Mamma1 Skrevet 2. juni 2012 #21 Skrevet 2. juni 2012 Det er ikke lenge siden Golden Retriever toppet bittstatistikken i Norge, så det hadde ikke vært mitt førstevalg. De to rasene som er regnet for å være mest barnevennlige er Flat Coated Retriever og Irsk Ulvehund. Retrieveren har et større behov for aktivitet, mens ulvehunden tar litt større plass.
Mamma1 Skrevet 2. juni 2012 #23 Skrevet 2. juni 2012 (endret) Man velger heller ikke automatisk en liten hund når man skal ha en familiehund. De små kan ofte være dominerende og gneldrete og se barnet som konkurranse.En stor hund er ofte rolig og stabil. Det er selvfølgelig ikke alltid slik. Endret 2. juni 2012 av Mamma1
Mamma1 Skrevet 2. juni 2012 #24 Skrevet 2. juni 2012 Jeg hadde heller ikke valgt en omplasseringshund. Ikke så lenge dere har barn og dette er første hunden. Uansett om du får hund fra FOD eller Charlottes omplassering, så vet ikke de hva hunden har vært gjennom før. Det er det bare eieren som gjør. Jeg har hatt flere hunder og jeg har ikke vært i tvil. Jeg hadde valgt en irsk ulvehund som bestekompis til barna mine. Makan til tålmodighet skal du lete lenge etter. Kan nevne at jenta mi lekte at hunden var hest, og red på ryggen til den mens hunden lå på gulvet. Dette skjedde ofte. Hunden løftet ikke på hodet en gang. Hun rev og slet i pelsen, slik som små barn gjør, uten reaksjon noen gang. Hun kunne gå bort og ta beinet fra den uten at den reagerte over hodet.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #25 Skrevet 2. juni 2012 dominerende? Nei.Den største feilen ved kjøp av en mindre rase,er at språket til hunden blir ignorert eller at folk synes det er såååå søtt at den knurrer.Dessuten får som oftest de mindre rasene liten eller ingen oppdragelse. Ettersom dere har barn og ikke mye erfaring med hund,ville jeg gått for en valp.En omplasseringshund kan ha mye bagasje og kan trenge litt ekstra. En mellomstor rase,ikke så stor som golden osv.
Redbull Skrevet 3. juni 2012 #27 Skrevet 3. juni 2012 Golden Retriver er verdens beste rase, men de røyter noe hinsides!!!!!!
Vulpes Skrevet 3. juni 2012 #28 Skrevet 3. juni 2012 Det er ikke lenge siden Golden Retriever toppet bittstatistikken i Norge, så det hadde ikke vært mitt førstevalg. De to rasene som er regnet for å være mest barnevennlige er Flat Coated Retriever og Irsk Ulvehund. Retrieveren har et større behov for aktivitet, mens ulvehunden tar litt større plass. Hvor har du det fra at akkurat flat coated retriever og irsk ulvehund er de mest barnevennlige? Golden retrievere har nok ikke toppet bitestatestikken pga. skummelt gemytt, men sannsynligvis heller fordi de hele tiden blir undervurdert. De skal jo liksom "tåle alt fra barna". Uansett, retrievere generelt er fine hunder, men mange av dem er ganske aktive og kan være litt voldsomme. Dessuten er retrievere kjent for å røyte ekstremt mye, og det kan jo være en ulempe med barn i hus.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #29 Skrevet 3. juni 2012 Golden retrievere har super temperament, men de krever mye fysisk aktivitet. For TS som ikke ønsker en hund som er veldig fysisk krevende tror jeg at Golden derfor ikke blir noe bra match.
Tinelise Skrevet 3. juni 2012 #30 Skrevet 3. juni 2012 Det er jo stor forskjell fra hund til hund. Familien sin Golden har aldri vært spesielt krevende, mens min som nærmer seg året nå trenger mye aktivisering for å være happy hund. Sikkert smart å velge den i kullet som har et lavt energinivå uansett rase. I tillegg er han fortsatt veldig klumsete og stor og jeg ser for meg at han bare vil løpe ned alle barn i forsøk på å leke med de.. Han reagerer på barn på samme måte som andre hunder og sauer - jeeeei lekekamerat!! Rakett i rumpa Vi øver masse på å sitte pent og stille foran naboungen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå