Gå til innhold

Dødsannonse


DetteErMeg

Anbefalte innlegg

Jeg mistet en veldig god venninne for tre dager siden, og jeg ønsker virkelig å gå i begravelsen hennes for å si farvel til henne... Det er helt grusom, vi er 17 år og hun tok livet sitt...

For litt siden spurte jeg hennes beste venninne om hun visste når begravelsen var, og da fikk jeg beskjed om å se ett dødsannonsen og følge med i avisen...

Jeg har ingen erfaring med dette, og lurer på hvilke aviser jeg skal se i? Jeg bor i Bergen, fana, det gjør hun også og skal trolig begraves ente i skjold kirke eller fana kirke...

Kan dere hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

først :klemmer: for å finne slike annonser må du se i aviser eller i menighest blader der du bor. se i ba og bt avisene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BA og BT. BT har flest dødsannonser.

Men hvis dette er en (god) veninne så burdre du vel klare å finne det ut uansett.

Er det egentlig mer en perifer bekjent så kan du vel la ver. Kirken blir nok overfyllt som det er, og da er det viktig å gi plass til dem som faktisk kjente personen.

Du kan jo alltids gå på graven med blomster i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var bestevenner på ungdomsskolen (for ett år siden) så jeg kjente henne veldig godt og ønsker veldig sterkt og være der...

Jeg finner nok ut av det, vil bare ikke plage familien hennes nå som de har så utrolig tungt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet en veldig god venninne for tre dager siden, og jeg ønsker virkelig å gå i begravelsen hennes for å si farvel til henne... Det er helt grusom, vi er 17 år og hun tok livet sitt...

For litt siden spurte jeg hennes beste venninne om hun visste når begravelsen var, og da fikk jeg beskjed om å se ett dødsannonsen og følge med i avisen...

Jeg har ingen erfaring med dette, og lurer på hvilke aviser jeg skal se i? Jeg bor i Bergen, fana, det gjør hun også og skal trolig begraves ente i skjold kirke eller fana kirke...

Kan dere hjelpe meg?

Du må følge med i lokalavisa, BT eller BA. Men husk at ikke alle begravelser annonseres, derfor kan det være lurt å spørre noen som vet. Du kan også ringe kirkekontoret og spørre og se om de vil svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Jeg finnes ikke kjent med aviser i Bergen, men ser at du allerede har fått en del svar. Men jeg vil tro dere er mange i vennekretsen som vil gå i begravelsen, så du får nok vite det uansett.

Og så vil jeg bare si, min aller dypeste medfølelse i tapet av din gode venninne. Håper du har noen å støtte deg på gjennom denne tunge tiden. Varme tanker og klemmer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Selvmord er ganske tabubelagt. Ofte vil de nærmeste etterlatte ha færrest mulig tilstede på begravelsen. Da de preges i skam og helst vil ha unnagjort begravelsen i stillhet..

Det hender man ser i dødsannonser at begravelsen har funnet sted i stillhet, eller at ingen kondolanse ønskes ved graven.

Anonym poster: 19d296833307dcc3ebbb1e60b519f878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...