AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 Legen min tror jeg har dette, men skal utredes når jeg om en evighet får komme inn til spesialist. Noen som har dette her? jeg har selv hatt muskel og leddsmerter i 4 år... begynte da overvekten kom..aldri plagdes før.. kan det ha en sammenheng? Kan jeg bli bra ved vekttap?
OhMickey Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 Min far har fibromyalgi, så kjenner litt til problemene en slik sykdom fører til hverdagen. Har ingen linker som bekrefter det jeg sier, men vekttap er nesten alltid en bra ting, så tror det er absolutt verdt å prøve. Ville hørt med legen min først kanskje, og om du trener på senter så opplys om sykdommen. Desuten er det flere som merker bedring på fibromyalgien av å trene utholdenhet og/eller styrketrening :-) Høy pusl er det flere som sier at lindrer smertene, i enkelte tilfeller fjerner de. Men tror dette er svært individuellt.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Jeg har fibromyalgi, og styrketrening gjør ting vondt verre for meg. Få opp pulsen ved jogging, sykling og svømming hjelper meg. Jeg har ingen idè om du vil bli bedre ved vekttap,men det er jo ikke bra for helsa med overvekt allikevel så.... Jeg fikk beskjed av revmatolog at fibromyalgi oftest kom av langvarig smerte ( mitt tilfelle senebetennelse) men når betennelsen er borte, fortsetter hjernen å sende smertesignaler.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå