. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #8 Skrevet 1. juni 2012 Må ærlig innrømme at det frister! Mannen min er totalt uinteressert i sex, og jeg begynner å bli ekstremt seksuelt frustrert nå. Vil ikke gå fra ham, men trenger sex! 7 måneder siden sist vi hadde sex... 3
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 Ja, det kunne jeg fint gjort og gjør det også til dels. Men jeg kunne ikke levd i et forhold helt uten regler og grenser, noe de færreste som lever i såkalte åpne forhold ei heller gjør. Derfor bommer de fleste når de svarer utifra sin forståelse av at det bare er tut og kjør, de fleste i åpne forhold er ganske så samkjørte og enige rundt dette og lever som andre seriemonogamister bare med friere tøyler og grenser. Hvis ikke så varer det heller ikke særlig lenge. At noen syntes det er kvalmt at noen inngår en samtykkende pakt om å leve annerledes enn de selv, sier vel egentlig mest om den personen. 11
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 1. juni 2012 #10 Skrevet 1. juni 2012 Nei, det kunne jeg ikke ha deltatt i, og det skal heller ikke min eventuelle partner gjort, han heller. Nå ligger det liksom i definisjonen at begge er enige da, selv om den vanligste samlivsformen idag jo er seriemonogami hvor kun en part lever i åpent forhold. Du kjenner det sikkert bedre under definisjonen utroskap 2
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 1. juni 2012 #11 Skrevet 1. juni 2012 Må ærlig innrømme at det frister! Mannen min er totalt uinteressert i sex, og jeg begynner å bli ekstremt seksuelt frustrert nå. Vil ikke gå fra ham, men trenger sex! 7 måneder siden sist vi hadde sex... Jeg ville bedt om å få ha sex med andre i en slik situasjon, med barn så er det utenkelig for meg å ta den avgjørelsen å flytte ut, og jeg kan heller ikke leve sexløst. Så hvis min partner hadde tatt en avgjørelse om at vårt liv skal være sexløst, så hadde jeg: A: vært utro B: bedt om åpent forhold Hadde hun sagt Nei til B, se A! 2
yes2yes Skrevet 1. juni 2012 #12 Skrevet 1. juni 2012 Nå ligger det liksom i definisjonen at begge er enige da, selv om den vanligste samlivsformen idag jo er seriemonogami hvor kun en part lever i åpent forhold. Du kjenner det sikkert bedre under definisjonen utroskap Jeg mente mer i den forstand at han aldri skal ha deltatt i 'åpne forhold' selv før vi ble sammen. Har han et godt forhold til den slags konsept, er vi dessverre altfor ulike i prinsipper til at forholdet kan bli godt for hverken meg eller han. Uten å sammenlikne utroskap og 'åpne forhold', så meg jeg si at ingen av delene er noe jeg personlig aksepterer eller ønsker å oppmuntre til mer av i andres liv. 3
Flanør Skrevet 1. juni 2012 #13 Skrevet 1. juni 2012 Nå ligger det liksom i definisjonen at begge er enige da, selv om den vanligste samlivsformen idag jo er seriemonogami hvor kun en part lever i åpent forhold. Du kjenner det sikkert bedre under definisjonen utroskap Den vanligste samlivsformen i dag er vel egentlig seriemongami hvor INGEN lever i et åpent forhold. Meg bekjent er ikke over halvparten av oss utro (med forbehold om svært usikkert tallmateriale). 2
Papirbit Skrevet 1. juni 2012 #14 Skrevet 1. juni 2012 Må ærlig innrømme at det frister! Mannen min er totalt uinteressert i sex, og jeg begynner å bli ekstremt seksuelt frustrert nå. Vil ikke gå fra ham, men trenger sex! 7 måneder siden sist vi hadde sex... Det du sier er vel kjernen i problemet, av og til vil man mer enn det partneren kan tilby,og hvis man stoler på hverandre og er trygge på hverandre,så kan det være naturlig for mange å bare ha sex. Jeg kjente et par som var i et åpent forhold,og ho sa at sex for henne ikke var så big deal,hadde kjæresten fått følelser for noen andre,ja, DA er det utroskap. Personlig er det ikke noe for meg,da jeg trenger mye bekreftelse og trygghet fra en partner. Hadde noen jeg kjenner spurt om råd ,så hadde jeg anbefalt å ikke gjøre det, da folk fort kan bli såret. Men jeg ser ikke ned på det på noen måter.
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 1. juni 2012 #15 Skrevet 1. juni 2012 (endret) Den vanligste samlivsformen i dag er vel egentlig seriemongami hvor INGEN lever i et åpent forhold. Meg bekjent er ikke over halvparten av oss utro (med forbehold om svært usikkert tallmateriale). Vel ifølge samlivseksperter så vil 70% av oss oppleve utroskap i en eller annen variant i løpet av livet, så at halvparten av norges befolkning en gang i løpet av livet har vært innenfor noe som kan kalles utroskap tviler jeg ikke et sekund på. Om det er 40% så vitner heller ikke det om seriemonogamiets overlegne seier ovenfor andre samlivsformer, men man må gjerne tro det. Endret 1. juni 2012 av MikeWaters 2.0 1
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 1. juni 2012 #16 Skrevet 1. juni 2012 Uten å sammenlikne utroskap og 'åpne forhold', så meg jeg si at ingen av delene er noe jeg personlig aksepterer eller ønsker å oppmuntre til mer av i andres liv. Du ønsker ikke å oppmuntre par til å finne sin egen vei, være ærlige og åpne med hverandre. OK 2
Flanør Skrevet 1. juni 2012 #17 Skrevet 1. juni 2012 Jeg ville bedt om å få ha sex med andre i en slik situasjon, med barn så er det utenkelig for meg å ta den avgjørelsen å flytte ut, og jeg kan heller ikke leve sexløst. Så hvis min partner hadde tatt en avgjørelse om at vårt liv skal være sexløst, så hadde jeg: A: vært utro B: bedt om åpent forhold Hadde hun sagt Nei til B, se A! Tåpelig innlegg. For det første trenger det ikke være slik at partneren hadde tatt en avgjørelse om at vårt liv skal være sexløst fordi om forholdet rent faktisk er sexløst. Det kan være at paret har kommet inn i et negativt mønster med krangling, lite intimitet etc., eller han ikke har hatt ork til sex av ulike grunner slik at det har blitt slik uten at han har tatt en bevisst avgjørelse på det. Da er han naturligvis forpliktet til å snakke med dama, fortelle om problemet sitt, men måten du fremstiller det på er ikke nødvendigvis dekkende for situasjonen til hun du responderte på. For det andre vil det kunne skade mer enn gavne å be om et åpent forhold. I hennes sko ville jeg heller bedt om en forklaring på hva problemet hans består i, og vite hva han hadde tenkt å gjøre med det. Dette ville jeg gjort før det å be om et åpent forhold i det hele tatt hadde kommet på tale. For det tredje: vært utro? Mener du dette seriøst? Er du fullstendig imbesil? 4
Flanør Skrevet 1. juni 2012 #18 Skrevet 1. juni 2012 Vel ifølge samlivseksperter så vil 70% av oss oppleve utroskap i en eller annen variant i løpet av livet, så at halvparten av norges befolkning en gang i løpet av livet har vært innenfor noe som kan kalles utroskap tviler jeg ikke et sekund på. Om det er 40% så vitner heller ikke det om seriemonogamiets overlegne seier ovenfor andre samlivsformer, men man må gjerne tro det. Dette tallmaterialet og spørreundersøkelsene de måtte bygge på er svært usikkert. Også for såkalte samlivseksperter. Det er meg bekjent få undersøkelser av denne typen, og sannsynligheten for at folk ikke svarer slik at det blir et lite og lite representativt utvalg igjen, eller at folk ikke svarer helt ærlig på dem er stor. Selv du bør være såpass ærlig at du innrømmer dette. Å gjemme seg bak shoddy "eksperter" (kom an! Hvor mange av de profilerte sexologene og samlivsskribentene har du tillit til?) er bare tullete. Nå vet jeg ikke hvordan verden ser ut under regnbueflagget ditt, men du må gjerne innbille deg at dine......aparte preferanser er heeeeelt vanlige. 3
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 1. juni 2012 #19 Skrevet 1. juni 2012 (endret) Tåpelig innlegg. For det første trenger det ikke være slik at partneren hadde tatt en avgjørelse om at vårt liv skal være sexløst fordi om forholdet rent faktisk er sexløst. Det kan være at paret har kommet inn i et negativt mønster med krangling, lite intimitet etc., eller han ikke har hatt ork til sex av ulike grunner slik at det har blitt slik uten at han har tatt en bevisst avgjørelse på det. Da er han naturligvis forpliktet til å snakke med dama, fortelle om problemet sitt, men måten du fremstiller det på er ikke nødvendigvis dekkende for situasjonen til hun du responderte på. For det andre vil det kunne skade mer enn gavne å be om et åpent forhold. I hennes sko ville jeg heller bedt om en forklaring på hva problemet hans består i, og vite hva han hadde tenkt å gjøre med det. Dette ville jeg gjort før det å be om et åpent forhold i det hele tatt hadde kommet på tale. For det tredje: vært utro? Mener du dette seriøst? Er du fullstendig imbesil? Du sliter tydeligvis med å lese ordentlig. "HVIS min partner hadde tatt en avgjørelse om at vårt liv skal være sexløst, så hadde jeg..." I det så ligger det et "skjult budskap" om at hun HAR tatt en avgjørelse om at vårt liv skal være sexløst, HVIS det er slik for hun som skrev innlegget så forstår jeg at hun tenker i de baner. Det ville jeg selv gjort. Ja, jeg er imbesil. Flere fiffige navn du kan hive mot meg så kom gjerne med det! Endret 1. juni 2012 av MikeWaters 2.0 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå