Destiny20 Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 Heisann alle sammen.. Håper alt står til bra med deg og dine.. Jeg er en jente på 20 år, har aldri vært seksuell aktiv før nå.. Jeg er i et fast forhold, og det er først nå jeg og kjæresten har begynt å utforske hverandre seksuelt. Vi hadde samleie den 22.mai, siste dagen for mensen.. Vi var dumme, og brukte ikke kondom:/ Han kom ikke i meg, men jeg vet at det ikke har noe å si, for det oppstår sjanse for å bli gravid uansett. Jeg tok angrepille ca 1 time etter samleie, men 4 dager etter hadde vi samleie igjen, og var dumme da også, jeg tok angrepille ca 1 time etter samleie. Jeg vet at man ikke bør ta angrepille 2 ganger i løpet av en syklus, men jeg fikk panikk og gravid er det siste jeg ønsker å bli. Jeg har ikke skaffet meg no annet form for prevensjon, derfor var angrepille siste mulighet. Hadde samleie igjen den 28 mai, men med kondom. Jeg fikk en rar blødning ca 2-3 dager etter angrepille nr 2, vet at dette kan oppstå, men er så beskymret. Er redd for å bli gravid, det er det siste jeg kan bli nå. Stresset dreper meg innvendig. Åååh.. er så beskymret.. Spørsmål: Kan jeg være gravid? Skal ta test den 4 juni.. Og mensen kommer ikke før den 14 juni.. Siden jeg hadde samleie siste mensendag, er det noen sjanser for å bli gravid i og med at EL ikke er etter 14 dager ca..?? Håper på svar som kan hjelpe meg.. takk på forhånd.!
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 Blødning er vel den mest vanlige bivirkningen av angrepiller, og sjansen for blødning og tull i syklus er større hvis du tar to piller i samme syklus. Hvis du er usikker, ta en graviditetstest. Det er den eneste måten å finne ut av det på.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #4 Skrevet 31. mai 2012 Angrepillen er SKIKKELIG hard for kroppen, så det at det blør er nok vanlig.. Men prøv å ikke ta den mer, det er knallhardt for syklusen, den er sprengfull av hormoner den pilla.
Athene Skrevet 31. mai 2012 #5 Skrevet 31. mai 2012 Dersom han ikke kom, og du tok angrepille, kombinert med tidspunktet dette skjedde på, er nok sannsynligheten for graviditet liten. Men du har helt rett i at man kan bli gravid med å hoppe av i svingen, og at angrepillen kun er 60% sikker, enda mindre når man tar to i en syklus. Så dere må sørge for å bruke beskyttelse videre. Angrepillen inneholder en stor mengde hormoner, som kan klusse til systemet en del. Dette kan føre til alt fra plager, som minner om graviditetssymptomer, og mellomblødninger og forsinket mens. En test den 4. er egentlig tidlig. Da sædcellene kan overleve noen dager, og eggløsning fort kan ha skjedd en del dager etter samleie, gir graviditetstesten først et sikkert svar ca tre uker etter det siste samleiet. Forsøk i å ikke tenke på dette fremover, sannsynligvis har det gått helt fint.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #6 Skrevet 31. mai 2012 Du kan være det med tanke på at angrepilla ikke alltid virker.
Gjest Eluveitie Skrevet 31. mai 2012 #7 Skrevet 31. mai 2012 Se her. http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/angrepillen.php "Har nødprevensjon bivirkninger? Ja, kanskje vil du oppleve brystspenning, kvalme, oppkast og muligvis blødning. Hvis du kaster opp innenfor 1 time etter at du har tatt nødprevensjonen bør du som nevnt kontakte din lege med henblikk på om du skal ha flere piller." Som du ser, så er det litt forskjellige bivirkninger av angrepilla. Noen av disse minner kanskje litt om symptomer på graviditet, vær litt obs på det. Du tok 2 angrepiller på 4 dager, var det så? Det er ganske høy dose hormoner på kort tid, det kan nok tulle en del med kroppen din nå og en stund fremover. Men er du usikker, så ta alltid en test.
Destiny20 Skrevet 31. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 31. mai 2012 Tusen takk for svar. Hmm, hvis den 4.juni er tidlig for å ta test, burde jeg vente 1 uke til? Og slikt som jeg har skjønt det, så er sjansen for å bli gravid der uansett? Og enda større siden jeg tok 2 angrepiller:/ ? Skjønte ikke helt.. Jeg har ikke merket noen symptomer enda. Har bare følt små stikkende smerter som jeg alltid får når mensen er nærme.. Pluss smerter i leggen når mensen er på vei.. :S
Skjønningen Skrevet 31. mai 2012 #9 Skrevet 31. mai 2012 Jeg tok angrepillen to dager etter hverandre, selv, for noen år siden. Jeg blødde ikke av det etter hva jeg kan huske, men det kan godt hende at det er en bivirkning. Ville bare fortelle deg at jeg ikke på noen måte har tatt skade av de to angrepillene, selv om det selvsagt ikke er å anbefale for det er en risk. Når det gjelder det at du frykter at du er gravid. For det første så er sjansen i utgnagspunktet utrolig liten dersom du har sex og han kommer i deg. Finnes utrolig mange som regelrett går inn for å få unge og ikke får det til før rundt etter et år med prøving. Sjansen er betraktelig mindre dersom han ikke kommer i deg. Sjansen er sykt minimal når han ikke kom og du i tillegg tok angrepillen. Det finnes selvsagt unntak så du gjør godt i å ta en graviditetstest for sikkerhetsskyld og for å dempe nervene dine, men ikke engst deg sånn for sjansen er bortimot ikke-eksisterende for at du kan ha blitt gravid ut i fra de opplysningene du kommer med.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #10 Skrevet 31. mai 2012 Siste dag av mensen er den eneste gangen jeg ALLTID kommer i dama. Hun har ikke eggløsning da og har ikke blitt gravid heller
Athene Skrevet 1. juni 2012 #11 Skrevet 1. juni 2012 Siste dag av mensen er den eneste gangen jeg ALLTID kommer i dama. Hun har ikke eggløsning da og har ikke blitt gravid heller Siste dag av mens er man på full fart inn i sin mest fruktbare periode, så dette er en av de dagene sannsynligheten for graviditet er høy. Om man har mange blødningsdager og kort syklus er man mest fruktbar på slutten av menstruasjonen.
Destiny20 Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #12 Skrevet 1. juni 2012 Tusen takk for alle svar folkens. Ble litt lettet nå. Men den testen får jeg vel uansett ta! Ha en god dag videre
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå