AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 Jeg velger å bruke ab-knappen fordi jeg har lyst til å være så ANONYM som mulig. Jeg er ikke interessert i å bli gjenkjent, det innebærer også å bli gjenkjent som "den" brukeren av forumet og delta i dette "liksom-samfunnet" en del har etablert her. Jeg har ingen interesse av å få "venner" og bli karakterisert som "hun/han der", "typisk hun/han" osv. (dere skjønner hva jeg mener!). Jeg er ute etter å diskutere PÅ INTERNETT gjennom skriftspråket -og jeg bruker ikke ab-knappen for å gjemme meg bak drittslenging. Jeg ønsker rett og slett å være uavhengig av min kulturelle, kjønnsmessige, historiske bakgrunn, involvert den som "dere" vil gi meg. Og jeg nyter det... Jeg nyter å være anonym i en verden der alt skal være så synlig og alle skal markere seg. Er det så gale da? 21
Gjest nicola Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Og jeg nyter det... Jeg nyter å være anonym i en verden der alt skal være så synlig og alle skal markere seg. Er det så gale da? Nei
Papirbit Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 Det skjønner jeg veldig godt, folk har så lett for å dømme,selv over nettet..Man skaper fort et bilde av hvordan en person er
Brunhilde Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 ... Og jeg nyter det... Jeg nyter å være anonym i en verden der alt skal være så synlig og alle skal markere seg. Er det så gale da? Du velger selv å være anonym og vil ha kreditt og respekt for valget ditt? Hvorfor ikke da gi det samme til oss som velger å poster under nick? Jeg forstår behovet for å være anonym, og du velger som du vil. Det jeg derimot ikke forstår like godt er behovet for å disse de som velger annerledes. Hva er så gale med å være synlig, hvis det er det man ønsker? 4
Gjest Raindrops Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Ikke noe galt i det. Men noen kommer til å ha problemer med deg uansett hva du velger, det må man bare leve med. 1
Cannavaro Skrevet 1. juni 2012 #8 Skrevet 1. juni 2012 Selvfølgelig skal man få være anonym om man ønsker det. Føler man at man deltar i debatten best som anonym så gjør man gjerne det. Er man redd for å bli gjenkjent o.s.v så er det forståelig med en anonym tilværelse her. Videre kan man danne seg et bilde av brukerne her inne over tid. Da er det en tendens til at man blir dømt utfra tidligere og gjentatte innlegg man skriver. Noen brukere liker å provosere mer enn andre, noen er skarpere i sine ytringer. Dette er jo et forum som er åpent for alle, og man bør uansett opptre som normalt syns jeg og fremstå med sine egne naturlige meninger. Mulig kan det være en tendens at anonymbrukerne fremstår mer provoserende og gjemmer seg bak knappen for å gi kraftigere uttrykk enn til vanlig. I flere tilfeller kan det være greit å fremstå som anonym når man skal være særs personlig, eller at det gjelder ømtålig tema. Det viktigste syns jeg allikevel er at man skal ha respekt for hverandre, anonym eller ei, og fremstå mest mulig naturlig som man gjør i den virkelige verden. Jeg ser likevel at det er vanskelig for noen på et nettforum. 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 Jeg skjønner deg veldig godt og respekter dette TS. Og selv kunne jeg gjerne vært en AB'r selv. Men siden det er så mange AB-troll her, så føler jeg de har ødelagt den gode intensjonen, som AB-funksjonen var ment som. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #10 Skrevet 1. juni 2012 Du velger selv å være anonym og vil ha kreditt og respekt for valget ditt? Hvorfor ikke da gi det samme til oss som velger å poster under nick? Jeg forstår behovet for å være anonym, og du velger som du vil. Det jeg derimot ikke forstår like godt er behovet for å disse de som velger annerledes. Hva er så gale med å være synlig, hvis det er det man ønsker? Hvem er det som mener det da? Ga deg forresten en pluss, det var ikke med hensikt, så du kan trekke fra en.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #11 Skrevet 1. juni 2012 Årsaken til at jeg er anonym, er fordi noen brukere (både de med nick og AB) er så glad i å krangle og kritisere og slenge med leppa når en sier hva en mener - og jeg er ikke interessert i å krangle og slenge dritt til andre, så derfor er jeg anonym. Når jeg er anonym er det mye enklere å overse drittkastingen, usaklige og sarkastiske kommentarer.
Arlea Skrevet 1. juni 2012 #12 Skrevet 1. juni 2012 Jeg skjønner den ene siden av agrumentasjonen din veldig godt, for jeg ønsker heller ikke at mitt navn bli knyttet opp til kontoen min her på KG. Det er vel ganske naturlig å ville værne litt om seg selv som privatperson når alt som skrives her på forumet publiseres på et sted hvor vi ikke har kontroll. Samtidig er jeg usikker på hvor lenge JEG hadde orket å skrive som AB. Diskusjoner hvor mange kommenterer anonymt havner ofte litt ute av kontroll fordi man ikke vet hvilke AB-er som har skrevet tidligere tråden og ikke, noe som blir forvirrende i lengden. Selv foretrekker jeg å bli "gjenkjent" av de jeg diskuterer med under et brukernavn, slik at jeg slipper å bli forvekslet med andre som kommenterer anonymt. Det er også mer meningsfullt å lese det som er skrevet av de som skriver med nick, ettersom jeg da har muligheten til å følge med på hva de mener om ulike ting. Men man slipper jo mye stress når man kommenterer som AB. Jeg er hele tiden litt smånervøs for å skrive for mye detaljer som, hvis man følger med på innleggene mine, kan avsløre mye om hvem jeg egentlig er. Ikke at jeg er hysterisk på det, men det er lett å glemme seg, og det er jo selvfølgelig noe man slipper å tenke så mye på når man poster som AB.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #14 Skrevet 1. juni 2012 Du velger selv å være anonym og vil ha kreditt og respekt for valget ditt? Hvorfor ikke da gi det samme til oss som velger å poster under nick? Jeg forstår behovet for å være anonym, og du velger som du vil. Det jeg derimot ikke forstår like godt er behovet for å disse de som velger annerledes. Hva er så gale med å være synlig, hvis det er det man ønsker? De som ofte disser er jo brukere med nick, de disser ofte AB'ere. Og da kan man få slengt mye dritt etter seg kun fordi man er AB. Om folk vil være AB eller ha nick spiller ingen rolle for meg.
Brunhilde Skrevet 1. juni 2012 #15 Skrevet 1. juni 2012 ... Og jeg nyter det... Jeg nyter å være anonym i en verden der alt skal være så synlig og alle skal markere seg. Er det så gale da? Hvem er det som mener det da? Ga deg forresten en pluss, det var ikke med hensikt, så du kan trekke fra en. Les første sitat, svar godt nok? 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #16 Skrevet 1. juni 2012 Jeg velger å bruke ab-knappen fordi jeg har lyst til å være så ANONYM som mulig. Jeg er ikke interessert i å bli gjenkjent, det innebærer også å bli gjenkjent som "den" brukeren av forumet og delta i dette "liksom-samfunnet" en del har etablert her. Jeg har ingen interesse av å få "venner" og bli karakterisert som "hun/han der", "typisk hun/han" osv. (dere skjønner hva jeg mener!). Jeg er ute etter å diskutere PÅ INTERNETT gjennom skriftspråket -og jeg bruker ikke ab-knappen for å gjemme meg bak drittslenging. Jeg ønsker rett og slett å være uavhengig av min kulturelle, kjønnsmessige, historiske bakgrunn, involvert den som "dere" vil gi meg. Og jeg nyter det... Jeg nyter å være anonym i en verden der alt skal være så synlig og alle skal markere seg. Er det så gale da? Er det så mange som kritserer bruk av AB-knappen da? Men du avslører gjennom ditt innlegg at du er hunkjønn og relativt ung!
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #18 Skrevet 1. juni 2012 Får alltid så masse kjeft. Det må du ikke bry deg om. Jeg syns du har en sunn holdning til meningsutveksling!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå