Gå til innhold

Blir det noen baby snart?


Hestehoven

Anbefalte innlegg

29.10. 16:49

Blir det noen baby snart?

Hestehoven

Profil | Endre

Hei

Jeg er 24 år og mannen min 31. Han har en sønn på snart 8 fra før, og nå skal vi prøve å lage en liten søster eller bor.

Dette er min første måned uten p-piller på 5 år, så den "fornuftige meg" tenker at det helt sikert ikke blir noe av denne måneden. Men den "ikke fullt så fornuftige meg" håper at det kanskje likevel vil gå bra. Huff, jeg tror det er viktig å ikke la denne prøvingen ta helt overhånd. Logisk tanke, men ikke like lett. Jeg har ikke begynt med temperaturmålinger og andre "tester" for når jeg har eggløsning, men hvis ikke det skjer noe i løpet av de første månedene, så begynner jeg vel teker jeg (jeg kjenner meg selv såpass godt).

Uansett om det blir noen gaviditet eller ikke denne måneden, så har jeg i alle fall opplevd en kjempefin bivirkning av å slutte på pillene... Jeg har fått så mye bedre sexlyst!! Og det er jo bra hvis man skal følge oppskriften på sidene her om å ha sex annenhver dag...

Nei, dette ble jo bare svada. Jeg får skrive mer en gang jeg har noe mer å fortelle om.

09.11. 19:32

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Hestehoven

Profil | Endre

Nå begynner det å nærme seg tiden da jeg forventer å få mensen. Jeg har alltid hatt regelmessige sykluser, men nå er det jo første måneden uten p-piller, så hvem vet? Jeg tror at jeg skal være ganske godt i gjenge, for jeg er ganske sikker på at jeg hadde EL 12 dager etter siste mens.

Jeg har egentlig bestemt meg for å vente med å teste før i slutten av neste uke. Jeg må jo gi denne "tanten" litt tid til å evetuelt innfinne seg, men det spørs. Jeg er superspent.

Ut i fra alt som er sagt om tidlige symptomer er på KG, så kan det godt hende jeg er gravid - men mest sannsynlig ikke. Den logiske delen av meg selv sier at vi sikkert ikke har fått full klaff på første forsøk. Hmmm, det spørs nok hvor lenge jeg klarer å vente med en test...

Hilsen en spent Hestehov

12.11. 16:45

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Hestehoven

Profil | Endre

TO BLÅ, TO BLÅ, TO BLÅ!!!

Jeg tør ikke å tro det er sant. Jeg regnet absolutt ikke at det skulle gå så lett. Jeg vet forresten ikke helt om jeg tør tro det.

Jeg testen på lørdags morgen. Da var det 14 dager siden EL (jeg tror det var EL da). På den testen fikk jeg en svak gråaktik strek - den var absolutt ikke blå. Nok en gang lovte jeg meg selv å vente lenge før jeg testet igjen. Jeg måtte jo gi tanten tid til å komme.

Men nei, da! Tok en ny test i dag etter jobben. Jeg fikk da en klar blå strek i det firkantede feltet. Den var ikke fult så sterk som kontrollstreken, men den var der!!!

Det var ganske så rart, jeg hadde absolutt ikke ventet det. Med en gang svaret var klart for meg, ble jeg helt skjelven - er jeg klar for dette? Og hva med jobben?? Alle tankene raste gjennom hodet mitt på en gang. Er litt roligere nå, men fryktelig spent. Jeg har på en måte lyst til å rope det ut til hele verden, men der får jeg i alle fall holde meg i skinnet!

Jeg tror nok jeg får ta en ny test til helgen før jeg roer meg ned med at dette virkelig er sant. HURRA!!!

Hilsen Hestehoven (Tør jeg skrive 4+2??)

09.12. 17:39

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Hestehoven

Profil | Endre

Hei igjen

Nå er jeg 8+1 dersom EL var den dagen jeg regner med. Jeg skal til legen på tirsdag, da da får jeg vel vite hvilken termin jeg får.

Jeg er egentlig i god form. Har vært plaget med litt kvalme, og er fryktelig trøtt, men det går greit. Jeg er faktisk litt bedre nå også!! Det eneste som gjør at jeg fortsatt har troen på at dette er sant er at mensen uteblir og at jeg har endel stikk- og strekksmertet nederst i magen. Jeg har hørt at dette er livmoren som strekker seg, så jeg har blitt litt beroliget.

Jeg gleder meg til jeg skal til legen på tirsdag, men er litt usikker på hvor mye jeg kan få vite av den første kontrollen. Det er vel ikke vanlig at leger har UL-apparater på kontoret sitt? Hjertet er vel heller ikke så stort at man kan høre hjerteslagene? Nei, dette blir spennende. Jeg håper at legen kan gi meg en bekreftelse på at fosteret lever og utvikler seg som det skal, men jeg tror at det er litt tidlig til at hun kan si noe om det. Er selvfølgelig veldig redd for at det skal gå galt.

Det er kun mine foreldre og min beste venninne som vet om at jeg er gravid. De ble alle kjempeglade. Vi har tenkt til å fortelle det det resten av familien i jula. Da vil jeg være over 10 uker på vei, så vi får satse på at det går bra deretter.. (bank i bordet).

Skriver mer senere

Hilsen Hestehoven

09.12. 21:08

RE: Blir det noen baby snart?

Av: mummien

Profil

gratulerer så mye!!!!!!!

Jeg venter mens i morgen og er kjempespendt,men har symptomer som tyder at mens kommer ja,ja bedre lykke neste gang.

Så du skal til legen på tirsdag så spennende du må skrive og fortelle hvordan det har godt, kjempegøy for oss andre ivrige prøver som kan glede seg over deres lykke.

Håper jeg snart er med i klubben!!!!!

12.12. 11:16

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Hestehoven

Profil | Endre

Hallo igjen

Ja i går var jeg hos legen....og kom hjem med to dagers sykemelding! Det var ikke helt ventet at jeg skulle bli sykemeldt. Jeg fortalte legen at jeg er småkvalm, har kastet opp en 4-5 ganger og er kanontrøtt og dødssliten. I tillegg skal vi ha et usedvanlig hardkjør på jobben i dag og i morgen. Og da sa legen at hun ville sykemelde meg disse to dagene. Jeg ble litt paff, jeg som aldri er syk! Men når legen synes det er best, så skal ikke jeg protestere.

Forøvrig var alt bra i følge legen. Ved GU kunne hun kjenne at livmoren var begynt å svulme opp. Jeg skal tilbake i morgen for å ta masse blodprøver. Ellers ble jeg meldt opp til fødsel og UL på SIA. Alternativene for meg var visst SIA og Rikshospitalet.

Selv om jeg egentlig ikke fikk vite så mye, så føler jeg meg tross alt mye roligere. Jeg fikk beskjed om å leve som vanlig og ta det med ro. Dersom jeg ikke fikk noen blødninger eller store smerter i magen ville nok alt gå bra!!

Hilsen Hestehoven og Lille-proppen (8+4)

18.12. 14:21

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Taurus

Profil

Tusen takk for koselig hilsen i dagboken min. Joda, jeg vet vel egentlig at menn tar dette inn på en litt annen måte. Og han har jo hatt eksamen tross alt, noe som vel blir fokuset. Men likevel......

Men nå kan det jo hende at han klarer å involvere seg når han ikke har eksamen å tenke på. Jeg mener jo ikke at han skal tenke på meg hele tiden og gå helt overbord, jeg vil bare at han skal være litt med på hele greia. skjønner du??? Men han er jo verdens beste mann, så jeg tror egentlig det går bra .

Har vært hos legen selv nå, og tok kun en blodprøve som gjentas om en drøy uke for å sjekke hvordan HCG nivået forandrer seg. Er så bekymret for svangerskap utenfor livmoren, og det tok de på alvor, så da får jeg testet det. Men jeg føler meg roligere bare av å ha pratet med legen jeg, er ikke det typisk da?????

Nå begynner jeg endelig å glede meg til jul også, føler meg mye bedre enn i dag tidlig. tenk at man kan være så slave av sine hormoner....

Lykke til Hestehoven. Vi prates nok snart igjen.

Stoor klem fra (6+0)

- - - - - - - - - - -

Taurus

20.12. 21:01

RE: Blir det noen baby snart?

Av: mummien

Profil

Hei Hestehoven!!!

Hvordan går det med deg?Formen bra eller????

Me meg går det bra,men ikke gravid har EL om noen dager så jeg håper jeg lykkes denne gangen.

Har dere fortalt det til mange???

Jeg gleder meg sånn til det min tur håper det blir snart!!Ha en fantastisk fin jul og kos den med magen

21.12. 11:17

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Hestehoven

Profil | Endre

Hei alle sammen

Takk for koselige hisninger i dagboka mi

I går var vi på privat UL. Det er helt utrolig at det går an! Da fikk vi se et 3,5 cm stort lite menneske som hadde et hjerte som slo så fort, så fort. H*n beveget litt på armene og hadde en rykning i hele kroppen som om h*n hikket. Alt så helt bra ut, så legen kunne nesten garantere meg at dette skulle gå bra. Åh, lykke!!!

Først nå tør vi begge tro på at vi virkelig skal bli foreldre til sommeren.

Formen er stigende, men fortsatt ikke helt bra. Jeg er mye trøtt og blir lett sliten, men jeg er i full jobb. På grunn av sykemeldingen i forrige uke følte jeg at jeg burde fortelle det på jobben. De fleste hadde nok gjettet det allerede. Utenom jobben er det kun våre foreldre og to venninner av meg som vet. Vi skal fortelle det til resten av familien i jula. Når vi tipper over nyttår kommer vi nok til å fortelle det til de som vil høre. Magen min har begynt å vokse, så det er ikke så lett å kamuflere det lenger. Spesielt siden jeg alltid har brukt trange klær. Nå har jeg bare to bukser som fortsatt passer. Jeg må nok handle noen mammabukser over jul.

GOD JUL ALLE SAMMEN!!

Hilsen Hestehoven og Lille-proppen (9+6)

27.12. 12:06

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Hestehoven

Profil | Endre

Hallo, hallo

Ja, nå er hemmeligheten ute av vårt skap!! Vi fortalte det til min bror og farfar på 22.12 når vi var på julegrøt hos mine foreldre. Det virket som om de begge ble veldig glade, selv om det ikke ble så mye prat om det. Vi sa i fra om at det fortsatt var tidlig, og at vi ikke ønsket at "Gud og hvermann" skulle vite det helt enda.

Til min manns søstre m/menn fortalte vi det på lille julaften. Der også virket det som om de ble veldig glade. Den ene søsteren hans stilte mase spørsmål, men den andre var det nok litt tøffere for. De har prøvd å lage barn i 5 år nå uten resultat. De har visst gått på masse kurer o.l. og har nå gitt opp. Hun ble i alle fall helt stille når vi fortalte om vår lille "baby".

Vi har ikke fortalt det til min manns 7 årige sønn enda. Vi vil vente til det er gått litt lenger. Dersom ikke magen min avslører meg før den tid vil vi nok fortelle det når vi er i Syden når jeg er i uke 19.

Det er deilig at folk rundt meg vet, så jeg kan dele den gleden jeg føler.

Fortsatt gledelig jul

Hilsen Hestehoven og Lille-proppem (10+5)

07.01. 10:09

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Miro

Profil | E-post

Heisann du,

Tenkte jeg skulle skrive en hilsen i dagboken din. Det begynner nå å bli noen som har klart å bli gravide..jippii.. Og nå er vi tre her inne på H-N..

Går det bra med deg, er du eller har vært kvalm eller noe?? Jeg er ikke det, men det er vel kanskje tidlig? Kanskje jeg ikke blir kvalm..

Du har vel kommet langt på vei nå heldiggris, kanskje du snart er over 12 ukers grensen?

Nei, skulle bare skrive en hilsen, jeg har litt skrivekløe idag.hehehe

Klem fra Miro + lille frø (6+1)

08.01. 08:47

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Taurus

Profil

Hei på deg Hestehoven!

Du begynner jammen meg å komme langt nå må jeg si

Hvorfor vil du vente helt til uke 19 med å si noe?? Er det en spesiell grunn?? Jeg tenkte vi skulle fortelle det til "alle" når jeg er i uke 12. Jeg synes det er ganske tungt å holde det hemmelig jeg, så jeg gleder meg til jeg ikke behøver å spille spill lenger.

Heldiggrisen som skal til syden.... Mmmmm, høres deilig ut.

Lykke til fremover.

Taurus (9+0)

- - - - - - - - - - -

Taurus

08.01. 15:11

RE: Blir det noen baby snart?

Av: fletta

Profil | E-post

ooooooooops...ser jeg ikke har gratulert deg...

herved: G R A T U L E R E R så utrolig masse med spiren

Kjempekjekt å lese om hvordan dere som er gravide har det....da har jeg (forhåpentligvis) noe å se frem til! Pr. dags dato bytter jeg gjerne ut utålmodigheten min både med kvalme og kløe

Lykke til i allefall

klemmer fra

- - - - - - - - - - -

fletta

~~~~~~~~~~

08.01. 16:57

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Hestehoven

Profil | Endre

Hei hei alle sammen!

Og takk for mange koselige hilsner i dagboka mi Nå er jeg over 12-ukersgrensen, og alt går så meget bedre.... Jeg er fortsatt litt trøtt, men ikke lenger kvalm (vel, jeg er jo litt oversensitiv for lukter da, og det har vel gått i dass et par ganger for å si det sånn ). I går var jeg faktisk på treningssenteret for første gang siden slutten av november (stolt). Jeg syklet en liten time på ergometersykkel og er selvfølgelig helt av i baken og låra, men en god følelse tross alt.

Hemmeligheten er nå helt ute av skapet for å si det sånn. Det bare ble sånn i jula. Også sønnen til min mann vet om det. Vi måtte fortelle ham det fordi alle andre plutselig visste det. Det var ikke noen spesiell grunn til at vi ville vente til vi var i Syden. Vi tenkte at det kanskje kunne være en koselig ramme. Dessuten blir det lenge å vente for ham i nesten 7 måneder.

På torsdag skal jeg til legen for andre kontroll. Håper å få høre hjertelyden da. Det tro jeg blir stort. Er skikkelig spent

Jeg er heldigvis ikke bekymret for at det skal gå galt lengre. UL'en i desember berodliget oss masse. I og med at magen nå stadig vokser og jeg ikke har hatt noe tull i det hele tatt, så er vi ganske så rolige. Deilig!!

Har forresten fått innkalling til UL på SIA den 26.02. Syntes egentlig det var litt sent, jeg er jo i uke 20 da. Men så skal jeg jo til Syden uka før, så da er det jo egentlig greit

Vi "skrives"

Hilsen Hestehoven og Lille-proppen (12+3)

08.01. 19:46

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Pia!!!!!!

Profil

Takk for hilsen i dagboka mi alltid koselig det.

Tenk at du er allerede 12 uker på vei da går jammen tia fort,håper det snart er min tur selv om formen din ikke er helt bra uff.

Er litt innom alle bøkene i dag så det blir ikk så lange hilsener.

kos deg

klem fra pia

10.01. 16:13

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Hestehoven

Profil | Endre

Dette med svangerskap synes som en tid fylt med små mirakler . I dag var jeg på min andre kontroll hos legen og fikk høre hjertelyden til den lille. Det var helt utrolig! Legen la dopleren på et sted der vi hørte langsomme høye slag - nesten som kirkleklokker som slår. Deretter flyttet hun dopleren bittelitt til siden, og da hørte vi en helt annen takt. Slagene var svakere og raske, nesten som en liten redd fugleunge. DET VAR UNGEN MIN!!!!!

Dette ble vel litt overdramatisert, men det var bare helt utrolig. Dere som ligger litt bak i løypa kan bare glede dere - det er stort!

Ellers så alt bra ut. Blodprøver og urinprøver var normale og jeg var Rhesus positiv - ikke noe problem.

Nå sitter jeg her med en følelse av at det er nå det begynner. Føler meg gravid til tusen.

Hilsen Hestehoven og Lille-proppen (12+5)

12.01. 13:28

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Fjompa

Profil | E-post

Hei Hestehoven og jr.

Takk for hilsen, koselig med meldinger fra alle jentene. Det varmer....

Høres ut som du har en ledd og behagelig graivditet. Håper det fortsetter. Så herlig å få kunne høre hjerteslagene...wow! Det er vel litt rart å tenke på at et lite barn vokser inni i kroppen din?!

Lykke til videre i svangerskapet!

- - - - - - - - - - -

Fjompa

26.01. 20:33

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Hestehoven

Profil | Endre

Hei og hopp!

I dag er jeg 15 uker på vei. Tiden går på en måte fort, men på en annen måte veldig sakte . Det er rart å tenke på at det alt er gått 15 uker, men på den andre siden er det jo så fryyyktelig lenge til juli .

Nei nok om det. Jeg føler meg ganske bra, selv om jeg er mye slapp og sliten. Går med mye dårlig samvittighet fordi jeg ikke trener så mye osv. I forhold til kroppen min føler jeg meg topp. Magen strutter ut, hard som et trommeskinn. Det er ingen tvil om at jeg har en liten på vei . Nå tror jeg faktisk at jeg har begynt å kjenne liv også. Jeg har de siste 14 dagene kjent små luftbobler rett på innsiden av magen. Det er ikke "vanlig" luft, for den ligger lenger bak. Forrige lørdag var jeg på fest. Plutselig var det noen som skrudde opp musikken på full guffe. Da ble det mye slike bobler!! Jeg tviler vel egentlig på om det var lyden som gjorde det, for fosteret har vel ikke utviklet hørsel helt enda. Men ett eller annet reagerte det på. Kanskje det var vibrasjoner, eller det at jeg skvatt. Gøy i alle fall.

Nå er det bare tre uker til vi reiser til Tenerife. Det skal bli godt . Uken etter at vi kommer hjem skal jeg på UL, og vips så er jeg gått 20 uker. Tiden går vel ikke så sakte likevel.

Jeg gleder meg fælt til UL'en. Da jeg var på forrige kontroll lå SF-målene mine rett ovenfor det grønne feltet på skjemaet. Selve magen min er også stor, jeg kjenner livmora ved navlen nå. På grunn av dette har jeg og mannen snakket litt om at det faktisk kan være to! Vi tror vel egentlig ikke at dette er tilfelle, men vi har i alle fall tenkt tanken. Jeg må inrømme at jeg er ikke ubetinget positiv om det skulle vise seg å være tvillinger - håper det bare er en fantastisk liten baby .

Hestehoven og Lille-proppen

31.01. 01:18

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Pludre

Profil

Heisann !!

Det er såå kjekt å lese om deg og lille proppen som du kaller babyen.

Det er så koselig å høre at alt går bra, ingenting er bedre enn det. Jeg har selv en sønn som var 6 mnd. 28 januar, han er født 28 juli. Og en ting er sikkert, du har masse å glede deg til fremover, det skjer så mye spennende under graviditeten. Ser du har vært til ultralyd allerede. Jeg var første gang i 8 uke og fikk se det lille hjertet som slo, det var bare helt fantastisk !! Jeg fikk U.L fordi jeg ahr mistet 2 ganger, legen ville passe på meg, og det føltes godt, og alt gikk bra. Sønnen min, Emil er såå skjønn, det er skikkelig artig. Stor forandring var det jo, men absolutt verdt det. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den herlige lille gutten min.

Når har du termin da ?? Jeg hadde termin 17 juli, men fikk ikke før 28 juli. Var lei på slutten, kunne ikke vente på å få småen i armene !!

Ønsker deg masse lykke til fremover, du har masse å glede deg til, tro meg, jeg vet !!

Stor klem fra Pludre, lykkelig mor til Emil på 6mnd.

- - - - - - - - - - -

Smil til verden og den smiler til deg !!

12.02. 15:47

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Hestehoven

Profil | Endre

Hallo, hallo

Ny kontroll og nye overraskelser!! Jeg var alstå på kontroll (17+3) i dag. Legen var mektig imponert over hvor stor jeg er. Hun lyttet etter to hjertelyder, og var litt usikker. Hun hørte lyd på to steder, men trodde vel at det var det samme hjertet på grunn av at takten var så lik.

Det som bekymrer meg litt er at legen absolutt ville at jeg skulle få fremskyndet UL til før jeg reiser til Syden på søndag. Selvfølgelig er det fint å få UL litt før, men hvorfor syntes hun det var så viktig? Dersom hun trodde det bare var en, hva er det som man må finne ut før jeg drar da? HMMM. Legen skulle ringe meg i morgen for å fortelle om hun hadde klart å framskaffe en UL-time på de tre dagene som er igjen før jeg reiser.

Ja, ja ellers var alt fint!!

Takk for hilsen i dagboka, Pludre. Jeg var her inne og "rekoniserte" rundt den tiden da du fikk sønnen din. Fint at alt står bra til.

Hilsen Hestehoven og Lille-proppen(e) 17+3

16.02. 13:43

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Hestehoven

Profil | Endre

Hei hei

I går var vi på UL. Vi var hos en privatpraktiserende gynekolog som ikke hadde alt utstyret for å kunne bestemme termin, men hun så jo det vi trengte å vite - det er bare en baby!!

Hun målte hodet, og målene stemte nesten akkurat på dagen med min menstermin. Ellers så alt bra ut. Den var ikke noe større en det den skulle være, så min store mage betyr vel bare at den har god plass der inne.

På grunn av at hun vi var hos ikke kunne sette eksakt termin, skal vi på ny UL den 26.02 på SIA. Håper vi får se litt mere da, for i går var det inn og ut på 10 minutter.

Deilig at alt er ok! Igrunnen godt å ha vært på UL før vi drar på ferie. Når vi kommer hjem igjen, må jeg visst ta ny toxoplasmoseprøve. Jeg har fått beskjed om at jeg nesten ikke får lov til å spise noen ting der nede. Alt fisk og kjøtt må være absolutt gjennomstekt/kokt, ikke noe friske frukter/grønnsaker, alle melkeprodukter må være godt kokt (dvs ikke is ), all drikke må komme fra korket flaske. Ja, ja det blir vel spaghetti og ketchup på meg vil jeg tro. Men det skal bli godt med ferie uansett

Hilsen Hestehoven og Lille-proppen 18+0

19.02. 17:16

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Pludre

Profil

Hei igjen !

Så kjekt å høre at alt er bra !!

Ble du skuffet da du fikk vite at det bare var en baby ? Jeg ønsket tvillinger selv da jeg gikk gravid, men er i dag glad for at det bare ble en. Emil får all min kjærlighet og oppmerksomhet, ja pappa'n får jo selvfølgelig litt han og, men den kjærligheten jeg føler for lille Emil er altoppslukende, jeg hadde ikke trodd det gikk an å ha såå sterke følelser for et menneske. Bare vent til du får babyen i armene, det er såå kjekt. Følelesene kan ikke beskrives med ord.

Jeg blir nesten misunnelig på dere som er gravid, har så lyst til å bli gravid selv, men må vente til etter bryllupet i august. Vi satser på å starte prøvingen i desember/jan. Det er jo slett ikke sikkert det går like fort neste gang, Emil ble unnfanget på første forsøk.

Man kan ikke ta noe for gitt, hvert barn er en stoor gave, og det er ikke alle forunt å oppleve gleden med å bli foreldre.

Håper du får en fin ferie og lar oss få høre hvordan det går i tiden fremover.

Masse klemmer fra Pludre, mor til Emil

- - - - - - - - - - -

Smil til verden og den smiler til deg !!

25.02. 11:25

RE: Blir det noen baby snart?

Av: Hestehoven

Profil | Endre

Hei Pludre

Nei, jeg ble ikke skuffet over at det bare var en. Selvfølgelig var det litt morsomt å leke med tanken i den tiden vi ikke visste. Men vi er begge klar over hvor vanvittig mye mere jobb det er med to. Den kvinnelige delen av et vennepar av oss sa nå hennes to gutter var helt små: "Hvis jeg skal bli gravid en gang til, så må det være for å kunne oppleve å bare ha en liten unge. Det å kunne sitte med babyen i armene og bare se på den, uten at det er en annen en som skal ha stell osv."

Som jeg har sagt tidligere, dersom det hadde vært to, så hadde de vært hjertelig velkomne begge to. Men jeg er glad for at det bare er en. Så kan vi heller få en til om noen år.

Ferien var slitsom!! Vi hadde det bra, men flyturen var et mareritt. Jeg var hele tiden redd for at maten jeg spiste ikke var godt nok tilberedt, og en kveld så svimte jeg rett og slett av. Kjempeskummelt!! Heldigvis gikk mannen min ved siden av meg, så han fikk avverget at jeg ramlet i gulvet med et brak. Jeg har vært plaget med svimmelhet de siste 3-4 ukene før vi dro også, men har aldri svimt av. Jeg snakket med legen om det før vi dro, og hun ville sykemelde meg. Den eneste grunnen til at jeg "slapp" dette, var at vi skulle på ferie. Sånn sett har jeg egentlig ikke lyst til å snakke med henne om det. Jeg har nemlig ikke lyst til å bli sykemeldt. Selvfølgelig vet jeg at jeg må gjøre det som er best for babyen, men jeg er jo så frisk (nesten hele tiden!!!)

Hilsen Hestehoven 19+2 (snart halvveis!!)

Start nytt tema | Skriv svar | Utskrift | Videresend

1212[ Dette Innlegg er endret av: Hestehoven den 2002-03-01 14:03 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var vi på UL på A-hus. At så bra ut. Ryggraden, hjertet, hjernen, magesekken og nyrene så fine ut. Babyen var veldig aktiv så det var nesten vanskelig å få målt. Jordmoren fikk det til til slutt og terminen ble flyttet til 25.07.02.

Vi fikk med oss tre fine bilder, som det selvfølgelig bare er jeg og pappa'n som skjønner noe av.

Deilig å vite at alt er bra med den lille. Men med mamma'n er det ikke fullt så bra. Jeg plages av svimmelhetsanfall uten at noen kan gi noen god grunn for det.

Jeg skal til kontroll den 12.03, så jeg får ta det opp da.

Hilsen Hestehoven 18+6 (igjen)1212[ Dette Innlegg er endret av: Hestehoven den 2002-03-01 14:05 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hestehoven!

Lykke til videre med svangerskape ditt. Håper svimmelheten snart går over hjerter_rundt.gif Tilla1212[ Dette Innlegg er endret av: tilla den 2002-02-28 15:17 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei igjen

På tirsdag var vi på ny kontroll. Alt så bra ut med Lille-proppen. Hjerteslagene ligger på rundt 145 slag i minuttet. SF-målet mitt ligger fortsatt over den grønne kurven, men ikke så mye som før. Det stemmer godt overens med at vektøkningen min har stagnert litt, og at jeg ikke føler at jeg vokser så fort lengre. Blodtrykk og alle andre prøver var også fine.

Jeg har vært sykemeldt hele denne uken grunnen århudrets verste forkjølelse. Jeg har ligget flatt rett ut i senga fra søndag-torsdag. Og jeg som aldri pleier å være syk. Enda godt at jeg har kommet meg på beina i dag. Ellers hadde jeg nok blitt gal!

Vi har så smått begynt å se oss om etter vogn til den lille kommer. Vi har bestemt oss for Simo kombi, men mannen min synes de er fryktelig dyre nye. Jeg har fått med meg at det fortsatt finnes noen 2001 modeller igjen som selges noen tusenlapper billigere enn 2002 modellene. I morgen har jeg tenkt meg en tur til Simo-utsalgene i Moss og Fredrikstad for å forhøre meg litt. Kan hende jeg har flaks!

Hilsen Hestehoven og Lille-proppen 21+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Heisann Hestehoven :D

Ser at du nærmer deg terminen med stormskritt, jammen flyr tiden!

Hvordan er formen? Lange, tunge dager hvor du bare går og kjenner etter om det skjer noe, eller går det stortsett greit?

Vil bare ønske dere lykke, lykke til med det store som snart skal skje :D

Masse klemmer fra fletta 22+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...